S slag en tip verdraaiing kun je beide nog nadat de vleugel af is creëren, het is niet zo goed als gewoon een goed profiel (ik gebruik standaard altijd mh45 voor een vliegende vleugel).
Als je de ailevons achter je vleugel maakt en je maakt ze aan de tip groter dan in het midden en je zet ze iets up dan heb je iets s-slag en (heel) iets tip verdraai.
Daarnaast is de rol het effectiefst het verst naar de tip en het hoogteroer het verste naar achter, wat ook bij de tip is bij pijlstelling.
Bij een delta zou ik de ailevons in het midden groter maken dan aan de tip, precies andersom dus.
Over winglets, ik vlieg redelijk veel met mijn combat zagi, vliegende vleugel, 3graden tip verdraai, 90cm span, 30cm korde 17 tip en 30cm pijlstelling, mh45 profiel.
Ik verloor 1 winglet, dus een tijdje met 1 gevlogen, merkte dat een linker en een rechter bocht erg verschillend aanvoelde, nieuwe winglet gemaakt, verloor ik de ander, effect omgekeerd, toen knalde die er na een combat hit ook af maar de kist bleef doorvliegen. Hij vloog zonder een stuk beter dan met 1.
Eigenlijk was er niet al teveel verschil tussen wel/geen winglet, 1 zou ik sterk afraden.
Ik vind zonder een stuk beter eruit zien. Maar met vliegt iets beter.