Of backen met zwart, krijg je ook een mooi donker geel van.
Goed idee! Misschien doe ik dat wel. Alhoewel ik niet heel veel zwart meer over heb na 6 lagen...
Geel is mooi in combinatie met zwart al moet ik bekennen dat het blauw dat je ziet op de eerste foto's met dat zwart ook niet zo heel gek uitziet hoor.
Ja, mee eens, maar ik wilde echt een auto die eruit knalt qua kleuren. Ik heb nog twee kappen, wil er sowieso nog eentje met blauw doen. Mocht je nog leuke ideeen hebben, doe gerust een voorstel. (Nissan 350Z en Subaru Impreza)
Tip voor de volgende keer is om misschien de ramen met smoke te doen ipv zwart. Niet dat het er nu slecht uitziet, maar als je een zwart dak hebt en je doet de ramen met smoke zie je net genoeg verschil om de ramen als zodanig van het dak te kunnen onderscheiden.
Ramen zijn niet zwart, er zit nog liquid mask op, met daar overheen zwart. Maar die mask gaat eraf nadat het geel erop zit.
En klopt, ik ga zeer waarschijnlijk de ramen smoken.
ik zie dat je met spuitbussen werkt. Ik heb dat ook heel lang gedaan maar mijn ervaring met bussen is dat er verhoudingsgewijs veel te weinig verf in zit. je kan er krap 1 kap mee doen en je loopt het risico om al te snel een te dikke laag aan te brengen met het gevolg dat het straks van je kap los gaat laten.
Klopt, ik vind ook dat er vrij weinig in zit. Maar ja, in een busje verf voor een spraygun (kom ff niet op het woord) zit ook niet veel, en dan moet je weer een compressor kopen en allerlei andere onderdelen. Alhoewel je natuurlijk wel veel 'gerichter' kunt sprayen.
Ik heb in ieder geval 6 hele dunne lagen gesprayed, en hoop dus ook dat het goed blijft zitten. Al is dat afwachten. Ik merk wel met het wegschrappen van miniscule restjes dat de verf goed stevig is.
Als je voordat je gaat spuiten de busjes even een minuutje of zo in heet water legt vloeit de verf beter en is de druk ietsje hoger in de bus. dat komt de verdeling op je kap erg ten goede en bij de eerste (dunne) laag heb je een betere aanhechting.
Doe ik altijd, maar thanks voor de tip!
Succes met de kap verder, hij wordt mooi hoor!
Thank you very much, nieuwe fotos volgen!