HMS Victory: 1/84 DeAgostini

Hierbij mijn bijdrage aan het ModelbouwForum.nl Al enige tijd ben ik bezig met de bouw van het model HMS Victory, ik denk niet dat ik in detail hoef te treden over hoe, wie, wat, waar en wanneer over en van het schip, omdat er al zeer veel over geschreven en gepubliceerd is op dit forum. Ik wil met deze graag mijn vorderingen laten zien, vragen stellen, en of opmerkingen plaatsen. Opbouwende kritiek en of Adviezen en zijn natuurlijk ook welkom. Mijn doel is om haar met koper te beplaten en de kleurstelling te gebruiken waarvan wordt aangenomen dat het momenteel de juiste is.

Vic C.JPG

Ik ben begonnen met 1 van de eerste boten van Victory's schip - de 34 ft (10,36 m) Launch, de grootste van de werkboten die ze droeg.

Vic 3.JPG Vic 4.JPG

Alle spanten in elkaar gezet en haaks met lego en klemmen gelijmd.

Vic 5.JPG

Vic 6.JPG

Hierna begonnen aan de 1 laags beplanking waar ik nog mee bezig ben. De kanon poorten zijn al uit gesneden en afgewerkt.

Vic 7.JPG

Vic 9.JPG

Vic 10.JPG

Mooi! Nog een Victory.
En dit is het lijstje met de kleurnummer die op de Victory op dit moment zitten, kun je zo laten mengen bij de lokale verfshop

HMS Victory new paint colours
Timberwork black: NCS S 8500-N
Ironwork black: RAL 9005
Timberwork ochre: NCS S 3020 Y40R
Mast ochre: NCS S 2010 Y30R
Lead white: NCS S 1005 Y20R
Gunport orange: NCS 2075-Y70R
Pale blue: NCS S 2010 B106
White lower decks: Code 71YY90027

Laatst bewerkt:
Zo te zien is dit ook de uitgave van DeAgostini? O ja staat in de titel.
Veel succes ermee, ik volg je.

Laatst bewerkt:
Hansa welkom, zoals Koos al schreef welkom bij de club Vic bouwers, ik zit/ sta ook in de volg stand. Heel veel succes:)

Mooi! Nog een Victory.
En dit is het lijstje met de kleurnummer die op de Victory op dit moment zitten, kun je zo laten mengen bij de lokale verfshop

HMS Victory new paint colours
Timberwork black: NCS S 8500-N
Ironwork black: RAL 9005
Timberwork ochre: NCS S 3020 Y40R
Mast ochre: NCS S 2010 Y30R
Lead white: NCS S 1005 Y20R
Gunport orange: NCS 2075-Y70R
Pale blue: NCS S 2010 B106
White lower decks: Code 71YY90027

Dank je voor de Tip :)

Ik heb net zes laagjes erop zitten en die goser heeft al zo een hele beplanking in elkaar:eek::):thumbsup:
Ik krijg ook het idee dat Hansa al eens eerder een houten romp heeft gemaakt Rijk, en ik geloof niet dat je je hieraan moet spiegelen, je moet bezig als je het leuk vind, en zolang je het leuk vind.

Maarre, ik vind deze romp er mooi bijliggen Hansa, Keurig. :):worship::worship:

Back