HMS Victory Deagostini (Robert)

Nog even een plaatje met een likje verf er op.

IMG_2386.JPG

en een plaatje om een idee te krijgen van het formaat.

IMG_2388.JPG

Die kaart erop maakt het wel helemaal af! Heb ik nog niet eerder gezien - top!

Alle draden een beetje weggewerkt in de vloer, en de lampen getest kan er nu nog goed bij, mocht er wat kapot zijn.

IMG_2395.JPG

helaas vergeten om aan de bovenliggende dek de lampen zwart te schilderen schijnt nu een beetje door. Vloerverlichting zal er in die tijd nog wel niet geweest zijn. :rolleyes: Moet er maar een tapijtje over gelegd worden.

IMG_2398.JPG

Hier weer een paar foto's van de vorderingen, niet heel veel gedaan deze week maar beetje bezig geweest met de zijgallerij.
Als je er verlichting o.i.d. in maakt moet je toch wel passen en meten om het allemaal weg te werken maar met een beetje smokkelen komen we er wel.

Het zal er in het echt allemaal wel wat anders uit hebben gezien van binnen maar uiteindelijk zal je er niet heel veel van terug zien denk ik.

IMG_2454.JPG

IMG_2451.JPG

IMG_2450.JPG

IMG_2447.JPG

IMG_2449.JPG

De zijgalerij is aangebracht het duurt allemaal wat langer omdat de verlichting nog wat andere attributen aan de binnenzijde zijn aangebracht.

VHSlxbudaP4znVMTTh8a7l0I2PGUsbiaNnFP-3VeOSUc=w778-h800-no

IMG_2563.JPG

Even een vraagje voor de kenners, volgens tekening zou het eerste berghout worden aangebracht op de plaats waar nu het zwarte tape zit.

Nu is mijn vraag zou het zo goed zitten of moet je nog ergens anders rekening houden om zie niet verderop in de problemen te komen?

IMG_2608.JPG

IMG_2571.JPG

Robert, het berghout zit zo te zien volkomen juist en kan er zo op. Over het algemeen kun je de bouwbeschrijving van DeA. gewoon volgen zonder later in de knoop te raken.

Daar je zijgallerijen nog betimmert moeten worden zou je daar waar de berghouten aansluiten wat rekening kunnen houden voor een strakke afwerking.

Robert, het berghout zit zo te zien volkomen juist en kan er zo op. Over het algemeen kun je de bouwbeschrijving van DeA. gewoon volgen zonder later in de knoop te raken.

Daar je zijgallerijen nog betimmert moeten worden zou je daar waar de berghouten aansluiten wat rekening kunnen houden voor een strakke afwerking.

Bedankt Piet.
Ik ga gewoon de handleiding van DEA aanhouden.

Omdat er verlichting in het schip komt wil ik toch iets van attributen aanbrengen je zal er niet veel van zien maar toch beter als een kale ruimte.
Da's nou precies Robbert wat ik er zo mooi aan vind, gewoon je eigendraai er aan geven. compliment!!

A3

ps waar heb je dat blokjeszeil weggeritseld ?? en ook nog in de juiste verhouding?

Da's nou precies Robbert wat ik er zo mooi aan vind, gewoon je eigendraai er aan geven. compliment!!

A3

ps waar heb je dat blokjeszeil weggeritseld ?? en ook nog in de juiste verhouding?

Dat zeil heb ik zelf gemaakt in Photoshop geprint en in de blanke lak gespoten.
Dat zelfde heb ik ook gedaan bij de victory 1:200 dit was ook te klein om te schilderen.

h-m-s-victory-mantua-model-schaal-1-200-a-7

Laatst bewerkt door een moderator:
Back