HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Als je met een 150A ESC, met 4S LiPo's en een 3000 KV motor rijdt heb je echt voldoende power op een 1:8 truggy, geen enkel probleem.

kijkend naar de bullet flux modellen, vraag ik me wel af of deze motoren wel genoeg kracht hebben...

Het rare is dat in de bullet flux de Ezrun 9t / 35a combo goed presteerd. Dezelfde combo heb ik gekocht voor mijn kleine zijn rustler maar die presteerd toch duidelijk minder??

Aller vreemdste vind ik nog dat de orginele Ezrun 9T net iets anders is als de flux 9T. Koel ribben zitten niet gelijkt, bij de flux zijn alle gaatje voor bevestegings schroeven dicht en kan er geen vuil door die gaatjes naar binnen, bij de orginele zijn ze wel open. De magneet-as (hoe heet dat ding?) lijkt bij de flux wel gebalanceerd, bij de orginele is hier niks van te zien.

Voor de rest lijkt het mij een SC8 setje wat er in de Trophy gebruikt word

Misschien zit er in de Bullet flux wel een 60A / 8,5 turns setje en geen 35A / 9 turns, die eerste heb ik namelijk ook in mijn Robitronic zitten en dat is echt een bommetje...op 2S, ik zou niet willen weten hoe hard die loopt op 3S.

let wel op he , HPI laat de producten niet voor als ze zijn maar verbeterd ze aanzienlijk (zoals in de bullet flux) , ze doen dat met hobbywing zodat ze toch goede motor setjes hebben maar tegen een verhoudingsgewijze lage prijs hun auto's kunnen verkopen. In de vorza en de savage flux zitten nog die erg dure sets die ze niet zelf hebben veranderd maar die zijn wel een stuk duurder.

Misschien zit er in de Bullet flux wel een 60A / 8,5 turns setje en geen 35A / 9 turns, die eerste heb ik namelijk ook in mijn Robitronic zitten en dat is echt een bommetje...op 2S, ik zou niet willen weten hoe hard die loopt op 3S.

Nee het is echt de 9T, heb ze hier nu allebei open liggen voor nieuwe lagers te plaatsen. de flux heeft ook gewoon de koelribben zoals de 9T alleen net iets verder uit elkaar, als je ze naast elkaar legt en de eerst rib gelijkt legt dan zit er bij de laatste rib wel 3 mm verschil.

Qua formaat geen enkel verschil. en allebei 4300KV

let wel op he , HPI laat de producten niet voor als ze zijn maar verbeterd ze aanzienlijk (zoals in de bullet flux) , ze doen dat met hobbywing zodat ze toch goede motor setjes hebben maar tegen een verhoudingsgewijze lage prijs hun auto's kunnen verkopen. In de vorza en de savage flux zitten nog die erg dure sets die ze niet zelf hebben veranderd maar die zijn wel een stuk duurder.

Aan gezien ik morgen een andere motor (Velineon 3500kv van paul) heb zal ik is testen in de rustler, kijken of er daar verschil in kracht is te merken. voor mijn gevoel maakt de flux combo gehakt van de orginele 9T combo :confused:

Minder KV = meer koppel en trekkracht (deze motoren halen minder hoge toeren)
Meer KV = minder koppel en trekkracht (maar wel hogere toerentallen)

Althans, zo heb ik het altijd begrepen :)

nog even iets voor erbij , KV betekend iets als RPM per volt bijvoorbeeld :

1965KV op een 2s lipo á 7,4v => 1965 x 7,4 = 14541 RPM
1965KV op een 4s lipo á 14,8v => 1965 x 14,8 = 29082 RPM

Toch ?

Laatst bewerkt:
nog even iets voor erbij , KV betekend iets als RPM per volt bijvoorbeeld :

1965KV op een 2s lipo á 7,4v => 1965 x 7,4 = 14541 RPM
1965KV op een 4s lipo á 14,8v => 1965 x 7,4 = 29082 RPM <--- neem aan dat je 1965 x 14,8 bedoeld :-P)

Toch ?

Klopt exact, vandaar dat sommige motoren met minder KV sneller kunnen zijn, daar deze dan weer meer cellen lipo ondersteunen (bijv. castle CMS-4600 op 4S sneller als CMS-5700 op 3S )

Mijn broertje neemt de Buggy Flux en ik de Truggy Flux. Kan ik lekker over hem heen rijden! :lol: Serieus, ik vind de Truggy gewoon beter bij me passen. De Truggy schijnt wel zwakke assen te hebben, maar dat is geen probleem aangezien ik niet veel jump en in geen jaar tegen een boom of paal ben geknald!:D

Back