Hoe best mijn benzinetank bevestigen???

• Topicstarter Topicstarter Danny4you
  • Startdatum Startdatum
Inpakken in schuim of noppenfolie.
Zorgen dat de tank nergens in direct contact met het hout van de romp staat. Door de trillingen kan de brandstof gaan schuimen.

Groeten,
Gerben

vier haakjes in bodem schroeven (eventueel extra triplex inlijmen),
en dan een paar elastiekjes om tank heen trekken, en in haakjes bevestigen. wel schuim onder tank leggen

Haakjes enzo? Nee, je moet gewoon het hele brandstof-compartiment opvullen met schuim. Links en rechts van de tank wat schuim aanbrengen, en aan de onder en bovenkant. Dan zit de tank klem, mooi gedempt tegen trillingen en dergelijke. Eenvoudig maar effectief.

Tank klemzetten met balsa blokjes (even folien of brandstofbestendig lakken, anders wordt het zo'n knoeiboel) en zorg vooral dat het hart van de tank ( van opzij gezien) op dezelfde hoogte staat als het hart van de sproeier. Dit niet goed doen is een van de meest voorkomende fouten die ik aantref.

Om schuimvorming in de tank te voorkomen op een hele kan brandstof van 5 liter 3 tot 4 spuitjes Armor-All siliconen reiniger (cockpit-spray) of een vergelijkbaar product. Dit spul breekt de oppervlaktespanning van de vloeistof.
Ik vlieg zo al jaren en heb nooit problemen met bellen in de brandstof. Schuimrubber wordt een ongelooflijke kliederboel en komt er bij mij niet meer in....

Suc7,

Bruno

Back