Hoe vervoer jij jou F550?

Ik zit me een beetje te verdiepen in een flightcase voor mijn F550 die deze week binnenkomt. Nu ben ik wel het een en ander tegengekomen maar het zijn oudere topics.

Hier een 3-tal filmpjes gebaseerd op een Pelican 1630 en 1640 koffer:

De tweede video heeft handig schuim wat je per blokje kunt afsnijden. Op die manier kun je heel netjes de benodigde ruimte eruit halen.

Zijn er leden die ook zoiets gebruiken? Hoe vervoeren jullie je F550 met toebehoren? Ik zie ook websites die een koffer op maat voor je kunnen maken, heb me daar nog niet in verdiept, maar met zulke websites is het mooier om een soort van groupbuy te hanteren. Van te voren een aantal vaste zaken laten opnemen in de koffer en de rest kan de gebruiker dan zelf uitsnijden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het 'the cheap way' gedaan. Plastic krat van MP (60x80), oude matras met schuimvulling van een collega gekregen, en snijden maar.
2014-09-03174909_zpsfcfc2439.jpg

2014-09-03174951_zps0e280910.jpg

2014-09-03175103_zps8a79be96.jpg

2014-09-03175722_zps06f8ecc9.jpg

Later heb ik er nog een deksel op gemaakt van een dun stuk triplex.
Ik geef meteen toe dat zo'n koffer er gelikter uit ziet, maar ik was nu voor 20 euro klaar, terwijl ik met een fatsoenlijke case al snel op 400 euro zat, en dat vond ik wat overdreven.

Losse plaat met wieltjes, makkelijker om hem binnen te verzetten. Los er onder zodat ik ze thuis kan laten (onderweg toch nutteloos)
2014-10-19164037_zps61c9fc9e.jpg

Deksel
2014-10-19164058_zps23658cd5.jpg

Zijaanzicht Je zit door de sleuven nog net de propguard zitten, die doe ik er ter plekke op, op het moment dat ik vermoed dat de landing niet al te zacht zal zijn (winderig weer, en nog niet zo bedreven)
2014-10-19164142_zps47ed6c0a.jpg

Leuk idee, maar is de krat zo niet onhandig om te tillen? Weet je zo wat het ongeveer weegt? Een koffer lijkt me makkelijker, maar is duurder en je spullen moet echt goed erin zitten. Dat de boel niet stuk gaat om het moment dat je de koffer optilt.

De krat zelf is niet zo heel zwaar, maar je moet er geen 100 meter mee gaan lopen. Ik gebruik hem vooral om de f550 thuis netjes op te bergen, en om hem makkelijk achterin de auto te vervoeren. Voor langere afstanden zou ik op zoek gaan naar een karretje waar die netjes op past, of zo'n kinderwagen voor achter de fiets.. tentje er af, krat er op. Zelfs te krijgen met 3e wiel. 'T hangt er gewoon vanaf wat je er mee wil.

Mijn ouders hebben een hondenkar. Een soort mini-kar. Daar zit ook een dakje op en alles staat droog. Maar de meeste keren zal ik met de auto weggaan. Voor thuis heb ik een hoog ladenblok waar alles in past. De lades zijn alleen niet stabelbaar en de kast in de auto wil niet. Wel ideaal te verplaatsen maar alleen geschikt voor binnnen

Ik heb het 'the cheap way' gedaan. Plastic krat van MP (60x80), oude matras met schuimvulling van een collega gekregen, en snijden maar.
2014-09-03174909_zpsfcfc2439.jpg

Later heb ik er nog een deksel op gemaakt van een dun stuk triplex.
Ik geef meteen toe dat zo'n koffer er gelikter uit ziet, maar ik was nu voor 20 euro klaar, terwijl ik met een fatsoenlijke case al snel op 400 euro zat, en dat vond ik wat overdreven.

