hoe een smoke aansluiting op een uitlaat maken?

Voor die rook, heb je dan persee een pipe nodig of kan je het ook met een pitts-uitlaat proberen?

"Pipe" als in reso-pijp niet, gewone dempers kan ook. Pitts-style uitlaat bedoel je? Lijkt mij niet geschikt. Je wordt er sowieso doof van, maar dat is een ander verhaal:)

voor de beste smoke moet je zo dicht mogelijk bij de motor inspuiten en idd in de riching van de uitlaat, maar doe het vooral niet te dicht bij de motor ander kan hij uitvallen als je minder dan half gas geeft. je moet ook je smoke pomp koppelen aan je gas.
en dan er voor zorgen dat als je minder gas geef dat je ook minder smoke vloeistof inspuit

een pitts style muffler gaat heel erg goed. alleen even kijken waar je inspuit. dit is heel mooi te maken met materiaal van festo (m5 schroefdraad)

je moet ook je smoke pomp koppelen aan je gas.
en dan er voor zorgen dat als je minder gas geef dat je ook minder smoke vloeistof inspuit

Die van mij staat standaard op 30% ingesteld, alles of niets. Werkt perfect, zowel met stationair als met volgas:D

Hier een foto van mijn smoke :D

1232121794-930.jpg

Grt.

Mooizo :D , dan zal ik zodra we met het paf-project zijn begonnen de motor bestellen en dan ook gelijk een sky-writer meebestellen.

Mike

zet je daar dan een benzine in, Mike? of een viertakt methanol?
methanol 2T wordt niet warm genoeg (heb ik gehoord), maar mischien vanaf een cc'tje of 15 wel?

Heb ze ff geupload, linkje was nog steeds niet clickable;

Bedankt Alexzzz, ben even niet meer aan de PC geweest;)

Als je een smokeaansluiting op je demper hebt, gebruik die dan, heb je er geen, maak er dan één in de uitlaatbocht...Da's het makkelijkst denk ik. Inspuiten in de bocht zal iets beter gaan als in de demper, maar de hoeveelheid rook hangt af van meerdere factoren: pomp, demper, t°, type rookvloeistof, enz...

Gr Wim

je ken ook een klein tankje met remvloeistof maken en die aansluiten dat rookt tenminste ........:cool:

@Alexzzz, alles of niets, daar zou ik mee oppassen ik heb al meer dan 1 kist zien stilvallen doordat de dempers op een laag toerental volgepompt werden :-)

mensen misschien een rare optie maar ik gebruik dit soort spul altijd wanneer ik ergens moet draaien in mijn rookmachine.

Rookvloeistof normaal duty 5 litercans vaste lage prijs: G&L Showequipment webshop voor prof. audio en licht

je kan het krijgen in verschillene dichtheden, is absoluut vet vrij en stinkt niet

( komt veel voor in discotheken/tv shows )

misschien het proberen waard.
Ik gebruik nou 3W olie en dit is erg duur
ik ga nu biodiesel proberen dat is een stuk goedkoper :p .
Maar voor shows ga ik tog de 3w olie gebruiken dat ruikt wat beter
en je hebt mooiere rook
Ik wou dat spul waar jy het over had ook eens gaan proberen en had het erover met iemand
om het met dat spul te proberen en dit zou niet werken vertelde hij mij .

Grt.

ik zit er over te denken om lampenolie te gebruiken. Heb het idee dat dat minder vet is dan diesel. (wel duurder)

Iemand daar ervaring mee?

ik zit er over te denken om lampenolie te gebruiken. Heb het idee dat dat minder vet is dan diesel. (wel duurder)

Iemand daar ervaring mee?

Lampenolie heb ik ook gebruikt :p

daarna ben ik overgestapt naar 3wolie

Lampenolie geeft weinig rook en is erg vettig !

Grt.

Back