janzwart
verslagschrijvers
Update 176
Langzaam vordert de bouw, maar niet altijd is er wat leuks te laten zien.
Deze week heb ik de resterende 24 rolpaarden voorzien van oogbouten en ringen.
Per stuk 7 oogbouten en twee ringen dus 168 oogbouten en 48 ringen. Kost best wel wat tijd en je ziet er “niks” van.
Verder weer twee kanons opgetuigd en geplaatst.
En ook enkele roosters geplaatst.
Een overzicht:
Foto: Overzicht. De broeking van het laatst geplaatste kanon lijkt iets te lang. Het kanon staat tegen het rooster aan en broeking staat nog niet strak. Ook is er geen plaats meer voor een terughaaltakel. De laatste balk is de grens met het open gedeelte van de bak. Vlak daarvoor zitten twee trappen die ook nog vóór het rooster op het dek staan. De stuurboordtrap zal voor het gevecht wel weggehaald zijn en die laat ik op het rooster liggen.
Wordt vervolgd.
Langzaam vordert de bouw, maar niet altijd is er wat leuks te laten zien.
Deze week heb ik de resterende 24 rolpaarden voorzien van oogbouten en ringen.
Per stuk 7 oogbouten en twee ringen dus 168 oogbouten en 48 ringen. Kost best wel wat tijd en je ziet er “niks” van.
Verder weer twee kanons opgetuigd en geplaatst.
En ook enkele roosters geplaatst.
Een overzicht:
Foto: Overzicht. De broeking van het laatst geplaatste kanon lijkt iets te lang. Het kanon staat tegen het rooster aan en broeking staat nog niet strak. Ook is er geen plaats meer voor een terughaaltakel. De laatste balk is de grens met het open gedeelte van de bak. Vlak daarvoor zitten twee trappen die ook nog vóór het rooster op het dek staan. De stuurboordtrap zal voor het gevecht wel weggehaald zijn en die laat ik op het rooster liggen.
Wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: