Hobbycity / HoobyKing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 5 turnigy's in gebruik tot volle tevredenheid.
3 ervan al meer dan een jaar en vlieg er veel mee.
Ik heb de gewone (gele) serie en die geven me altijd ruim voldoende vermogen.

Veel van die reviews zijn van mensen die bv de regelaar niet goed instellen of een te grote prop willen draaien.
En natuurlijk zit er ook wel eens een keer een rotte motor tussen.

Ik gebruik regelaars uit de Plush serie van Turnigy en de programmeerkaart.
kies je regelaar 1 stap (of 2) zwaarder dan wat de motor maximaal aankan dan zit je altijd goed.
En niet overdrijven met propmaat helpt ook.

Als je even nadenkt over hoeveel van dat spul over de virtuele toonbank gaat is het niet raar dat je af en toe slechte reviews tegenkomt.
Als het goed gaat (wat heel veel vaker voorkomt) hoor je nooit iemand.

En ja, vaak duurt het effe voor je je spullen hebt, maar als je geld wilt besparen moet je geduld hebben. ;)

Het is natuurlijk logisch dat het drukker is bij hun. Iedereen die hier in Nederland werkt en op school zit heeft het de laatste weken voor de vakantie heel druk. En als je dan vakantie hebt, heb je meer tijd voor je hobby en laat je weer een doos met spullen over komen uit Hong Kong. Dan krijgen ze het daar pas druk. Misschien voor volgend jaar een idee om je spullen een aantal weken(maandje) voor de vakantie te bestellen. Dan heb je zeker te weten je spulletjes in de vakantie.

in het zuiden is het nu toch winter? dus geen vakantie?

Jongens, wat zitten we eigenlijk te zeiken... vandaag mijn pakketje binnen gekregen. Van mij mag deze hele thread de kliko in.

Mijn zending is dus in Nederland, bij de Douane...

En dan nog even over de slechte recensie die MrLaVo gevonden had over de Turnigy SK motor.
De engels schrijvende klager zegt dat de motor onvoldoende vermogen heeft, 180 watt in plaats van 240 watt.
dus 75% procent van het opgegeven vermogen.
Nu dat klopt dus precies want de specificaties van Hobbicity zeggen 240 watt op 4 cellen.
En de klager zegt 180 watt op 3 cellen.
Wie is er nu gek?
Watt = volt x ampere leerden we op school.
Is het gek dat een 4 cellen motor niet het maximale vermogen geeft op 3 cellen?
Ik kan je garanderen dat hij ook maar 75% van de toeren maakt (voor een motor geldt: vermogen is toeren maal koppel, dus 75% toeren is 75% vermogen!).

edit: nog even op de HK site gekeken, er zijn meerdere klagers over onvoldoende vermogen, maar allemaal op 3S

Ik geef wel toe dat de specificaties van het chinese spul mischien weleens wat "optimistisch" zijn.
En ook dat de documentatie vaak zeer summier is.
Maar 3 minuten statisch testen is het dan gek dat een motor te heet wordt?
Hij krijgt dan veel te weinig koellucht.
Ook is de kwaliteit niet altijd even goed als europees spul. (ik heb hier nog een stelletje bar slechte servo's liggen).
Het is dus verstandig dit spul niet tot 100% van het opgegeven vermogen te belasten.
Mijn ervaring is dat een 9 grams servo van 2 euro vaak slecht is en een van 3 euro prima werkt (kost 19 euro in Nederland ;))
Maar 75% van de spullen die kapot gaan worden gewoon gesloopt door onkunde en overbelasting.
(maar dan is het natuurlijk makkelijk om de chinezen de schuld te geven)

Groeten Willem

Laatst bewerkt:
Mmm...
Het begint nu echt op een winkelbespreking te lijken.
Zullen we weer on-topic gaan?

kep nog maar een turnigy besteld... het kost echt geen drol daar.
Haha, is het vertrouwen weer een beetje terug ;)
Heb er weer wat lipo's besteld.
Wederom de 6S5000/20C voor $59,99
Betaalde vorig jaar nog $299 - 15% voor m'n 6S4900/25C Flightpowers!
Ben nu echt helemaal over op Turnigy.

Nu dat klopt dus precies want de specificaties van Hobbicity zeggen 240 watt op 4 cellen.
Wie is er nu gek?

Kan best op 3cellen ook 240Watt leveren ...gewoon meer stroom "laten" trekken...

22A (3S) ipv 17A (4S)

De engels schrijvende klager zegt dat de motor onvoldoende vermogen heeft, 180 watt in plaats van 240 watt.
dus 75% procent van het opgegeven vermogen.
Wie is er nu gek?
Ik kan je garanderen dat hij ook maar 75% van de toeren maakt (voor een motor geldt: vermogen is toeren maal koppel, dus 75% toeren is 75% vermogen!).

Denk toch dat je je even moet verdiepen in deze materie.

Als je van dezelfde prop uitgaat, heb je gelijk. Dan is het inderdaad logisch dat die motor het vermogen niet levert.

