Klucky, je hebt waarschijnlijk nog niet alles doorgelezen wat er over het laden van LiPo's is geschreven. Ik ga het hier niet allemaal herhalen maar wel even in het kort. Wil je precies weten hoe het in elkaar zit dan moet je even gaan zoeken op dit forum want daar is al heel erg veel over geschreven.
Dat is redelijk vroeg maar je hebt dan nog wel flink de tijd om veilig te landen. Ik denk dat het zo wel zo veilig is, laat het dus maar lekker zo.
Ten tweede moet je niet te veel kijken naar wat de lader beweert in de accu te hebben geladen. Voor het laden is ook energie nodig dus als er meer in lijkt te zijn gegaan is dat helemaal normaal. Een klein deel van de energie die de lader in de accu stopt is nodig om de rest op te slaan. Dat kan voor de wat slechtere accu's tot wel 30% oplopen.

Nog meer stof om te lezen vindt je natuurlijk in dit draadje maar ook HIER en natuurlijk ook HIER. Even verder zoeken op dit forum zal je nog een heel grote reeks van stukjes opleveren met heel veel informatie.
Succes.
Je schrijft het nergens maar in neem aan dat je met een 4 cellen LiPo vliegt. Je krijgt de eerste waarschuwing bij 3,7V per cel en de regelaars gaan terug regelen bij 3,65V per cel.Ik heb mijn lipo eens in de gaten gehouden en heb na elke laadbeurt het waarschuwingsvoltage van de Naza V2 (op men F550) verlaagt tot het ongeveer uitkomt dat ik de batterij volledig leegvlieg. Echter lijkt er nu iets niet te kloppen. De eerste waarschuwing komt op 14,80v en het automatisch dalen gebeurd op 14,60v (tussen deze 2 gebeurtenissen zit ongeveer 4 minuten vliegen in).
Dat is redelijk vroeg maar je hebt dan nog wel flink de tijd om veilig te landen. Ik denk dat het zo wel zo veilig is, laat het dus maar lekker zo.
Je moet inderdaad stoppen bij 3,2V per cel maar dat is gemeten onder belasting!!!!! Als jij stopt zal de accuspanning (onbelast dus) altijd weer vrij snel oplopen tot ruim boven die 3,2V. Hoe sneller en hoe hoger die spanning weer oploopt des te beter is de conditie van die accu. Als de spanning op 3,2V of zelfs lager blijft is de accu echt heel erg ver leeg en is het zaak dat je hem zo snel mogelijk weer tot minimaal de bewaarspanning oplaad.Wanneer ik de leeggevlogen batterij aan de lader hang, gaf elke cel nog 3,71v (onbelast) aan, dus nog ver verwijderd van de minimale 3,2v. De hexacopter begint te dalen vanaf 14,60v belast dus 3,65v per cel (wat dus ongeveer overeenkomt met wat uitgelezen werd op de balanceerder).
Ten eerste mag je gerust een LiPo verder ontladen als je hem daarna maar niet leeg laat liggen. Dat is veel slechter voor de accu dan hem verder ontladen.Echter na volledig laden blijkt er 4251 mAh terug in de batterij te zijn gegaan (het is een 5000mah batterij). Maw ik heb de batterij verder ontladen dan de maximale 20% (wat overeenkomt met 4000 mAh) ontladen.
Ten tweede moet je niet te veel kijken naar wat de lader beweert in de accu te hebben geladen. Voor het laden is ook energie nodig dus als er meer in lijkt te zijn gegaan is dat helemaal normaal. Een klein deel van de energie die de lader in de accu stopt is nodig om de rest op te slaan. Dat kan voor de wat slechtere accu's tot wel 30% oplopen.
Er is dus niets aan de hand, het gaat allemaal prima zo.Waarom klopt dit dan niet? Als ik de balanceerder moet geloven heb ik de batterij te ver ontladen, maar als ik de voltages bekijk was ik nog lang niet aan de 3,2v per cel en doet iets mij geloven dan ik gerust nog veel langer had kunnen vliegen. Dus heb ik het gevoel dat de mAh die terug in de batterij zijn gegaan volgens de lader niet kloppen...

Nog meer stof om te lezen vindt je natuurlijk in dit draadje maar ook HIER en natuurlijk ook HIER. Even verder zoeken op dit forum zal je nog een heel grote reeks van stukjes opleveren met heel veel informatie.
Succes.