Ik heb een vraagje.
Op dit moment bouw ik een pits-special van depron.
De bouw gaat gestaag en ik wil nu de electronica gaan inbouwen.
Maar ik zit met een dilemma.
De rolroeren van de onderste vleugel (boven is een vaste vleugel) staan nogal ver uit elkaar. Toch wil ik de rolroeren met één servo aansturen.
Nu twijfel ik wat de beste methode is.
Ik heb er drie bedacht (zie plaatje)
(alt+p)
Zo zou ik kunnen proberen een rechte aanstuur stang, zie de rode lijn, (servohevel iets schuin zetten), maar dat wordt hier denk ik te lastig.
Ik kan met een soort scharniertje werken, zie blauwe lijn, maar dat geeft meer speling en is niet netjes voor de vleugel.
De derde optie is de groene lijn. Een aansturing middels flexibel staal door een gebogen omhulsel. nadeel is dat dit beoorlijk wat extra wrijving op levert en met een 6 grams servo, ben ik bang dat dat deze het snel begeeft.
Wat zijn jullie aanbevelingen?
(ohja, de vleugel is gebogen enkelvoudig 6mm depron)
thanx
Op dit moment bouw ik een pits-special van depron.
De bouw gaat gestaag en ik wil nu de electronica gaan inbouwen.
Maar ik zit met een dilemma.
De rolroeren van de onderste vleugel (boven is een vaste vleugel) staan nogal ver uit elkaar. Toch wil ik de rolroeren met één servo aansturen.
Nu twijfel ik wat de beste methode is.
Ik heb er drie bedacht (zie plaatje)

Zo zou ik kunnen proberen een rechte aanstuur stang, zie de rode lijn, (servohevel iets schuin zetten), maar dat wordt hier denk ik te lastig.
Ik kan met een soort scharniertje werken, zie blauwe lijn, maar dat geeft meer speling en is niet netjes voor de vleugel.
De derde optie is de groene lijn. Een aansturing middels flexibel staal door een gebogen omhulsel. nadeel is dat dit beoorlijk wat extra wrijving op levert en met een 6 grams servo, ben ik bang dat dat deze het snel begeeft.
Wat zijn jullie aanbevelingen?
(ohja, de vleugel is gebogen enkelvoudig 6mm depron)
thanx