@flymax:
Toch even een korte toelichting op het feit waarom onze club na 15 jaar trouw KNVvL-lidmaatschap in 1990 de KNVvL de rug heeft toegekeerd op de algemene ledenvergadering met ruime meerderheid van stemmen.
De KNVvL heeft in onze clubhistorie een zeer negatieve rol gespeeld.
Het heeft ons het behoud van ons eerste vliegveldje gekost, omdat de KNVvL, ondanks herhaalde smeekbedes, geen zin had om ons te helpen. Een buitenstaander heeft ons vliegveldje nog een jaar kunnen redden, maar toen was het "einde verhaal".
Toen we na jaren opnieuw een veldje hadden gevonden en wij voor het verkrijgen van een milieuvergunning wederom de hulp van de KNVvL inriepen, hebben zij door ondeskundig geklungel (ik druk me nog zacht uit) de voorwaarden zodanig aan de gemeente voorgesteld, dat het onmogelijk werd om een milieuvergunning te krijgen.
Pas na inschakeling van een derde partij (een deskundige van een andere modelvliegclub) werden de foutieve berekeningen van de KNVvL ontzenuwd en kregen we van de gemeente alsnog de vergunning na jaren van vertraging.
Het vertrouwen in de KNVvL was tot nul gedaald. Wij hebben alles zelf voor elkaar moeten krijgen en zelfs moeten strijden tegen de tegenwerking door de KNVvL.
Ik begrijp van anderen, dat er nu betere en bekwamere mensen aan het roer van de KNVvL staan, maar mogelijk begrijp je nu ook waarom bij ons in de club de achterdocht jegens de KNVvL nog steeds "in de genen zit".
Overigens helpt dit ons niet verder in dit draadje betreffende de dreigende nieuwe regelingen die er aan komen voor niet-aangesloten clubs. En of we dit ook weer op eigen gelegenheid kunnen oplossen betwijfel ik ten zeerste. Misschien moeten we ons toch weer wenden tot de KNVvL, maar dat zal velen in onze club niet makkelijk vallen...
Toch even een korte toelichting op het feit waarom onze club na 15 jaar trouw KNVvL-lidmaatschap in 1990 de KNVvL de rug heeft toegekeerd op de algemene ledenvergadering met ruime meerderheid van stemmen.
De KNVvL heeft in onze clubhistorie een zeer negatieve rol gespeeld.
Het heeft ons het behoud van ons eerste vliegveldje gekost, omdat de KNVvL, ondanks herhaalde smeekbedes, geen zin had om ons te helpen. Een buitenstaander heeft ons vliegveldje nog een jaar kunnen redden, maar toen was het "einde verhaal".
Toen we na jaren opnieuw een veldje hadden gevonden en wij voor het verkrijgen van een milieuvergunning wederom de hulp van de KNVvL inriepen, hebben zij door ondeskundig geklungel (ik druk me nog zacht uit) de voorwaarden zodanig aan de gemeente voorgesteld, dat het onmogelijk werd om een milieuvergunning te krijgen.
Pas na inschakeling van een derde partij (een deskundige van een andere modelvliegclub) werden de foutieve berekeningen van de KNVvL ontzenuwd en kregen we van de gemeente alsnog de vergunning na jaren van vertraging.
Het vertrouwen in de KNVvL was tot nul gedaald. Wij hebben alles zelf voor elkaar moeten krijgen en zelfs moeten strijden tegen de tegenwerking door de KNVvL.
Ik begrijp van anderen, dat er nu betere en bekwamere mensen aan het roer van de KNVvL staan, maar mogelijk begrijp je nu ook waarom bij ons in de club de achterdocht jegens de KNVvL nog steeds "in de genen zit".
Overigens helpt dit ons niet verder in dit draadje betreffende de dreigende nieuwe regelingen die er aan komen voor niet-aangesloten clubs. En of we dit ook weer op eigen gelegenheid kunnen oplossen betwijfel ik ten zeerste. Misschien moeten we ons toch weer wenden tot de KNVvL, maar dat zal velen in onze club niet makkelijk vallen...