Ik ben ook op zoek naar zo' n krat.
waar heb je deze vandaan en wat betaalde je ervoor ?

bvd.
FransP

Even zoeken op marktplaats:
Krat kunststof opengewerkt

In beneden leeuwen Hij had 2 maten, een hoge (2 kratten op elkaar) en enkele. Ik heb een hoge gekocht maar uiteindelijk de 2e rand los gemaakt.

vraagprijs voor de krat is blijkbaar 20 euro (wist het even niet meer)

Ik heb het op dit moment even zo gedaan:

IMAG4781_zpsbddc903f.jpg

IMAG4800_zps6f64ce3f.jpg

De kratten gebruiken ze op mijn werk en ik mocht er 1 lenen. Zo had ik hem even ingepakt toen ik een weekend wegging. Hij past er precies in en het bijpassende deksel kan er nog op. Ik hoef de GPS dan niet los te halen.
Het scherm en de zender zitten aan elkaar vast en wil ik eigenlijk zo houden, maar dat moet als het goed is passen. De lipos vervoer ik nu liggend in een sleufje tussen het dempingsmateriaal. Als ik hier eens een groot stuk schuim voor haal zou ik dit kunnen uitsnijden.
Moet eerst eens via mijn collega achterhalen hoeveel zo'n krat kost.

pfff... ik heb me de pleuris gezocht naar een krat van 60x80, en jij haalt hem zo uit het magazijn :shock:

Ik heb ook naar deze gekeken, maar kon niet goed vinden of het nou zou passen of niet. Binnemaat is denk ik net te krap. Allibert explorer. Kost zo rond de 50 euro.
j0501036_...jpg

Mijn krat zou nog iets kleiner kunnen, ik begreep van mijn collega dat ze veel verschillende maten hebben. In deze kratten zit heel veel schuimt waarin sensoren geplaatst zijn. Iets kleiner dan een pakje sigaretten. Al deze uitsparingen in het schuim zorgen ervoor dat ze tijdens vervoer niet kunnen beschadigen.

Dit zijn ze:
IMAG4870_zps19ef582b.jpg

IMAG4871_zpsee1799ca.jpg

Ik ga de site maar eens bekijken, misschien kan ik daar wat bestellen.

Mooie kratten. Volgens mij heb ik ze in mijn zoektocht wel gezien, alleen per stuk incl de verzendkosten niet interessant/ niet particulier te kopen.

Dan moeten we een inkoopactie op gaan zetten met schuimvulling.
Overigens moet het dan deze zijn: Kunststof euroboxen | AUER Packaging die we hebben staan.

Maar een inklapbare is nog beter.
Qua tillen is het best wel fors, de F550 met spullen en krat dan zit je al snel tegen de 8 kilo aan. Door het grote formaat moet ik altijd oppassen dat ik niet tegen de kozijnen aanloop. Misschien dat een slagje kleiner beter is

Klopt, 60x80 is wat lastig door een deur heen. 60x60 zou ook kunnen, maar denk niet dat je veel kleiner kunt. Ik pak de krat meestal in de lengte voor me als ik door een deur heen loop.

Dat doe ik ook, dan is het nog best even strekken.

De maten van mijn krat zijn:

Buitenmaat:
80x59,5x32,5 (bxdxh)

Binnenmaat:
76,5x56,5x30 (bxdxh)

Als ik die maten vergelijk dan kom ik op deze krat uit: Euroboxen, gesloten uitvoering EG 86/32 | AUER Packaging deksel komt er dan nog bij. Kammer dat er geen 70x60 is, dat zo mooi kunnen. En anders 2x 60x60. Dan heb je 2 boxen. 1 voor de F550 en de andere voor alle toebehoren.
Nog even kijken of ik ergens plukschuim op maat kan krijgen, bedoeling is om boven op geen schuim te doen omdat indien het deksel erop zit de boel geen kant op kan en je anders je deksel nog moet voorzien van plukschuim.

Hier is plukschuim op maat te bestellen: Schuimrubber op maat kopen? | Bestel hier direct Schuimrubber op maat (je kiest dan voor grijsschuim).

Edit: oh grijsschuim is maar in een paar cm dik.

Laatst bewerkt:
Ben die site ook wel eens tegengekomen. Maar bedankt voor het delen.
Vaak als je er een kan kopen, als dat al kan, wordt de prijs een stuk duurder.
Zou mooi zijn als je een overtallige in een bedrijf voor weinig over kan nemen.
Heb wel eens bij de Blokker een krat proberen los te weken,waar zij hun spullen, dvd's ed., in geleverd krijgen, maar helaas.

Back