"hooverboard"

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
zijn de fans van een pc koeler dan niet veel te slap daarvoor?
ik heb zojuist een stekker aan een fan gemaakt, jammer dat ik geen transformator heb van 220 naar 24, anders kon ik dat eens proberen, kijken of ze dan vliegen :)

denk niet dat het los komt met koelertjes als aandrijving.
misschien gunther propjes op een klein motortje met een riempje gelinkt of evt motortjes.
maar samen met de accus zal het al snel te zwaar worden.
en zonder rok eronder zal het niet blijven hangen maar omvallen.

thnx gerard,
ik had idd al verwacht dat ik er een rok onder moest hangen, maar dat is even van later belang, ik zoek nu alleen een manier om hem de lucht in te krijgen. Daarna ga ik me bekommeren om het evenwicht, en misschien daarna om de besturing.

enneuh, wat zijn gunther propjes?

gunther propjes zijn een van de fijnste modelbouwpropjes, universel inzetbaar van speed 280 motor tot speed 480 aan toe.

bijna iedere modelbouwzaak kan je eraan helpen.

thnx gerard en thnx niek, volgende keer zal ik iets opzoeken als ik niet weet wat het is.

Er valt nog niet veel te vertellen over de vordering van mn board want ik heb nog niks gedaan..... ik kan het goeie hout niet vinden (balsa hout), dan zou ik denk ik al naar eindhoven moeten gaan, en daar kom ik niet zo vaak (dichtsbijzeinde grote stad hier).
Ik ga nu iig ff kijken voor gunther props

en nog een echt noob vraagje (sorry dat ik zo dom ben :roll: ), maar als er "5x4.5" staat als maat van een propellortje, wat is dan 5cm, en wat is dan 4,5 cm.... ofzow? (ik heb eerst gezocht of niet iemand dat al had gevraagd maar ik kon het niet vinden), alvast bedankt

Greetz, Martijn

er staat 5"

http://www.megaconverter.com/mega2/ -> Length -> 5 Inch = 12.7 cm

dat is het eerste getal van de prop maat, de diameter
2e getal geeft de spoed aan (bladhoek)

een Günther propje is 110x125mm (mm dus he!) dus dat zou aan beide kanten van je Board 1 cm uitsteken...

ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mij board 40 cm bij 12 cm ga maken (blijft dezelfde vorm).
Als hij zo klein blijft moet ik props hebben van 2 inch, en die bestaan niet en zijn nooit krachtig genoeg (lijkt mij?)

Greetz, Martijn

@ aapje2k

Lees jij geen berichten ofzo. Joost heeft dat toch al uit gelegt.
Joost zei:
er staat 5"

dat is het eerste getal van de prop maat, de diameter
2e getal geeft de spoed aan (bladhoek)

Die 3" is de spoed van de prop Dus voor noobs zoals jij betekent dat zoiets als: aantal graden dat ie gedraaid is.

Denk trouwens niet dat 2 ducted fans jouw board kunnen dragen maar dat zou je eens aan de experts kunnen vragen op dit forum.
Denk sowieso niet dat het ooit zal gaan werken. Maarja dat is mijn mening en ik ben zo iemand van "eerst zien dan geloven.

ik wist niet dat grades in inches werden aangegeven........... ik dacht: zal wel weer andere manier zijn om maten aan te geven, dus ik dacht vraag het nog eens.
anywayz, ik heb een mail gestuurd naar iemand van aircraft-world, kijken wat die er van denkt en wat hij denkt dat ik het beste kan gebruiken

Martijn

ik lees idd niet veel van het de rest van het forum, maar ik heb het nu gelezen, alleen snap ik het niet helemaal (ik ken al die termen niet).
Bedoelen jullie nou dat al die onderdelen iets zouden kunnen zijn voor mijn hoverboard...?

ik heb dit onderwerp eens door zitten nemen en ik moet zeggen dat ik het erg interessant vind. Ik heb zelf al meerdere electro hoovercrafts gemaakt. De laatste versie was een redelijk succes.

De aandrijving was met 2 speed 400 en graupner propellors. Een motor voor de lift en een voor de voortstuwing. Ik had er eerst gunter propellors op, maar deze vlogen er steeds af :?
De basis is een triplex plankje van 45 bij 25 cm. Met ongeveer in het midden een gat voor de propellor. Aan deze plaat zitten verticale balkjes gelijmd (8 stuks) die omlaag steken. Daaraan weer een kartonnen plaat, die zo'n 40 bij 20 cm is. In het midden hiervan maak je een rond gat, met een diameter die iets kleiner is dan de diameter van de propellor. Je hebt uiteindelijk dan dus een soort 'sandwich' model. Hieromheen een speciaal op maat gemaakte vuilniszak als schort, wat je goed kan plakken met ducktape o.i.d.
Ik verbaasde mij erover dat de speed 400 genoeg lift heeft om het hele gevaarte omhoog te krijgen en de andere motor power genoeg had om dit alles redelijk snel te laten bewegen. Als accu gebruik ik een 7 cellen Sanyo 2000 pakket.

Ik denk dat jouw hoverboard-idee heel erg is te vergelijken met een hovercraft. Daarom post ik dit, omdat ik er zelf ook mee heb ge-experimenteerd. Het is belangrijk dat je zo min mogelijk gewicht hebt. Gebruik dus liever materialen als balsahout en vloerfoam-platen (soort depron) dit laatste is bij de bouwmarkt te koop.

Als je een foto wilt zien van het frame en de motor opstelling (de rest is er nl afgehaald) kan ik die wel posten.

Dirk Jan

hey dirk jan,

Heel erg bedankt voor je reactie, hier heb ik echt heel erg veel aan!! Ik zal een beetje gaan experimenteren als ik wat geld heb verzameld. (leg elke week ff wat apart, ben pas 15 en heb geen baantje, dus houd iedere week wat van mn zakgeld achter).
nogmaals bedankt!

Greetz, Martijn

edit: een foto zou erg fijn zijn btw, als je die zou willen posten.... thnx!

Back