Echter, zet er eens een 'zwaardere' prop op (groter/meer spoed).. dan zou hij dat vermogen wel moeten kunnen halen.

Ik geef wel toe dat de specificaties van het chinese spul mischien weleens wat "optimistisch" zijn.
En ook dat de documentatie vaak zeer summier is.

Mooi, dan zijn we er toch uit en is de discussie klaar, toch? :)

Je moet er gewoon een beetje praktisch in zijn. Getalletjes zijn maar getalletjes en over het algemeen is het zo dat als je beter kloppende getallen wilt, je meer moet betalen.

Als je bv. een plettenberg of bv. een strecker motor koopt met bepaalde specificaties, dan kun je er veilig vanuit gaan dat die motor die specificaties haalt, of zelfs beter presteert. Daar betaal je dan ook voor.

Bij de Turnigy motoren en regelaars is het een beetje variabel. Er zitten hele goede tussen (voor wat betreft het halen of overtreffen van de specificaties) en mindere. Over het algemeen kun je idd stellen dat je bij Turnigy of andere HC motoren/regelaars, beter iets kunt overdimensioneren.

Dus geen 40A regelaar daar waar 40A nodig is, maar een 60A minimaal, bijvoorbeeld.

Dat is onderdaad niet iets om je druk over te maken. Consumenten worden qua specificaties zoveel meer 'genaaid' dan ze zelf weten. Of dacht jij bv. dat die luidsprekertjes die bij je PC staan, daadwerkelijk 50 Watt halen? :P

Ik weet niet of het 't juiste topic is maar goed...
Sta op het punt een stel Turnigy Lipo's bij HK te bestellen met een lader.

Nou zag ik ook een goedkope Zippy met hardcase.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly $25.95
Mijn zoontje heeft nog een Nikko speelgoed auto waarvan de 7.2V 1600mAh stickpack aan vervanging toe is. Aangezien zo'n Lipo even duur is dacht ik: zal ik die Zippy ervoor gebruiken? (handig die hardcase omdat ie onder de auto moet.)
Nou is de vraag of die Nikko dat leuk gaat vinden. Er zit een Tamiya stekker aan maar die kan ik wel vervangen door een betere. Gaat het motortje nou niet in vlammen op (is ook maar een speelgoed ding) of trekt ie niet meer dan nodig en blijft ie gewoon z'n ding doen? Of gaat ie toch wel harder rijden misschien (zou m'n zoon vast niet erg vinden :mrgreen:)

Ik weet niet of het 't juiste topic is maar goed...
Sta op het punt een stel Turnigy Lipo's bij HK te bestellen met een lader.

Nou zag ik ook een goedkope Zippy met hardcase.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly $25.95
Mijn zoontje heeft nog een Nikko speelgoed auto waarvan de 7.2V 1600mAh stickpack aan vervanging toe is. Aangezien zo'n Lipo even duur is dacht ik: zal ik die Zippy ervoor gebruiken? (handig die hardcase omdat ie onder de auto moet.)
Nou is de vraag of die Nikko dat leuk gaat vinden. Er zit een Tamiya stekker aan maar die kan ik wel vervangen door een betere. Gaat het motortje nou niet in vlammen op (is ook maar een speelgoed ding) of trekt ie niet meer dan nodig en blijft ie gewoon z'n ding doen? Of gaat ie toch wel harder rijden misschien (zou m'n zoon vast niet erg vinden :mrgreen:)

volgens mij gaat je nikko autotje gewoon zijn ding doen hoor.
Hij zal wel ietsje harder gaan omdat je 0,2V meer hebt en omdat je lipo alle stroom direct kan leveren die je auto vraagt.
maar zoals je zegt, dat zal je zoon niet erg vinden ;-)

Capaciteit van de accu bepaalt rijtijd.
Type accu (Nicad, NiMH, LIPO) bepaalt kracht.
De spanning bepaalt de snelheid.

LIPO zal gewoon werken. Het kan zijn dat ie dan wat meer kracht en snelheid krijgt en dan slijt alles sneller, niet alleen de motor, maar ook tandwielen, banden, etc, etc...

ach man, het is toch maar een nikko, opvoeren die hap...

ach man, het is toch maar een nikko, opvoeren die hap...

nou precies! Dat dacht ik dus ook! Als ik dan toch overstap op Lipo's kan dat ding net zo goed meedoen toch?:mrgreen: M'n zoon is nog te klein om alleen met de Mini Inferno te rijden (hij is 3) Sturen kan hij al wel maar hij snapt de combinatie met gas nog niet zo goed :rolling:Oftewel, die Nikko is echt leuk voor hem om alleen mee te oefen met rijden (=botsen)

maareh, als ik er nou een een 11.1 3s Lipo inhang....Zou dat arme regelaartje dan gaan roken? (is ook weer zonde:()

Overigens is het zo'n enorme Ford F150 Monstertruck van 70 cm dus die kan het gewicht van zo'n zware lipo wel aan...:cool:

Laatst bewerkt:
Heren we gaan off-topic. Voor de goede orde sluit ik deze draad.

Robert (vertrekt zo op vakantie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back