HMS Victory 1:72 Caldecraft

Bakboord lijkt mij het makkelijkste, rechte lijn naar voren maken met plakband en alles wat er boven zit weg en opnieuw tot 8 plaatjes ongeveer naar achteren. Daar zit je als ik het goed kan zien weer in lijn met stuurboord

De plaatjes bij de boeg

Bakboord lijkt mij het makkelijkste

dit is vreselijk jammer Sjors, maar weet wel waar je aan begint.
Als je doet zoals Stephan zegt, dan heb je de horizontale banden wel gelijk, maar wat daaronder zit, is ook totaal anders. Dan blijf je met een asymmetrisch onderschip zitten.
Dus ik zou eerst even goed nadenken, en dan pas doen:rolleyes::rolleyes:

Na overleg met de Admiraal word het toch veranderd.
Het zullen meer als 8 plaatjes worden maar dat zien we wel.
Nu nog beslissen welke zijde we aanhouden.
Bakboord of stuurboord.
Kom maar op met de suggesties.

Sjors, ik kan je helaas niet helpen met de beslissing. Hier heb ik echt geen ervaring mee :-). Maar veel succes wat je ook doet !

Om maar weer verder te gaan de volgende foto's van het bekoperen.
Ik blijf het toch een saai en langzaam klusje vinden.
Maar het is voor het gezicht zal ik maar zeggen.
Stuurboord vanaf de kiel een stukje omhoog gewerkt dus nu maar vanaf de waterlijn.
Kijken of ik nu beter uit kom....

Bekijk bijlage 464375

Hier lijkt 't nog redelijk symmetrisch of is dat de foto die vertekend?

Iedereen bedankt voor het commentaar en de suggesties.
Ik ga het wel aanpassen en ik denk dat het toch wel gelijk uit komt.
Maar nu nog ff niet.
Ik denk dat ik volgende er week aan ga beginnen.
(zal wel moeten want de kanonnen moeten er op)
Maar ondertussen iets anders gedaan.
Ik heb de roosters gemaakt en de kogeltjes er op gezet.
Ook de eerste trappen met het touwtje voor de reling.
Daarna ( omdat Herman dat specifiek vertelde ) de kikkers er op gezet.
Nu nog uitvinden waar de touwen doorgevoerd moeten worden en eventueel hoe lang.

Roosters 1.JPG
Roosters 2.JPG
Roosters 3.JPG
Roosters 4.JPG

Hallo Sjors,
Mooie kikkers hoor. :thumbsup:
Ik ben vooral gecharmeerd door je kogelbalken: geen gleufjes volgegoten met balletjes, zoals je meestal ziet, maar echt balken met uitsparingen en telkens een kanonkogel er in gelegd, zoals het hoort. TOP ! :worship:
Over de lengte van het touw hoef je niet echt in te zitten, die kan je later met een pincet over de kikkers leggen. Als je zover bent, moet je maar vragen hoe ik dat gedaan heb.

Bedankt voor de duimpjes.

Hallo Sjors,
Mooie kikkers hoor. :thumbsup:
Ik ben vooral gecharmeerd door je kogelbalken: geen gleufjes volgegoten met balletjes, zoals je meestal ziet, maar echt balken met uitsparingen en telkens een kanonkogel er in gelegd, zoals het hoort. TOP ! :worship:
Over de lengte van het touw hoef je niet echt in te zitten, die kan je later met een pincet over de kikkers leggen. Als je zover bent, moet je maar vragen hoe ik dat gedaan heb.

Bedankt Herman.

Voor de touwen die om de kikkers gaan zal ik toch eerst moeten uitvinden waar ze door de verschansing heen gaan en waar ze moeten eindeigen.
Ik ben niet zo'n held met een pincet.
Meer met een voorhamer :-)

Veel plaatjes e af gehaald om toch een beetje goed uit te kunnen komen.
Ik zou er maandag pas aan beginnen maar ik kon het toch niet laten.
Dus vandaag maar aan het free wheelen gegaan.
Er zit er een paar niet goed maar een foto laat werkelijk alles zien ( links op de foto ) dus die worden nog aangepast.
Maar ik geloof dat ik wel tevreden kan zijn met het resultaat.
Ik ga er verder niets meer aan doen.

Koperen plaatjes boeg.JPG

Prachtig resultaat zo Sjors.
Ik blijf het een aparte maar mooi verschijning vinden die koperen plaatjes. Het moet een monniken baan zijn denk ik zo.

Bedankt voor de duimpjes en de woorden van ondersteuning :-)
Ook al komt er geen update toch stug bezig met de kanons wagentjes en kanonnen.
Alle wagentjes zijn gemaakt, 30 yellow occre geschilderd, oogjes er in gemaakt bij 10 stuks die in het zicht staan.
Kanonnen geschilderd en nu aan de bekabeling beginnen, weer voor de 10 stuks die in het zicht staan.
Word net zo monnikenwerk als die koperen plaatjes.
Het houd je bezig.......

Back