Hobao Hyper 7 start weer goed, Vraag ontvanger accu (6v)

oke fijn voor alle reacties ik heb hem nu gestart alleen hij loopt stationair heel hard kan iemand mij helpen met afstellen in de buurt van middelharnis

Veel vragen en nog steeds zonder enige teken van een eigen initiatief.....

Ben je er al uit wat je nu mist of heb je je verkeken?

Heb je hem gestart zonder de zender en ontvanger aangezet? Indien zo kan het zijn dat het gas niet helemaal dicht staat..... Heb je wel de zender en ontvanger aan staan moet je vanuit neutraal een rem beweging maken en kijken of de carburateur nog iets verder dicht gaat. Indien zo moet je de TH trim op de zender instellen dat in neutraal het gas net aan wel dicht is.

Verder over het afstellen van de motor, vanaf 14 minuten een redelijke instructie met ook voorbeelden wanneer je te arm afstelt.

Naast deze staat youtube vol met instructiefilmpjes hoe een motor af te stellen.

ik weet wat ik moet hebben dank voor de handleiding. alleen ik heb het opgezocht van dat hij te hard loopt alleen ik kon dat niet goed vinden

wat je vraagt, is eigenlijk basis afstellen.
worstel hier "ff" doorheen.
https://www.modelbouwforum.nl/threa...en-carburateur-van-een-model-race-auto.15402/

Als je eenmaal de basis een beetje in de vingers hebt, kun je met een minuut of 5 een motor 100% goed stellen.

Als je maar wel in je achterhoofd zet, dat die afstelling niet vast staat..
Dat wisselt per dag een beetje. soms zelfs tussen ochtend en middag.
let je daar niet op, ploft je motor.
heb je er geen zin in, motorschade.
als je er correct mee om gaat, kan het lang mee gaan.

Deze ken je bij de meeste modelbouwwinkels vinden en ik zou niet voor een LiPo of een LiFe versie gaan maar een gewone NiMh.

Mag ik vragen waarom?
Ik ben zelf aan het kijken naar een ontvangeraccu en wat onderdeeltjes, dus dat komt goed uit :-)

Mag ik vragen waarom?
Ik ben zelf aan het kijken naar een ontvangeraccu en wat onderdeeltjes, dus dat komt goed uit :)

Veel RTR auto's werken nog met 6v servo's en is NiMh en LiFe daarvoor de juiste keuze, LiPo geeft een te hoge spanning. Qua levensduur en laadgemak komt NiMh boven LiFe uit. Ik heb zelf een aantal LiFe gehad, qua capaciteit niets beter maar wel een cel die het begaf of na een winderstop weer een opgezwollen accu. Met een NiMh kan ik gewoon 3 jaar doen.

Ik heb voor dit jaar een nieuwe auto met nieuwe servo's die wel 8.4v aankunnen. In plaats van LiPo ben ik voor Li-ion gegaan. Ik had 14500 cellen (formaat AA) gevonden die tot 10A aan kunnen en dus met gemak de servo's kunnen voeden. 1000mA klinkt misschien weinig maar genoeg voor 3 kwartier tot bijna een uur continu rijden en 70 gram lichter dan NiMh.

Back