Hoe vervoer jij jou F550?

Oeps had tussen staande posts nog niet gelezen.
Voor mijn Phantom FC40 met propguards moet de binnenmaat minimaal 50X50 cm zijn.
Hoogte ongeveer 35 cm

Plukschuim is ook nog best kostbaar, vandaar mijn oude matras oplossing

De gemiddelde persoon verliest zo’n 1,5 miljoen huidcellen per uur. En ook al doe je een dutje, dan nog transpireer je het nodige. Terwijl je slaapt, stapelen de huidcellen in het matras en kussen zich op. En ook je zweet voegt zich daarbij. Een ideale broedplaats voor huismijt, die het zich daar comfortabel maakt. Na 10 jaar is het gewicht van een matras verdubbeld, als gevolg van ophoping van menselijk haar, huidcellen, schimmels, bacteriën, stof, huismijt, de uitwerpselen van deze huismijt en dode insecten. Na 5 jaar bestaat 10% van een kussen uit stofmijt. En dat adem je weer in tijdens je slaap. Je snapt nu dat een oud matras of kussen een flinke verergering van allergieën en astma kunnen veroorzaken.
Kom je de volgende dag beneden, is je hele multi opgevreten door dat tuig.:bad-words: :rolling:

Even hier op terugkomend. Ik heb al heel veel cases voor de Phantom 2 gezien. Maar voor de F550 kom je vaak uit bij die Pelican cases die ik persoonlijk veel te duur vind. Ik vervoer de F550 nu nog in die grijze bak, maar ik moet dan de achterbank losklikken anders pas het niet in de diepte (kleine auto).

Nu heb ik deze case gezien: 2014 Dji phantom FPV aluminum case hm box outdoor protection box flying fairy box six axis free shipping wholesale-in Parts & Accessories from Toys & Hobbies on Aliexpress.com | Alibaba Group

Afmetingen zijn: 66x55x28 cm dat past mooi achterin.
Zal hem alleen iets moeten bijwerken zodat de gimbal er ook in past. Deze steekt iets onder het frame uit aan de voorkant.

Voor een kleine €135,- heb je dan een mooie koffer. De grootste afstanden leg ik met de auto af. Lopen meestal maar korte stukjes. Het gewicht is 8KG, met alle spullen erin (F550,lipos, remote, scherm en losse dingetjes) kom je denk op een kilo of 12-13 uit.
Voor het FPV scherm moet ik nog een van die vakjes wat breder maken.
Zijn er eventueel mensen in geïnteresseerd?

Ik heb een bericht gestuurd naar de verkoper of hij nog meer koffers krijgt.

Anders wordt het die koffer van de eerste link die rond de 175 euro kost. Verder is er op Ebay weinig te vinden aan betaalbare koffers voor de F550.

Vriend van me denkt erover om die rugzak die voor Phantom 2 geschikt is te kopen.

Ik denk dat het zonder pootjes is want als ik mijn F550 van bovenaf bekijk dan zie ik pootjes uitsteken en die zie je niet op de foto van de F550 in de koffer... Nu is dit wel uit te snijden natuurlijk), ik heb er zelf 6 onder zitten dus ik moet sowieso gaat uitsnijden. Ook voor de ruimte van de gimbal moet ik wat uitsnijden (10cm). Dus als je deze foto bekijkt moet ik tussen de armen een stukje uitsnijden:

HT1O3VKFHRaXXagOFbXA.jpg

De koffer is 28cm hoog, de F550 op die pootjes een kleine 17cm. Laat van die 28cm ongeveer 5 cm wegvallen aan de buitenmaat (en het schuim wat deels weg te halen is).

Verder zie ik op de foto dat hij de reserve props onder het frame heeft liggen.
Ik heb voor de zekerheid even een bericht naar de verkoper gestuurd.

Dit is hem van bovenaf:
IMG_20150222_125940_zpsodopjr6f.jpg

Laatst bewerkt:
De verkoper laat weten dat hij niet kan bevestigen of mijn gestelde situatie gaat passen (waarschijnlijk is hij gewoon een dozenschuiver).

Ondertussen had ik de case voor $90,- ergens anders gevonden, maar ook hier weer niet op voorraad. Heb de betreffende winkel een e-mail gestuurd met de vraag wanneer deze weer op voorraad komt en wat de eventuele verzendkosten naar Nederland zijn.

Ondertussen zie ik wel dat er sites zijn die flinke kortingen geven als je er 100 koopt. Dat is wel erg veel van het goede. Maar bij 5 koffers wordt de korting ook interessant.

Je kan ook 6 van die pootjes monteren, dan staan deze mooi onder de armen.
Misschien een gezamelijke inkoop organiseren?

Back