HPI Super 5SC Flux

6S lipo gaat normaal ook gewoon goed (rijdt er zelf iig ook gewoon mee. )
Het enige 'nadeel' op 6s is uiteraard dat je heel erg op moet passen met de vertanding. Kies je die te zwaar, kan het zijn dat je regelaar uitbrandt omdat de spanning oploopt (als de regelaar het de energie die deze voor de kiezen krijgt bij het afremmen van een toch best zware auto niet snel genoeg weg kan werken.) Dat is een probleem wat je op 4s of 5s niet hebt, je hebt dan immers nog een aardige speling tot de max toelaatbare spanning op de regelaar. (iig, dat denk ik dat het meest voorkomende probleem is. )

ik zou iig de rem functie wat beperken in de regelaar (50% oid remt al erg hard) dat zal al erg veel helpen, en is ook nog eens beter voor je aandrijving.

Het is met zo'n zware auto, en een relatief klein motorset op zich vrij simpel qua instellingen.
Ikzelf heb een heel erg vloeiende rijstijl. ik bouw het gas geven rustig op, alsook het remmen.
Heb je dat zelf niet, is geen probleem, maar zet dan even voor het behoud van het spul een paar settings in de regelaar.
Zet bijv de rem functie op 50% oid (even kijken wat goed werkt voor je) en zet de "punch control" ook op 30 of 40% Dat is de stroombegrenzing voor het optrekken.
Mocht je dus altijd vanuit stilstand meteen volgas geven, bouwt de regelaar het gas een beetje vloeiend op.
Dat maakt echt verschrikkelijk veel uit in tandwiel slijtage en temperaturen van de motorset. :)

Gisteren terug gereden. , alles ging prima , rij nu uit voorzorg op 5 s.
De originele servo heeft ondertussen de geest gegeven en is vervangen door een hitec hs8385th
Nu zit er ook een 6v batterijpack in voor de ontvanger en servo . Eerst had ik een castle bec gestoken maar die doet vreemd . Als de esc niet aangesloten is werkt de servo , de esc werkt als de bec er niet tussen zit. Maar tezamen wil het niet werken . De + draad van de esc naar de ontvanger is onderbroken.

Gisteren terug gereden. , alles ging prima , rij nu uit voorzorg op 5 s.
De originele servo heeft ondertussen de geest gegeven en is vervangen door een hitec hs8385th
Nu zit er ook een 6v batterijpack in voor de ontvanger en servo . Eerst had ik een castle bec gestoken maar die doet vreemd . Als de esc niet aangesloten is werkt de servo , de esc werkt als de bec er niet tussen zit. Maar tezamen wil het niet werken . De + draad van de esc naar de ontvanger is onderbroken.

Dat had ik ook. Die castle becs hebben zeer slechte soldeerwerk. Dat weet ik nu dat ding verbrand is. Haal de heatshrink eraf, die 3 draden die op gesoldeerd zitten, raken bij mij mekaar aan.

Het vreemde is dat de esc armt als hij op de lipos aangesloten wordt. Dus zonder castlebec ertussen . Als ik de esc aansluit met de castlebec ertussen krijgen de ontvanger en servo stroom maar de esc armt niet. De voedingsdraad van de esc naar de ontvanger is ontkoppelt. Dus dat kan geen conflict opleveren.
Zal het dit weekend eens proberen met een ander batterijpack .
Het hpi plazma pack was redelijk rap leeg

en met de losse ontvanger accu armed de ESC ook gewoon? (niet da tje het gas kanaal moet reversen bijv, dan armed de ESC namelijk ook niet. )

Met de losse ontvanger accu kan ik normaal rijden.
Heb nu gelezen dat bepaalde ontvangers problemen hebben met de pusl draad uit de bec . Die ga ik eens loskoppelen . De bec heeft die nodig voor programatie via usb .

Laatst bewerkt door een moderator:
Back