Holiday 280

Hallo,

Heeft iemand enig idee of de Holiday 280 van Willem Bravenboer nog te krijgen is als plan of als kit.
Je kan Bravenboer alleen via MSN bereiken en dat heb ik niet.

Groet Rolver

ik heb er nog eentje liggen met moter en regelaar en servos die mag je ook overkopen.
voor niet zoveel. ik hoor het wel.

groetjes,
wessel

Als tekening kan je die van de "Holidep 280" nemen op de site van Willem Bravenboer (willembravenboer.nl) ... zijaanzicht en bovenaanzicht zijn vrijwel 100% identiek aan de Holiday 280 "classic" ook de vleugelvorm ... neem voor de vleugel een profiel of Eppler E205 of MH-45 of SD7037 met een dikte van 12% (die van de "echte" Holiday zit daar tussen in, maar de verschillen zijn marginaal) ... instelhoek vleugel 0% V-stelling net zoveel dat de de bovenzijde van de vleugel vlak is ... rest is gelijk aan de Holidep 280 ...

Hi Malky,

Hoe is het met jou?
Er is nog geen happy ending, maar je weet maar nooit.:cool:

Groet, Rolver

Komt wel goed Rolf, het klinkt in iedere geval een stuk leuker als "Ga eens googelen" Toch?

Gaat goed met mij, als je ooit in de buurt bent, wel langs komen, je bent hartelijk welkom.

Gaat goed met mij, als je ooit in de buurt bent, wel langs komen, je bent hartelijk welkom.

:offtopic: Malky, ik heb van een clubgenoot van je afgelopen jaar ook een Apprentice gekocht, waar nu druk mee gevlogen wordt en dat gaat goed. Ik vond die van jou te mooi om meteen als beginner de grond in te boren, maar nu ben ik eraan toe :p.
Ik kom zeker een keer gastvliegen bij jullie als ik weer eens in Nederland ben.

:ontopic: Maar nu probeer ik eerst aan een "allweather travel plane" te komen voor als ik op pad ben :). Klein genoeg voor in de auto en toch met wat wind te vliegen.

Groet Rolver

Ik heb nog een origineel bouwpakket van de light uitvoering in de aanbieding, voor een heel goed bod mag die van eigenaar wisselen.

Ik heb nog een origineel bouwpakket van de light uitvoering in de aanbieding, voor een heel goed bod mag die van eigenaar wisselen.

Hallo TC,

Wat is een light uitvoering ??
Ik zoek een meeneemvliegertje als ik op pad ben, die ook wat wind kan hebben.

Er beginnen zich nu leuke opties voor te doen :D, ga nog even door mensen.

Groet Rolf

Hallo,

Zijn er nog liefhebbers van de Holiday 280 die een kit willen bestellen?
Ik heb een optie op de laatste 4 orginele Bravenboer kits.
Deze moeten uit Amerika komen wat ik voor niks kan doen.
De sets kosten $49.95 omgerekend € 38.50 . het opsturen binnen Amerika kost ca $10.00, wat verdeeld over de 4 setjes dus $ 2.50 ofwel €2.00 is.
Ik hoef er zelf verder niets voor te hebben. Ik had het idee dat de Holiday nog steeds erg populair is, niet in de laatste plaats omdat het een leuke holiday vlieger is die wat wind kan hebben.

Voor de duidelijkheid: het is dus een kit zonder motor en elektronica en ik kan het alleen gratis over laten komen als het met een zending van mijn werk meekomt. Dit houdt in dat de levertijd november of op zijn laatst begin december zal zijn.
Uiteraard betaal je aan mij bij aflevering, dus een beetje zekerheid wil ik wel hebben.

Laat maar horen als er belangstelling is.

PS @f15 byron: we gaan gewoon door met onze onderhandeling :-)

Groet Rolver

@Rolver: je hebt een PB

Ik heb wel interesse. Heb dat kistje ooit ns gekocht, nog inde tijd dat er weinig sprake was van Lipo's en Brushless motoren... Ik dacht dat ik er een speed 300 plus motor in had. Vloog goed, maar vrij snel omwille van het hoge gewicht.
Heb de orginele doos en bouwinstructies (op 3,5" diskette!) nog liggen op zolder.

Lijkt me leuk om weer eens een Holiday 280 te hebben, maar dan brushless...

Misschien een beetje late reactie maar ik heb nog een orginele Holiday 280 Lite liggen.
Als er belanstelling hoor ik het wel.

Groeten Adri.

Back