Hallo,
EDF is voor mij iets totaal nieuws en heb een vraagje.
Als je een kist bouwt met een eindgewicht tussen de 3.5 en 4 kg welke ducted fan motor moet je dan gebruiken? Hoeveel trust moet deze geven.
Ik zie bv bij HK EDF units die een max trust geven van 3.1 kg, stel dat een toestel ook 3.1 kg weegt gaat dat ding dan vliegen? of moet ik reserve overhouden?
Ik heb een doos op de kop getikt van een F18 Hornet uit de jaren '80 van Direct connections USA voor 45 euro, kon het niet laten!
. Dit toestel is echter ontworpen voor een nitro motor met prop. Mocht het enigzins mogelijk zijn zou ik deze converteren naar electro met twee EDF units (meeste RTF F18 kisten zijn zo uitgerust), indien niet mogelijk zou ik kijken voor een inrunner.. Dit project zal pas voor volgend jaar zijn maar had mij nu al graag ingelicht en voorbereid.
Nuttige links zijn ook welkom, ook engels.
alvast bedank
Frank
Uploaded with ImageShack.us
EDF is voor mij iets totaal nieuws en heb een vraagje.
Als je een kist bouwt met een eindgewicht tussen de 3.5 en 4 kg welke ducted fan motor moet je dan gebruiken? Hoeveel trust moet deze geven.
Ik zie bv bij HK EDF units die een max trust geven van 3.1 kg, stel dat een toestel ook 3.1 kg weegt gaat dat ding dan vliegen? of moet ik reserve overhouden?
Ik heb een doos op de kop getikt van een F18 Hornet uit de jaren '80 van Direct connections USA voor 45 euro, kon het niet laten!

Nuttige links zijn ook welkom, ook engels.
alvast bedank
Frank