6S lipo gaat normaal ook gewoon goed (rijdt er zelf iig ook gewoon mee. )
Het enige 'nadeel' op 6s is uiteraard dat je heel erg op moet passen met de vertanding. Kies je die te zwaar, kan het zijn dat je regelaar uitbrandt omdat de spanning oploopt (als de regelaar het de energie die deze voor de kiezen krijgt bij het afremmen van een toch best zware auto niet snel genoeg weg kan werken.) Dat is een probleem wat je op 4s of 5s niet hebt, je hebt dan immers nog een aardige speling tot de max toelaatbare spanning op de regelaar. (iig, dat denk ik dat het meest voorkomende probleem is. )
ik zou iig de rem functie wat beperken in de regelaar (50% oid remt al erg hard) dat zal al erg veel helpen, en is ook nog eens beter voor je aandrijving.
Het is met zo'n zware auto, en een relatief klein motorset op zich vrij simpel qua instellingen.
Ikzelf heb een heel erg vloeiende rijstijl. ik bouw het gas geven rustig op, alsook het remmen.
Heb je dat zelf niet, is geen probleem, maar zet dan even voor het behoud van het spul een paar settings in de regelaar.
Zet bijv de rem functie op 50% oid (even kijken wat goed werkt voor je) en zet de "punch control" ook op 30 of 40% Dat is de stroombegrenzing voor het optrekken.
Mocht je dus altijd vanuit stilstand meteen volgas geven, bouwt de regelaar het gas een beetje vloeiend op.
Dat maakt echt verschrikkelijk veel uit in tandwiel slijtage en temperaturen van de motorset.
Het enige 'nadeel' op 6s is uiteraard dat je heel erg op moet passen met de vertanding. Kies je die te zwaar, kan het zijn dat je regelaar uitbrandt omdat de spanning oploopt (als de regelaar het de energie die deze voor de kiezen krijgt bij het afremmen van een toch best zware auto niet snel genoeg weg kan werken.) Dat is een probleem wat je op 4s of 5s niet hebt, je hebt dan immers nog een aardige speling tot de max toelaatbare spanning op de regelaar. (iig, dat denk ik dat het meest voorkomende probleem is. )
ik zou iig de rem functie wat beperken in de regelaar (50% oid remt al erg hard) dat zal al erg veel helpen, en is ook nog eens beter voor je aandrijving.
Het is met zo'n zware auto, en een relatief klein motorset op zich vrij simpel qua instellingen.
Ikzelf heb een heel erg vloeiende rijstijl. ik bouw het gas geven rustig op, alsook het remmen.
Heb je dat zelf niet, is geen probleem, maar zet dan even voor het behoud van het spul een paar settings in de regelaar.
Zet bijv de rem functie op 50% oid (even kijken wat goed werkt voor je) en zet de "punch control" ook op 30 of 40% Dat is de stroombegrenzing voor het optrekken.
Mocht je dus altijd vanuit stilstand meteen volgas geven, bouwt de regelaar het gas een beetje vloeiend op.
Dat maakt echt verschrikkelijk veel uit in tandwiel slijtage en temperaturen van de motorset.
