hoe repareer ik het beste schade aan een hoogteroer

Vandaag is mijn complete linker horizontal stab eraf gevlogen :( wil hem er weer aan lijmen met een vesteviging boven en onder.
Kan ik voor die versteviging beter een balsa plankje gebruiken voor het gewicht of een triplex voor de sterkte :?:
hij is ongeveer 1cm naast de romp afgebroken.
Groetjes Jeroen

Hey jeroen,

Volgens mij was mijn delta de oorzaak van deze schade :oops: , nogmaal mijn excuses... :roll:

ik denk dat je het beste een nieuwe stabilo kunt maken. dit is steviger en ziet er ook een stuk beter uit.

Hey ja dat was idd jou delta :) shit happens zullen we maar zeggen.
Maar ben er nog niet helemaal overuit hoe ik het ga aanpakken als ik het stabilo er fatsoenlijk uit krijg maak ik een nieuwe maar hij zit met epoxy vast us weet niet of ik hem er zonder verdere schade uit krijg. maar heb nog wel voeldoende vlees over om hem te kunnen repareren denk ik met een versteviging boven en onder zou het dan toch moeten lukken.
Oja hoe is het met het vliegtuig van je vade? want dat zag er ook niet best uit.
Groetjes Jeroen :lol:

Ik denk dat als je het gehele deel wilt verwijderen dat je veel meer kapot maakt dan dat je zou willen.

Past het deel nog een beetje? Gebruik het dan.

Past het helemaal niet meer, maak dan een nieuw deel en lijm het eraan. Verstevig het eventueel met een stukje glasdoek en epoxy.
Is het een zwak deel van het vliegtuig dan kan je overwegen om er struts op te zetten (schuine stangetjes) maar dit moet ook wel bij het vliegtuig passen natuurlijk).

Succes!

Het deel past nog wel redelijk, maar het is net afgebroken naast het middenstuk denk dat ik het daar weer mooi vlak maak en er dan een nieuw stuk tegen aan maak. Alleen het nadeel dat het geen ingedekt stabilo is en het daarom lastig word om met glasdoek te werken en het daarom met een plankje triplex of balsa wou proberen hoop alleen dat dit sterk genoeg is maar met de nerf in de dwars richting moet ik een heel eind kunnen komen of inderdaad met stukjes glasdoek maar ben bang dat het dan zo'n golfplaat word.
Groetjes Jeroen

Heb je misschien een foto van het geheel? En wat voor model is het?
Als je de breuk zelf (met epoxy) kan verlijmen, zou je het inderdaad met wat dun triplex kunnen verstevigen.
Maar zonder foto of duidelijke schets wordt het een beetje lastig.

Het is een easysport 40 van greatplanes. heb helaas geen fotoos ben niet zo handig met pc's en mijn broertje is met vakantie dus dat word denk ik niet wat.
Maar hij is wel weer te lijmen en ga het denk ik zo oplossen zoals jij het zegt. Bedankt voor de tip
Groetjes Jeroen

hey jeroen,

als het enige troost bied: mijn delta is overleden. ik kwam weer eens vol gas (te) laag over, hele kist uitgestrooid over het veld. je hebt dus voorlopig geen last meer van me :wink:

normal_delta%20heel.JPG

Net voor de crash... (toevallig fotocamera bij)

normal_achtergrond2.JPG

Na de crash nadat ik de stukken bijeengeraapt heb... :lol:

suc6 nog met repareren :thumbsup:
joep

Aaahh das jammer vond het wel een geinig kissie lijkt mij ook nog wel een keer wat.
Maar het idee is rond voor de reparatie ga er een nieuw stuk aanmaken en verstevigen met een koolstof stangetje.
Hoop dat ik hem snel klaar heb kan ik ff veilig rondjes vliegen :lol:
mazzels jeroen

Back