HMS Victory, Binnenste buiten.

Ondertussen de boegspriet gerepareerd. Inkepingen opgevuld en nieuw zadel geplaatst.
Ook staat hij nu vast op het model.
Onderaan zit een koperen pennetje dat in de apostelen valt die daar naast de boegspriet komen te staan.
Mijn helper had even een momentje op zijn "gemak"voor zichzelf nodig.
49505434157_cebfc83a12_4k.jpg
Grappig Jan. Ik heb hetzelfde figuurtje daar geplaatst. Klopt het dat deze eerst een emmer in zijn handen had?

@Pingu,
Jazeker dat komt nog met twee op wacht staande mariniers. Maar eerst deurtjes ophangen, anders kan ik er niet meer bij.
@Hans,
Niet helemaal, het was een kogel. Goed opgelet.

Update 244
Het boegdeel is nu gereed. Alle details zitten er op.
Hierna enkele foto's om het resultaat te laten zien.

full

Stuurboord zijde. Anker is net gekat.

full

Bakboord zijde. Ook hier is het anker net gekat wat in het echt natuurlijk niet kan. Er kan maar één anker tegelijk worden opgrhaald.

full

Boegbeeld bakboord.

full

Boegbeeld stuurboord.

full

Frontaal.

full

Van boven

full

Boegbeeld HMS Victory.

Vanaf nu moet ik weer een aantal details gaan toevoegen aan het grote model. Aan een 100-kanons model zitten veel dingen in honderdvoud. Dus niets nieuws maar wel het juiste aantal volmaken.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Update 244
Het boegdeel is nu gereed. Alle details zitten er op.
Hierna enkele foto's om het resultaat te laten zien.

49626392463_9e85d90e58_3k.jpg

Stuurboord zijde. Anker is net gekat.

49626910791_67427e515f_3k.jpg

Bakboord zijde. Ook hier is het anker net gekat wat in het echt natuurlijk niet kan. Er kan maar één anker tegelijk worden opgrhaald.

49626911286_7ff25a45d5_3k.jpg

Boegbeeld bakboord

49626392168_d59499174e_3k.jpg

Boegbeeld stuurboord.

49626911046_e4a25c4ca7_3k.jpg

Frontaal.

49627182402_f01ea25aae_3k.jpg

Van boven

49627181987_4679b1a4d3_h.jpg

Boegbeeld HMS Victory.

Vanaf nu moet ik weer een aantal details gaan toevoegen aan het grote model. Aan een 100-kanons model zitten veel dingen in honderdvoud. Dus niets nieuws maar wel het juiste aantal volmaken.

Wordt vervolgd.
Prachtig werk Jan wat je laat zien. Je model is te kort om je anker te zekeren;)

Update 245
De laatste paar dagen van verplicht binnen zitten heb ik een aantal dingetjes gerepareerd. Ook de schoorsteen van de kombuis gemaakt en toegevoegd.
Daarmee vind ik het model afgerond. Misschien ga ik er nog weleens wat aan toevoegen, wat tonnen kisten of iets dergelijks, dat kan altijd.
Ik kwam nog wel een probleempje tegen.
Ik moest nog enkele luiken plaatsen op het quarterdeck, direct onder de bezaanrusten.
Om daar de scheiding van dekken te kunnen realiseren heb ik de rusten iets lager geplaatst, zodat de rust en de steunen op hetzelfde dek zaten. Maar daarmee liepen de …. net opzij van de poort zodat het kanon vrij schootsveld had maar omdat het luik naar voren steekt liep die wel tegen de … aan als het luik openstond. De luiken waren van de kapiteinskamer en daar stonden de kanons niet uitgereden. Dus ik heb de luiken in gesloten toestand gemonteerd en niemand weet dat ze niet open kunnen.

Tot slot nog enkele overzichts foto's van alles.

full

Foredeck.

full

Quarterdeck

full

poopdeck

full

Kapiteinskamer.

full

Bovendek

full

Upper deck

full

Middle deck

full

Lowerdeck

full

Orlopdeck

full

Hold

full

Overzicht

Einde verslag.

Laatst bewerkt:
Je hebt hier voor alle Victory bouwers een geweldige inspiratie gegeven. Zeker mooi gedaan en uitgebeeld hoe het leven aan boord was. Maar ook de werking van verschillende onderdelen.
Ze zeggen wel eens een stukje levenswerk van iemand.... Dit valt hier onder!
(en niet alleen voor de Victory bouwers hoor)

Fantastisch Jan, wat een werk heb je er van gemaakt, niet alleen een lust voor het oog, maar ook een heel stuk leerzame geschiedenis over dit prachtige linie schip, :wave

oef, ben ik net op tijd terug om het einde van dit super prachtige bouwverslag te mogen mee maken.
Niet alleen het eindresultaat is een must voor het oog maar het hele verhaal rond dit schip en de indeling heeft geboeid vanaf het begin tot nu.
Sta te popelen om de eerst volgende ontmoetingsdag om alles nog eens in levende lijve te kunnen aanschouwen.

Tja Jan, wat moet ik hier nu aan toevoegen, ik heb hem al verschillende keer in het echie mogen aanschouwen en kan niet anders zeggen dat je er naar blijft kijken overal zie je telkens weer wat anders, kortom veel respect wat je hier gemaakt hebt, het doet de historie herleven.... :thumbsup::wave:thumbsup:

Back