Even een update:
Ik heb helaas nog niet kunnen kijken naar het imbusje uit de CVD's, maar de truggy ligt grotendeels uit elkaar nu dus hopelijk kan ik daar binnenkort even naar kijken.
Ik vond dat de zware truggy toch erg weinig vermogen had met een 4.5cc HK blok, en nadat ik een paar dagen later alweer 64 euro kwijt was voor 6 liter brandstof besloot ik dat ik beter de buggy of de truggy kon ombouwen naar elektro. Omdat ik de truggy niet erg krachtig vond besloot ik dat ik de truggy ging converteren.
Deze onderdelen zijn inmiddels onderweg en kunnen elk moment bezorgt worden:
-Het truggy flux chassis met mud guards, battery tray, reciever box en dat plaatje om het middendiff hoger te leggen.
-De gespoten flux kap inclusief de spoiler.
-De midden assen (bij de flux zijn ze een andere lengte).
-Een 15T motortandwiel (de originele).
De buggy heeft de 4.5cc motor van de truggy gekregen in combinatie met een 16T koppelingsklok. Nu hoef ik op het veldje ten minste niet meer constant vol gas te rijden, want dat is niet erg goed voor de motor.
(Die heb ik al eens op 145 graden gemeten)
Over de motorset in de truggy twijfel ik nog een beetje.
-Een goedkope Hobbyking set van €130 die maximaal op 4s mag.
-Een duurdere HobbyWing van €250. Ik vraag me af of het het prijsverschil waard is.
Het probleem is dat ik de motorset toch weer ga upgraden als ik hem te zwak vind en dan ben ik wéér geld kwijt.
Ik sta ook open voor andere ideeën wat betreft de motorset
Ik heb helaas nog niet kunnen kijken naar het imbusje uit de CVD's, maar de truggy ligt grotendeels uit elkaar nu dus hopelijk kan ik daar binnenkort even naar kijken.
Ik vond dat de zware truggy toch erg weinig vermogen had met een 4.5cc HK blok, en nadat ik een paar dagen later alweer 64 euro kwijt was voor 6 liter brandstof besloot ik dat ik beter de buggy of de truggy kon ombouwen naar elektro. Omdat ik de truggy niet erg krachtig vond besloot ik dat ik de truggy ging converteren.
Deze onderdelen zijn inmiddels onderweg en kunnen elk moment bezorgt worden:
-Het truggy flux chassis met mud guards, battery tray, reciever box en dat plaatje om het middendiff hoger te leggen.
-De gespoten flux kap inclusief de spoiler.
-De midden assen (bij de flux zijn ze een andere lengte).
-Een 15T motortandwiel (de originele).
De buggy heeft de 4.5cc motor van de truggy gekregen in combinatie met een 16T koppelingsklok. Nu hoef ik op het veldje ten minste niet meer constant vol gas te rijden, want dat is niet erg goed voor de motor.
(Die heb ik al eens op 145 graden gemeten)
Over de motorset in de truggy twijfel ik nog een beetje.
-Een goedkope Hobbyking set van €130 die maximaal op 4s mag.
-Een duurdere HobbyWing van €250. Ik vraag me af of het het prijsverschil waard is.
Het probleem is dat ik de motorset toch weer ga upgraden als ik hem te zwak vind en dan ben ik wéér geld kwijt.
Ik sta ook open voor andere ideeën wat betreft de motorset

Laatst bewerkt door een moderator: