Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is eigenlijk grenen in het Frans PinHuh... wat is Den? Vlaams?
Das inderdaad een behoorlijke stapel hout! Toen ik met dit model begon (dec 22) was er nog balsaschaarste. Mijn lokale modelbouw winkel heeft maanden lang de schappen met balsa leeg gehad. Nu is de situatie wel weer wat beter. Voorlopig kan ik nog uit eigen voorraad putten!@Dopieman
Hieronder het lijstje en waar je ze voor nodig hebt kan handig zijn voor de bouw.
8 liggers in Den 10x5
28 stuks Balsa 2mm
3 stuks Balsa 3mm
6 stuks Balsa 4mm
3 stuks Balsa 6mm
1 stuk Balsa 10mm
Eigenlijk sta je er van te kijken hoeveel hout je eigenlijk nodig hebt...
Waar gebruikt:
Beplanking vleugel aanvalsboord 12x 2mm Balsa
Beplanking vleugel vluchtboord 8x 2mm Balsa
Beplanking vleugel tussen aanvalsboord en vluchtboord 3x 2mm Balsa
Beplanking op de ribben (strips) 1x 2mm Balsa
Beplanking romp 3x 3mm balsa
Liggers (voor) in Den 10x5 8stuks
Liggers (achter) Balsa 6x 4mm Balsa
aanvalsboord Balsa 3x 6mm
dichten tussen de 2 voor liggers(Den) 3x 2mm Balsa
dichten van rolroeren en opening vleugel (na uitzagen rolroeren) 1x 10mm Balsa
dichten servo compartimenten in de vleugel 1x 2mm Balsa
Praat me er niet van...Dit is natuurlijk de uitgelezen kans om te checken of ik echt een rechter en een linker vleugel heb gemaakt!
Bekijk bijlage 560479
Inderdaad aan voor en achterkant! Is natuurlijk altijd weer net wat stijver maar de bouwtekeningen laat eenzijdige beplating zien.Probleem is natuurlijk dat "web platen" zich slecht laat vertalen, zeker door Google en ik heb ook geen idee. Als je een foto laat zien waarop het goed te zien is, zou ik het misschien kunnen omschrijven.
Bedoel je met dubbel dat er aan voor- en achterkant van de ligger een plaat gelijmd zit? Dit komt veel voor, maakt de ligger torsiestijver.
Ga ik gewoon proberen! Kijken of de boodschap overkomt!!pont à longeron ?
of, pont à longeron caissonné?