Hubsan Micro Quad

Zoals gezegd had ik de Hubsan X4 107D (FPV) set besteld.

Dit is de doos:

rvgkmr.jpg

De binnenkant:

ofq3d0.jpg

Onderin de doos bevind zich de zender. Deze zender heeft een 3.5inch scherm waar de beelden van de quadcopter op te zien zijn middels 5.8 Ghz videooverdracht.

2821068.jpg

De inhoud van de doos bestaande uit:

- de quadcopter
- de zender
- 1x spareset props
- u wrench voor het makkelijk demonteren van de props
- usb laadkabel
- protection cover
- Handleiding

2h3vnuc.jpg

(Ik weet niet waarom de laatste 2 foto's niet in landscape formaat worden weergegeven.)

In de zender is er ruimte voor een SD kaart waar je tijdens de vlucht je beelden kan opslaan. Verwacht er natuurlijk niet teveel kwaliteit van, het is meer een leuke feature. De beelden worden opgeslagen in een 720 x 240 formaat. Op de zender zijn ze terug af te spelen met 720 x 480.
Verder haal ik ongeveer een kleine 5 minuten met een Lipo accu. De standaard Lipo die erbij zit is 380 mAh.
De echte vluchten moeten nog gaan plaatsvinden. Mijn bevindingen zal ik jullie laten weten.

Het kan in ieder geval geen kwaad om wat extra Lipo accu's te bestellen bij bv. Bang Good of Ebay.
Een voordeel is wel dat de onderdelen relatief goedkoop zijn.
Wat ik wel een goed punt vind is de constructie van de body/armen van de quadcopter. De armen zijn als het ware in elkaar geklikt met het frame. Mocht je eventueel te hard landen, schiet de arm los waarna je hem weer makkelijk erin kan klikken.

Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit, ben benieuwd hoe hij vliegt, heeft toch wat meer gewicht aan boord lijkt me.

Hoe halen jullie de accu uit de X4?

Ik zag een tips tutorial waar iemand een klein stukje tape op weerszijde van de Lipo had geplakt omdat je zo de accu er makkelijk uit kunt trekken en je niet aan de bekabeling hoeft te trekken om de accu eruit te halen.

@heyudude, dan blijf je toch houden dat je die accu erop dezelfde manier in moet zetten en eruit halen? Of begrijp ik je verkeerd?

Ik moet zeggen, die X4 vliegen is echt verslavend. Helaas regent het vaak en moet ik nog de eerste maiden flight buiten maken.. :)

Klopt maar het draadje zit dan niet meer in de weg, kans op beschadigen is weg (schoot nogal eens los van het printje)
En de lipo gaat er makkelijker uit...

Als ik wat langer weg ben: tasje mee en X4 erin met setje lipos
Parkje en vliegen maar
Enig nadeel: veel wind is niet fijn

Ja klopt, nadeel is inderdaad de betrekkelijke korte vliegduur per accu. Heb jij de 380mAh accu's? Ik heb zelf nu 5 accu's besteld en ook 2 extra setjes Sanyo's voor de zender. Die gaat namelijk ook best snel leeg. Dat LCD scherm op de zender trekt die batterijen redelijk snel leeg.

Ik moet zeggen dat ik hem redelijk stabiel vind vliegen, maar dat is uiteraard zonder wind. Expert mode ben ik nu mee bezig, merk wel verschil tussen deze mode en de normal mode.

Ben al toe aan mijn derde hubsan en heb veel gevlogen ermee maar nu pas is de zender leeg. Leek niet op te gaan bij mij. Gebruikte gewoon duracell weggooi batterijen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
het staat mss allemaal in dit draadje vermeld, maar kan mij iemand zeggen wat het grote verschil is tussen de recente versies van hubsan?
Ik zoek feitelijk een quad om mee te nemen op kamp( ik vlieg al lang met rc en camera's, maar zoek eentje met een kleine camera( mag ook zelf eronder hangen zijn,mobius,keychain,gopro) maar eentje die buiten kan en toch redelijk compact stabiel en mooi beeldmateriaal oplevert voor in een kampdvd dan... geen acro of proffessionele doeleinden.

De X4 H107C is een prima microquad met geïntegreerde camera. Je hoeft verder niks verder te knutselen, zo vliegen uit de doos. Ze zijn verkrijgbaar in SD (0.3MP) en HD (2MP) versie.
Wil je live meekijken, dan neem je de H107D. Deze kan alleen beelden in 0,3MP opslaan op een microsd geheugenkaart. Het livebeeld is door een truc van de fabrikant beter dan een standaard FPV set. Ook kan je een videobril aan de monitor aansluiten of het signaal ontvangen met Fatshark apparatuur.

oke, beginnen met de C dan... best bij die banggood bestellen?zitten wel juist met chinees nieuwjaar.

al is de vraag nu, zou ik beter de c met 2mp camera nemen, of de gewone versie en zoveel mogelijk strippen en een keychaincamera 16 ook zo veel mogelijk strippen en samen op een 500mah lipo'tje... hmmm
( de leds voor snachts te vliegen heb ik bv niet nodig...)

Laatst bewerkt:
Back