HMS Victory Deagostini (Robert)

Ziet er mooi uit Robert!
Zie ik daar nou een drukknoop?
En nog een vraag die bij mij opkomt: ik had wel eens begrepen dat de romp aan beide zijden evenredig beplankt moet worden om vervorming van de romp te voorkomen. Maar ik ben een beginner dus weet het niet uit ervaring.

Die drukknoop dat is de stop om er uit te trekken als hij volgelopen is. :p:p
Geintje dat is de aansluiting voor de verlichting er komt hier en daar Led verlichting in.

Voor wat het beplanken dat is volgens mij wel zo, ik heb tot op de hoogte wat je nu ziet om en om beplankt. Maar omdat ik weinig ervaring heb met beplanken heb ik het laatste stuk eerst dichtgemaakt, als het dan helemaal mis gaat hoef je maar 1 kant te slopen.

Dacht al dat het met verlichting te maken zou hebben ;)
Het ziet er strak uit en niet als van iemand die weinig ervaring met beplanken heeft. Ik ga vanaf dit weekend beplanken. Dat wordt nog een hele ervaring :D

Ziet er niet slecht uit Robert.
De theorie is inderdaad aan beide zijden gelijk op beplanken i.v.m. kans op vervormen. Maar als het gebeurt moet je wel erg goed kijken om het te zien.
Ik denk dat het gevaar groter is om niet symmetrisch te werken wat kan leiden tot een verschil links en rechts. Maar als je spanten goed zitten kan dat ook maar minimaal zijn.
Maar let er wel op. kijk regelmatig of alles nog symmetrisch qua vorm is. Dat de planken niet symmetrisch verjongd zijn maakt niet uit als er toch koper op komt.
Ga zo verder.

De romp is inmiddels dicht, het beplanken is me niet tegen gevallen maar ben blij dat het dat het klaar is.

IMG_2279.JPG

IMG_2280.JPG

IMG_2281.JPG

IMG_2282.JPG

IMG_2283.JPG

Omdat er verlichting in het schip komt wil ik toch iets van attributen aanbrengen je zal er niet veel van zien maar toch beter als een kale ruimte.

IMG_2378.JPG

IMG_2374.JPG

Back