Ik heb een tekening gekregen van een sig 4* en ben deze vanaf 0 aan het bouwen, om het spannend te houden ook het eerste vliegtuig wat ik maak
op het moment is de vleugel klaar en wil ik aan de romp beginnen... Nu staat er op de tekening dat er voor de romp 'Lite Ply' gebruikt moet worden, nu kom ik op internet populieren, berken en vliegtuig multiplex tegen. Nu heb ik begrepen dan vliegtuigmultiplex niet alleen duur is maar ook zwaar, van wat ik lees zou populierenmultiplex het beste zijn, klopt dat? En waar is dat te krijgen in fatsoenlijke stukken en kwaliteit/prijs? modelbouw winkels hebben nog al eens alleen bijv 25x100cm of 60x30mm. Ik zoek een dikte van 3mm.
Als laatste vraagje, hebben jullie tips om de spanten goed haaks te krijgen? als ik het wil schuren wordt het allemaal toch een beetje rond.
Ik ben lid van een vliegclub, maar daar is het vrij stil wegens corona en er vliegen eigenlijk geen zelfbouwkisten meer, de leden zijn ook al ouder bouwen ook al tijden niet meer zelf, kant en klaar is makkelijker

Als laatste vraagje, hebben jullie tips om de spanten goed haaks te krijgen? als ik het wil schuren wordt het allemaal toch een beetje rond.
Ik ben lid van een vliegclub, maar daar is het vrij stil wegens corona en er vliegen eigenlijk geen zelfbouwkisten meer, de leden zijn ook al ouder bouwen ook al tijden niet meer zelf, kant en klaar is makkelijker