HobbyKing rigger

Waterkoeling in het roerblad is een echte "killer".. tenminste voor elektro dan, zo is mijn ervaring. De HK rigger zou prima een paar rondjes zonder waterkoeling moeten kunnen varen. Daarna temperatuur meten en eventueel verder varen.
 
Als ie al je tips opvolgt en inderdaad meet na een paar rondjes wel. Waterkoeling in het roer is behoorlijk betrouwbaar, een stuk betrouwbaarder als een pickup onder een drijver.

Als je weet wat je doet weet je ook welke risico's je kan nemen, maar als het je eerste bootje is (en afstelling nog niet onder de knie hebt) zou ik het wat meer op safe spelen denk ik. Maar ieder zijn ding.
 
Op safe spelen kan zeker geen kwaad. Ik zou in deze fase echter niet meer het roerblad mèt water-inlaat, evenals de waterkoel-buis rond de binnenloper terug installeren. Dat is dan weer een stap terug. Wel zou ik goed kijken naar afstelling strut, propellor-keuze, ridepad voor het bochtenwerk.... Zolang de hydro-prop goed zijn werk kan doen en niet te veel water te verstouwen krijgt bij een acceptabel toerental moet het al wel heel raar lopen...

@martijn plaats anders ook even een foto'tje van zijaanzicht na de ingrepen, waarbij
1. drijvers op tafelblad
2. onderzijde strut op tafelblad
3. turnfin naast tafelblad (zichtbaar) --> let op, turnfin links verwijderd uiteraard
 
20190428_190043.jpg
20190428_190034.jpg
20190428_190016.jpg
 
Misschien heb je er wat aan maar hier paar fotos van mijn HK riggertje.
 
Misschien heb je er wat aan maar hier paar fotos van mijn HK riggertje.

Dat zier er erg strak uit!

Waar moet het zwaartepunt liggen?
En wat voor tape gebruiken jullie voor het afplakken?
 
Strakkere sluiting op de flexas mbt water in de boot , had ik last van.

Betere turnvin kun je maken van een plamuurmes of spakmes wel rvs natuurlijk.
 
Die turnfin maak ik me geen zorgen om. Een negative strut-angle en zeer vlakke Wellenkast daarentegen...

Alles strak in de lak (in m’n nette pak) even lichtjes opschuren van zodra de lak uitgehard is.
 
Die turnfin maak ik me geen zorgen om. Een negative strut-angle en zeer vlakke Wellenkast daarentegen...

Alles strak in de lak (in m’n nette pak) even lichtjes opschuren van zodra de lak uitgehard is.


Ik heb een nieuwe wellenkast gemaakt, strut angle aangepast en de hoek van de Sponson aangepast. En aan de rechter een extra plaatje.
 
Loopt al erg mooi efficiënt! Je mag gerust volgas varen (vóór bocht iets terugnemen). Nog een klein beetje finetuning hier en daar, maar de rigger loopt al erg mooi.

Heb je de temperatuur nog gemeten/ gevoeld? Hoe voelden motor en ESC aan na het varen? Wat waren de gemiddelde ampères?
 
Ik heb iets van 2 min gevaren maar het water was erg ruw waardoor het bootje in de bochten erg begon te stuiteren. Dus in de bochten heb ik maar rustig aan gedaan. Motor was daarna wel erg warm! Ik schat op iets van 70-80 graden. Regelaar was daarentegen redelijk koel. De accu heb ik nog niet geladen. Dat zal ik vanmiddag wel even doen.
 
Wat is de diameter van de prop (filmpje). Zo te zien op het filmpje vaar je de rechte stukken niet volgas, klopt dat? Weet je zeker dat de flex-as nergens aan loopt?
 
Wat is de diameter van de prop (filmpje). Zo te zien op het filmpje vaar je de rechte stukken niet volgas, klopt dat? Weet je zeker dat de flex-as nergens aan loopt?

1.4x32 zou dit moeten zijn.

Op de rechte stukjes was het wel vol gas echter hoor je duidelijk het toerental omhoog schieten als het bootje even los komt uit het water.
De flex-as loopt door een gebogen messing buisje dus ik neem aan dat zoiets altijd een beetje zal aanlopen....
 
Back
Top