HPI WR8 flux rally topic

De mijne is onderweg vanuit duitsland. Wel de WRC uitvoering

Heb hem nieuw gekocht maar zonder zenderset, Heb toch een DX3S dus meteen een SR300 ontvanger meebesteld.
De auto was 349,- en de ontvanger 29.95.

Als ik de auto heb zal ik wat foto's plaatsen, dat zal wel in de loop van volgende week worden hoop ik.
 
Heb de dif's aardig leeg en flesje siliconen olie gekocht.
Maar....hoeveel moet er in?
Helemaal "aftanken"?
 
Tot iets boven het " balkje " waar de kleine tandwielen in zitten, of tot 3 kwart van de kleine tandwieltjes in het diff.
 
Tot iets boven het " balkje " waar de kleine tandwielen in zitten, of tot 3 kwart van de kleine tandwieltjes in het diff.

Bedankt Ruud !
Dif gevuld met 100000 zoals in de handleiding op blz 30 staat.
Lijkt nu wel zwaarder te lopen, maar ik heb geen vergelijk met de nieuwstaat situatie. Lijkt mij ook wat dikker dan wat er in zat....
Nu de twee andere dif's nog...
Gelijk wat lagers vervangen.
 
Graag gedaan:)
Maar 100.000 lijkt mij wat dik voor een voor of achter diff?
Als centerdiff lijkt het mij al dik, laat staan voor een voor of achter diff..
Maar als het in de handleiding staat zal het wel goed zijn?
 
bij te dunne olie, zal het binnenste wiel hard kunnen doorslippen bij scherpe bochten, en zal die hierop snelheid verliezen in bochten. bij te dikke olie hinder je de wielen er sterk aan om ongelijke snelheid te kunnen draaien, en zul je vrij snel aan het glijden komen.
 
Staat er heel duidelijk....
Wat zijn de gevolgen bij dikkere of dunnere olie?

Idd dat het midden diff moet worden gevuld met siliconen diff olie (weight )10000 en de voorste en achterste diff met diff vet Z 164 (HEAVY WEIGHT GREASE (#30000/GEAR)van HPI.Vet en siliconen olie zij twee verschillende dingen ,
Blz 30 van de manual.

Dus zo duidelijk staat het er ;)

Persoonlijk zou ik gaan voor 50-100-40K (weight) diff olie van traxxas .
 
In jouw review staat "3 olie gevulde differentiëlen" :confused:
%5Breview%5D-hpi-wr8-flux-rally

Dat staat overigens ook op de doos van de auto... :confused:

Inmiddels alle drie de diffs open gehad en in alle drie zit siliconen olie, geen vet. Heb de diffs opnieuw gevuld en gelijk een aantal lagers vervangen.
Gezien de verwarring op blz 30 van de manuel waarin staat dat het midden diff gevuld moet worden met siliconen olie 100.000 en de front/rear met vet, gisteren maar even een mail naar HPI gestuurd.
Vandaag al antwoord; "the diffs can use either oil or grease, personally I use oil and you can then alter the thickness of oil to adjust the models handling and power distribution".

Tevens heb ik de gear shaft (101229) vervangen door de alu HD versie 109925:

2rei1sm.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In jouw review staat "3 olie gevulde differentiëlen" :confused:
%5Breview%5D-hpi-wr8-flux-rally

Dat staat overigens ook op de doos van de auto... :confused:

idd kijk maar eens bij de bron vermelding :);)

Tevens heb ik de gear shaft (101229) vervangen door de alu HD versie 109925:
Neem aan dat de dogbones nog standaard zijn?, zo ja koop maar wat van die dogbones op voorraad , die gaan nu harder slijten , sneller "platte kantjes "op de pinnen en dan gaat het heel hard ......
Voordeel is wel dat een dogbone sneller te vervangen is als een Diff shaft ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ramen zijn een beetje mislukt...:(
Ze zijn wel transparant, maar ik wilde ze blinderen met een dunne laag zwart, alleen is dat iets te donker geworden.

Back wing moet nog gedaan worden...

Hallo, ik ben iwan en heb sinds kort ook een WR8 Ken block.
@NEO, de corvette ziet er echt super uit. heb je al wat met de andere body's gedaan.
Waar in Rotterdam rij jij? ik pak vaak de parkeerplaats bij de Kuip (woon ik achter).
 
Voor de rijders die het nog niet wisten, maar wel een keertje hun HPI WR8 Rally (of hun Traxxas Rally) competitief in willen zetten, daarvoor is er nu een mogelijkheid bij de RcRallyCup in de Unlimited klasse (zie het reglement)!!

%2A%2A%2Arcrallycup-winterseizoen-2013-2014%2A%2A%2A


Inmiddels is de eerste HPI WR8 Rally gesignaleerd op een RcRallyCup wedstrijd, voor die gene die twijfels had of deze auto competitief zou wezen, heb ik goed nieuws…3de in de Unlimited…ik hoop dat er in de toekomst nog meer rijders zijn, die een uitdaging in een wedstrijdje zien, er over praten is leuk, maar ehhhh….een competitie aangaan is leuker!!!

Eerst volgende wedstrijd is op 8-12-2013 bij de ERCE in Eindhoven!!

Inschrijven ERCE Eindhoven 8dec 2013


DSC00777.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb sinds kort ook een WR8 (Zo te zien heb ik die van motorsports overgenomen) en zit eraan te denken om de ronde in Februari mee te pakken.
Zou gaaf zijn om een veld met meerdere WR8's te zien!
 
Ik denk erover om de mijne te gaan verkopen.
Gekocht in een opwelling maar ik heb er uiteindelijk gedurende de hele zomer maar 1 keer een rondje mee op een parkeerplaats gereden.
Te druk met offroad rijden op de baan in brunssum en daar leent deze zich niet voor. ZOnde om zo'n auto op de kast te laten verstoffen :(

Wat zou een redelijke prijs zijn voor een nagenoeg nieuwe wr8 Flux ken block met 1 accu en lader en bijbehorende zender, boekjes etc ?
 
Heb hem zelf nu een maand of 2 en al heel wat accu's leeg gereden.
Heb om de schokdempers nog wat tyraps getrokken omdat die klemmen om de vering wat stugger te maken niet voldoende waren om de body van de grond te houden bij het remmen.

Verder nog een vraagje.
Maakt die WR8 bij jullie ook zo'n herrie?

Het zal voor een deel komen door het metalen pinion en spur gear.
Zie verder geen noemenswaardige slijtage aan de tandwielen.

Verder vindt ik 50/100/40k nog erg veel. in mijn LRP buggy heb ik 5/7/2K.

Verder ben ik dik tevreden met de WR8, het is mijn eerste HPI model.
 
Ik heb een roller gekocht. Wat is een leuk setje, qua motor en ESC voor deze auto en waar kan ik het beste nieuwe bandjes kopen?
 
Back
Top