Hpi baja 5T cylinderset

Maar is het erg om met half-syntetische olie te rijden?

Anders moet ik mijn tank etc even leeggooien voordat ik morgen ga rijden.

Nee hoor kan best. Wat is het voor olie? Wat voor merk

Iedereen op het forum zegt zo veel. Daar is het ook een forum voor.
Er zijn ook mensen. Die gewoon een mengsmering kopen en niet weten wat ze moeten hebben. Bij hun gaat het ook gewoon goed.

Volgens mij heb ik zelf gelezen dat 98 krachtiger is dan 95.

Dan zal ik je uit de droom helpen. 98 heeft zelfs 2% lagere verbrandingswaarde als 95 alleen met een hogere compressie kan je met 98 winst behalen omdat je met 98 met een hogere compresie kan gebruiken.

En wat kwa olie kan je wel half synthetische olie gebruiken echter geeft dit wel meer vervuiling in het blok en uitlaat. En de specificatie moet correct zijn.

Twee merken olie moet je nooit mengen.

Half synthetische olie kan gewoon.
Zoals Robj28 zegt, je blok wordt iets vuiler; maar hier ging het mij toch niet om, het is maar 1 tankje, de rest van de benzine heb ik al in mijn auto gedaan. Rij nu ook op volledige synthetische olie.

Iedereen bedankt, en stop aub met het afzijken van andere mensen die mij proberen te helpen, je ziet zo maar weer dat ze niet fout zitten ;)

Als je geen commentaar wilt van mensen die achter een pc zitten, moet je je vragen de volgende keer niet op een forum stellen, maar even "in real life" iemand aanspreken. Kun je meteen zien in hoeverre je het advies van diegene serieus moet nemen (ok, had je hier ook kunnen doen door even door de postgeschiedenis van de betreffende user te bladeren. Dan zie je meteen of je te maken hebt met iemand die nog geen motor krijgt afgesteld, of iemand die bij wijze van spreken de onderdelen voor zijn motoren zelf maakt ;))
Maar voor de rest moet je helemaal zelf weten wiens advies je opvolgt hoor.

Veelal is het IRL net zo belabberd als op een forum.. :)

[mod]Ik heb eeb aantal berichten verwijderd die zwaar offtopic zijn.

Wat erger is is dat ik adviezen lees van mensen die het niet echt begrijpen. Als je het niet zeker weet kun je beter niets zeggen. Zo kun je iemand op het verkeerde been zetten met mogelijk schadelijke gevolgen voor zijn auto, dat zou niet zo fijn zijn.[/mod]

Back