Zo, de TT-01 heeft zijn grote beurt gehad. Ik heb de B-parts van de TT-01r gemonteerd, zit netjes. Wel blijkt dat niet te passen met de standaard dog bone assen. Voor had ik al universele assen, achter zitten er nu dunne stalen op zoals op de 01r hoort. Ook zijn alle lagers vervangen door nieuwe, goed ontvette en opnieuw geoliede lagers. De laatste niet-Tamiya delen zijn uit de sturing verdwenen, het zit allemaal weer netjes. Het nieuwe Cup motortje is ingelopen:
De motor van vorig jaar zit in de M-06. Ik heb de ventilatiegaten in de behuizing ook weer vrij gesneden. Er zitten 2 gleuven in de behuizing waar de lucht door naar binnen kan, de lucht die door de fan weer naar buiten geblazen wordt. De sticker op de motor sluit deze gleuven af, dat kan niet goed zijn voor de koeling.
Wat wel gek is, is dat de auto met een 30 gram lichtere kap, nu zwaarder is dan vorig jaar. Er is niks echt aan gewijzigd. Het enige dat ik kan bedenken is dat deze weegschaal niet goed is. Ik had laatst ook een grote bak vol muesli toen ik slechts 45 gram afwoog. Was ook niet logisch. Nou ja, is allemaal niet erg.
In ieder geval klaar voor aanstaande zondag in Vianen.
De M-06 nadert ook steeds meer de race-trim. Ik heb achter de stabilisator gemonteerd, ik vraag me af of zo'n dun dingetje iets doet. Maar ja, dat gaan we gewoon proberen. Ik heb ook nog een dikkere, en ook stabilisatoren voor vooraan. Daarnaast heb ik de stuurservo goed gemonteerd. Mijn kleine servo paste niet lekker, dus met de steuntjes wat schuin zat het provisorisch vast:
Even een plaatje getekend en laten vrezen bij Heli Expert:
En ingebouwd:
Dat zit een stuk netter. Ik vrees dat de auto zondag niet mee gaat, ik heb de bestelde banden en velgen nog niet binnen. Jammer maar geen halszaak.
Verder heb ik de VRC Pro USB interface voor mijn verjaardag gehad. Helaas trekt mijn oude PC het niet, maar ik heb voor weinâg een tweedehands PC op marktplaats gevonden die het waarschijnlijk wel doet. Ik ga binnenkort naar de verkoper en dan mag ik daar testen. Ik hoop dat ik het snel werkend krijg. Ik was namelijk even aan het rekenen; op een race dag rijd ik 3x 7 minuten heats, en 2x 10 minuten finale. Reken nog op 20 minuten training, netto een uurtje gestuurd. Dit jaar 5 races gereden, dus 5 uur race ervaring. Da's niks. Als ik deze simulator werkend krijg en iedere vrijdag tijdens de Voice op TV (kinderen in bed, vrouw als zombie voor de buis) een uurtje stuur, heb ik begin volgend seizoen 12 uur extra ervaring. Schaadt niet, denk ik zo...
Hugo