Hoeveel cc is 1 liter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey!

Bij brandstoftankjes staat altijd hoeveel cc die is, maar hoeveel cc is een liter dan eigenlijk?

Grts, edo!

Hey,

Thx! Ik zat al te twijfelen dat 1 liter 100cc is.
Ik wil namelijk waarschijnlijk een brandstof auto aanschaffen ;).

Grt, edo.

re

Mag dit topic even op slot, dit is toch te gek voor woorden....

tn_BG116.jpg

Voor de volgende keer, voor al dit soort berekeningen, google is your friend.

Type in bij google:

Code:
1 liter in cc

en google rekent het voor je uit:

Code:
1 liter = 1000 kubieke centimeter

13 jaar..... lagere school.... (of is het al middelbaar). Volgens mij heb je dan al maatgevingen gehad, voortaan beter opletten op school?

En inderdaad, dit is "basic" rekenen en had je met enig eigen onderzoek heel snel het antwoord zelf kunnen vinden.....

re

Land van herkomst verklaart alles :)

In de meest sarcastische zin wel ;) maar ik neem aan dat ze dit soort maatgevingen al lang hebben gehad op school. Viel me een beetje tegen van de TS maarja je kunt niet alles hebben, wel kan je je dan afvragen of deze hobby dan niet iets te hoog gegrepen is :)

Hij gebruikt in iedergeval wel interpunctie, wat bij sommige 30-jarigen nog weleens wil ontbreken :P

Maarja, topic kan inderdaad wel gesloten worden, verdere toevoeging is niet meer mogelijk :)

He he, wat een reacties.
Ik had beter even op google gekeken ja.:mrgreen:
Ik heb het verband van cubike maten met liter maten enz.niet geleerd.

Ik vin jullie reacties toch ook wel wat ondermaads hoor.

P.S. Van mij mag het op slot.

Grts

1 liter = 10 dl = 100cl = 1.000 ml (= 1.000cc)
cc= cubieke centimeter, of te wel de inhoud van een kubusje van 1 x 1 x 1 cm...
Een liter is 10 x 10 x 10 cm
Een kubieke meter is 100 x 100 x 100 cm en is gelijk aan 1.000 liter (en 1.000.000ml)

re

He he, wat een reacties.
Ik had beter even op google gekeken ja.:mrgreen:
Ik heb het verband van cubike maten met liter maten enz.niet geleerd.

Ik vin jullie reacties toch ook wel wat ondermaads hoor.

P.S. Van mij mag het op slot.

Grts

Pardon, gek genoeg geven er nog mensen antwoord op ook dus geholpen was je al. Enne ik neem aan dat je "ondermaats" bedoelde?

Anyway close the damn topic :)

Yup, en ik was ook nog vergeten te zeggen "die Nederlanders met hun krietiek toch altijd".

Wat maakt het nu toch uit of er een "d" of "t" staat? Je kunt het zeker toch wel lezen?8-O

Grts

Toch jammer dat er weer mensen moeten zijn 'die zich zelf nogal wat vinden', hier weer zo neerbuigend op moeten reageren.
Die jongen is pas 13!!!

Reageer er dan niet op, hoef je je ook niet te ergeren. (en ik niet aan jullie)

Je bedoeld 'kritiek'?

Waarom is hier nog geen slotje op gekomen?

ps. je kunt toch zeker wel Googlen ;)

EDIT : petertjes heeft gelijk : Groot zwaar slot!

re

Yup, en ik was ook nog vergeten te zeggen "die Nederlanders met hun krietiek toch altijd".

Wat maakt het nu toch uit of er een "d" of "t" staat? Je kunt het zeker toch wel lezen?8-O

Grts

Nu dit topic toch al naar z'n mallemoer is.. Mijn vriendin is onderwijzeres en staat soms echt te kijken naar het taalgebruik van zulke jonge forumgebruikers. Ik begin er meer en meer een trend in te zien, misschien wel voortkomend uit het MSN-taaltje. Maar goed je komt jezelf wel tegen bij het schrijven/typen van een sollicitatiebrief.

Toch jammer dat er weer mensen moeten zijn 'die zich zelf nogal wat vinden', hier weer zo neerbuigend op moeten reageren.
Die jongen is pas 13!!!
Juist daarom is het zo zorgelijk. Lezen en schrijven leert men namelijk tussen het 6e en 12de levensjaar....
Ik vind mijzelf niet 'nogal wat'. Ik signaleer alleen een opkomende golf van analfabetisme die ons mogelijk duur te staan komt.

Reageer er dan niet op, hoef je je ook niet te ergeren. (en ik niet aan jullie)
En wij ons weer niet aan jou.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back