hoe bespan jij je vlliegtuig :?:

raymon

Forum veteraan
hallo
ik vroeg me af hoe jullie aan het idee komen van zo ga ik hem bespannen
ik heb er steeds moeite mee
meestal kijk ik hoe iemand anders het heeft gedaan en doe ik het na in andere kleuren
maar hoe bedenken jullie dat??

>raymon<

hoi Raymon

dat is een moeilijke vraag hoor, bij iedereen zal dat anders zijn.
Ik ga naar de modelbouw winkel met een idee in m'n achterhoofd en dan kijk ik daar welk motief/kleur ik mooi vind. but that's just me 8)

Groetjes

Xaf

voorbeelden op sites, en ook op de dozen van toestellen zijn soms leuk, wat peper en zout naar smaak toevoegen en maken maar.

be creative !

soms ziet een toestel er al heel anders uit als je het schema van de doos in andere kleuren uitvoert

Onder hypnose of onder invloed van enkele niet nader te noemen middelen gewoon een tijd naar je model staren, de kleuren die je dan voor ogen krijgt worden het uiteindelijke kleurenschema.

Nee, grapje.. ;) Je moet je ontwerp een beetje aanpassen aan het soort model dat je hebt gebouwd. Wat staat erbij, welke kleur vind jij het mooist? Ik teken altijd m'n modellen op de computer en ga vervolgens een beetje met kleuren lopen spelen totdat ik een geschikte samenstelling heb gevonden. Als het wat 'saai' overkomt ga ik spelen met stripings en blokjes. Uiteindelijk onderwerp ik m'n ouders, zus, familie en aanhang aan een keuring. Soms heb ik ook de mogelijkheid om de meningen te peilen hier op het forum, en post ik het ontwerp gewoon even in m'n bouwproject verslagen.

Zodoende! :)

Voorbeelden:
diamantsm_28.gif

diamant_22.gif

is nogal verschillend bij mij hangt het er vaak van af hoe lang ik zin heb om er over na te denken en vooral hoelang ik zin heb om te gaan zitten folieen. neem wel meestal een basis kleur en vervolgens maak ik in word of ander programma wat leuke vormen die dan weer geprint worden en op solartrim worden overgenomen. en dan weer op de kist geplakt

Jorrit zei:
Onder hypnose of onder invloed van enkele niet nader te noemen middelen gewoon een tijd naar je model staren, de kleuren die je dan voor ogen krijgt worden het uiteindelijke kleurenschema.
Ehhh..... :oops:
afb3741.jpg

Jorrit zei:
Ik teken altijd m'n modellen op de computer en ga vervolgens een beetje met kleuren lopen spelen totdat ik een geschikte samenstelling heb gevonden.
Of je maakt gewoon een foto van je model en gaat een beetje photoshoppen:
afb3788.jpg

hmm die klm logo, ik weet nog dat ik dacht dat je hem zo gespoten had :D

gezien het draadje "hoe verbeteren jullie het zicht van je heli"is het maar goed dat je dat niet gedaan hebt he :wink:

Back