Update 165.
Deze week heb ik de Engelse DeAgostini afleveringen ontvangen met de ornamentjes voor de spiegel. Gekocht op Ebay.
Qua hoogte passen ze wonderwel goed, ondanks de beweerde schaalverschillen.
Maar de breedte van de ruimte op mijn spiegel is minder correct. Dat gaf ik hiervoor al aan.
Foto: Van links naar rechts: Originele Victory, Mijn huidige situatie, Mijn situatioe met ornamentjes met knijpertje vastgehouden.
Het deel tussen de rode lijnen moet dus weg. Dan is ook de sierlijst aan de bovenkant (Kampagnedek) en het schot zelf te breed. Aan de onderkant spring het iets naar binnen dus ook de ruimte tussen de groene lijnen moet weg. Dat laatste betekent dat ook de zijkant van de zij gallerij meer naar binnen moet vallen. Alles maar een paar mm.
Ik ga weer een beroep doen op mijn allereerste uitgangspunt.
“ Het belangrijkste is de binnenkant en de buitenkant is daaraan ondergeschikt. “.
Het is immers de Victory “binnenste buiten”.
Ik haal wel het rode vlak weg dat heeft niet zo veel consequenties en dat valt anders heel erg op.
Na nog wat klussen en bevestigen van de ornamenten ziet het er zo uit:
Foto: Links de originele Victory en rechts mijn model. (Zoek de verschillen)
Oeps, heb ik hier een verkeerde foto geplaatst ? Ze lijken ook zo op elkaar.
Foto: Dan hier de juiste foto's.
Het globale beeld komt aardig overeen. Ik ben er wel tevreden over. Hoewel het natuurlijk altijd beter kan.
Toch vallen me nu een aantal verschillen met het origineel op:
- Het wapen in de top is veel te groot.
- De ramen in het model zijn te klein. Dat valt me nu pas op trouwens. Metingen in het boek van McKay leiden voor het middelste raam onder tot een hoogte van 12,5 mm en het is slechts 10,5 mm. Hier heeft Caldercraft waarschijnlijk niet goed gemeten.
- Het mannetje naast de middelste rij ramen is wel goed in afmetingen maar omdat de ramen dat niet zijn staat hij t.o.v. de ramen niet correct. De krul onder zijn voeten moet hoger maar zijn hoofd niet. Dit is dus een gevolg van afwijking 2.
De bakboord zijgalerij is nu voorzien van een rij ramen. Hier geldt hetzelfde probleem met afmetingen. Hier kan ik alleen maar het niveau “het lijkt er op” bereiken.
Foto: De onderste bakboord zijgalerij voorzien van ( te kleine) ramen.
Wordt vervolgd.