HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Zou HPI deze wagens als voorbeeld hebben genomen??

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toevallig hetzelfde Monster Energy customized :thumbsup:
full


full


Wel super om dit zo te zien :-) evt. nog een idee om er een Realistic Roof Top Spot Light Set erop te zetten!!
en stuc. gaas bij de zij ramen te maken...........
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo, ik heb sinds afgelopen vrijdag ook de Apache SC truck
wat een machtig mooi ding om mee te rijden,..
ik zal vandeweek die topic beetje doorlezen,.. ff kijken voor bruikbare tips ;-)

* wie heeft er een binnenbody / overtray voor de shortcourse
past de body van de Vorza hierop ( bijna zelfde chassis )
 
Ik heb gisteren mijn Apache SC1 uitgelaten bij RCC Zoetermeer. Binnen 3 bochten verloor ik mijn wielmoer, mijn fout, had ik beter moeten checken. Gelukkig had ik er nog 1 van een andere wagen in reserve dus kon snel weer verder.

Na een 3000mAh eruit te hebben gereden even de wagen aan de kant, alles checken qua temperaturen en gearmesh, boutjes en moertjes nalopen. Daar zag ik dat zowel de plus als de min draad naar de esc toe compleet bloot lagen, de plus draad was zowaar half doorgesneden. Blijkbaar is die onder het rijden door de aandrijfas geraakt.

Een beetje onverwacht moet ik zeggen. Maar gelukkig had ik iets bij om de draad te solderen en na de accus weer opgeladen te hebben heb ik daarna nog een 20 minuten zonder problemen kunnen rijden.

De SC1 rijd echt prima, ligt als een blok op de weg. De stock banden zijn niet slecht hoewel het altijd beter kan natuurlijk. Ik ga ook hier weer de stuurservo vervangen want dat is en blijft toch maar een vervelend traag zwak ding dat HPI levert. Ik weet dat sommigen dat tragere mooier vinden rijden maar ik vind het niks.
 
Na een 3000mAh eruit te hebben gereden even de wagen aan de kant, alles checken qua temperaturen en gearmesh, boutjes en moertjes nalopen. Daar zag ik dat zowel de plus als de min draad naar de esc toe compleet bloot lagen, de plus draad was zowaar half doorgesneden. Blijkbaar is die onder het rijden door de aandrijfas geraakt.

Een beetje onverwacht moet ik zeggen. Maar gelukkig had ik iets bij om de draad te solderen en na de accus weer opgeladen te hebben heb ik daarna nog een 20 minuten zonder problemen kunnen rijden.

De SC1 rijd echt prima, ligt als een blok op de weg. De stock banden zijn niet slecht hoewel het altijd beter kan natuurlijk. Ik ga ook hier weer de stuurservo vervangen want dat is en blijft toch maar een vervelend traag zwak ding dat HPI levert.

Zijn standaard dingen : nakijken uit de doos, alle boutjes en moertjes , en de gearmesh.
Doorsnijden van de kabel ook zoiets gehad , staat in mijn review.
De standaard servo voldoet voor mij prima , krachtig en snel genoeg, zowel op gras, zand , en harde ondergrond ....
 
Ik vind het trage sturen juist wat hebben om eerlijk te zijn. voegt een beetje realisme toe, en rijdt de wagen wat logger door zeg maar. vind het zelf iig ook fijn rijden. (en dat die niet sterk genoeg is is me nog niet opgevallen. op gras, straat hard zand en mul zand heeft die tot nu toe altijd perfect gewerkt. )

Ik vind het iig een prachtautotje. :D (heb zelf de C1 ) heb nu ook van Turningy de schakelaartjes binnen welke door de ontvanger geschakeld worden. hier de lampen even op aansluiten op het 3e kanaal van de zender. finishing touch. ^.^
 
Na 23 april toen ik de nieuwe motor weer teruggeplaatst had!!
LET OP!!! Geen problemen meer ondervonden :-) aan mijn wagen!! Eindelijk.
Kan iemand mij vertellen waarom de achterwielen naar binnen staan (scheel)
altijd een raadsel voor mij geweest.
Een ding weet ik wel, op asfalt vreet de wagen echt de achterbanden op :-)
 
Laatst bewerkt:
stabiliteit onder acceleratie. kijk maar eens naar de voorwielen, die staan 'scheel' naar binnen toe met de achterkant, dat is weer voor stabiliteit onder het remmen. (en zorgt voor iets feller stuurgedrag als ik me niet vergis. )

deze legt het wel leuk uit (ondanks de dubbele zinnen.)
Yellowracing Afstellingen
 
Je zou eerder denken dat de wagen uit zijn balance komt door deze instelling!
wel grappig om te weten!!
aangezien ik eigenlijk geen speedruns op het asfalt maak is dit voor mij niet zo belangrijk.
 
Ziet er goed uit!
Er is nog wel iets ruimte voor luchtkoeling zie ik, dat is goed :)
Is dat een Vorza body?
 
het lijkt op een Vorza body,maar denk dat het een Trophy buggy body is, de Vorza heeft nog een soort van dakspoilertje.

DSCI0006.JPG


;-)

2012-07-25+14.52.06.jpg
 
Back
Top