Hpi baja 5T cylinderset

met een standaard blok kan je gewoon op 1/25 houden Fastrocket :)
maar met de tuning van Fuzzy is het beter om het beter te smeren(lees meer olie dan normaal) gebruiken.

Gr Tristan

Maak mijn 5T altijd schoon met maar 3 dingen: compressor, kwast en remmenreiniger. Remmenreiniger gebruik ik om het gedeelte rond de carb te ontvetten. Dit wordt altijd een smerig koekzooitje. Voor de rest de kwast en compressor.
met het gebruik van de compressor is het belangrijk dat je de spuitmond niet op een lager zet. Dan blaas je het vet eruit en het zand erin.
Heb mijn 5t al een tijdje en hij loopt nog perfect. geen spatje roest op te vinden.;)

Nog een vraagje..

Nieuwe cilinder zit erin :)

Nu inrijden. Heb nog semi synthetische olie, die mag er toch ook gewoon in? Of alleen de full synthetische olie? Groetjes

Oké dan gaan we deze maar weggooien, wil niet mijn nieuwe blok verknoeien. Is euro 95 voldoende of is 98 beter/v power?

Sorry, ben waarschijnlijk al de zoveelste die het vraagt maar ik lees veel verschillende dingen..

Groetjes

Is dat ook voor het inrijden geschikt? Had nml ergens gelezen dat het beter is om met half synthetische olie in te rijden icm euro 95..

Groetjes en bedankt :)

Maakt niet veel uit. euro 98 en euro XL ( texaco ) is alleen iets krachtiger. Maar je merkt het verschil niet echt.

Ik heb gewoon castrol tts en 1/25 met inrijden gedaan. Ging prima!

Oké dan gaan we deze maar weggooien, wil niet mijn nieuwe blok verknoeien. Is euro 95 voldoende of is 98 beter/v power?

Sorry, ben waarschijnlijk al de zoveelste die het vraagt maar ik lees veel verschillende dingen..

Groetjes

Gewoon 95 er in gooien ten zij je de compressie verhoogt hebt dan 98 er in.
98 geeft je trouwens 0,0 winst enigste is dat het tegen meer samen drukken kan(Meer compressie) zonder dat het uit zich zelf ontbrandt(pingelen) wat schade kan veroorzaken.

Back