hoe stel ik de tweak goed af

hallo

ik heb nu een tweak systeem
maar ik snap niet goed hoe ik het moet gebruiken
als ik de achterkant op de tweak heb staan meet ik de voorkant
maar moet ik meten met stabi of zonder?
en als hij op de tweak staat met stabi
dan geeft hij recht iets omhoog en links iets omlaag
moet ik nu de rechtvoor veer aanspanen en de linkse iets loser maken?

kan me iemand dit nu eens goed uitlegen hoe ik de tweak goed moet afstellen

11082011057.jpg

RC Almar,

Zelf gebruik ik geen tweakboard omdat ik het niet fijn vind werken. Ik duw of mijn auto met een schroevendraaier omhoog, of gebruik 4 digitale weegschaaltjes.

Het ligt aan de afstelling van je stabi of je het met of zonder moet doen. Wanneer je stabi goed is afgesteld kan het met gekoppelde stabi. Als je hier over twijfelt zou ik hem ontkoppelen. Het netste is om het met stabi te doen. Zo staat je auto immers ook op het circuit.

Wat je zegt klopt, wanneer je de achterkant op het tweakboard hebt staan, controleer je de voorkant. De foto is iets onduidelijk, maar ik denk te zien dat de rechterkant hoger is? Wanneer dat zo is, zul je de linker voordemper ietsjes "strakker" moeten uitdraaien, alsof je meer rijhoogte zet aan die kant. Maar om je rijhoogte "het zelfde" te laten zou ik de rechter voordemper een even grote slag in draaien.

Na iedere keer dat je aan je auto gedraaid hebt, moet je hem even zachtjes "in zijn vering" tikken. Misschien is het ook aan te raden om dit niet met de Hudy Set-up set te doen, maar gewoon met wielen de op de auto (het liefst nieuwe, en niet te veel gesleten wielen). Omdat de scharnierpunten van de Hudy set eventueel het tweak meten kunnen verstoren.

Helaas werkt dit alles alleen als je auto ook ont-tweakt is. Wanneer je auto krom is zal de druk op de wielen niet gelijk zijn.

Het blijft lastig, om dit soort uitleg te geven op een forum, en is makkelijker als je op een circuit bent. Kom anders een keer langs in Den Haag bij HFCC!

Groet Robert

hallo

ik zal het es proberen
de auto is reccht is een nieuwe
en dat had ik al gecontroleerd met bouwen

almar

Back