HMS Sovereign of the seas, Algemene discussie

Het word druk hier met de Sovereign of the Seas modellen, ik hoop dat het niet zo gaat als met de Victory van DeA, waar een heleboel mensen begonnen zijn met de bouw, maar slechts een paar hebben haar daadwerkelijk afgebouwd.
Ik hoop dat iedereen gemotiveerd blijft en doorgaat tot het einde.

Welkom Utsuri en TDS op dit forum en succes met de bouw!

Ook van mij welkom.
Er zijn nu dus 6 SotS abonnementen en op dit moment in aanbouw:o
Ben benieuwd!!

Hoi iedereen! Bedankt voor de antwoorden. Leuk om te zien dat er zoveel activiteit is in dit topic.

Lijkt.mij ook erg leuk om elkaar de komende tijd op weg te helpen, zo te lezen loopt onze ervaring behoorlijk uiteen.

Vanavond eens even inkopen doen wat betreft het gereedschap en dan van het weekend aan de slag!

Ik denk dat wij voor algemene vragen hier even de vraag moeten stellen en dan allemaal een apart bouwverslag moeten openen. Anders houd je niet meer bij wie wat precies doet. Wat denken jullie?

Piet,

Is deze discussie niet de algemene discussie die daarvoor opgezet is? :)

Dus hier worden ook de bouwverslagen geplaatst, of maakt ieder zijn /haar eigen verslag??

Zo als ik het begrepen heeft maakt een ieder zijn eigen bouwverslag, en wordt dit draadje hier gebruikt voor de algemene discussie over de Sovereign. Blijft het allemaal overzichtelijk

Ik denk dat wij voor algemene vragen hier even de vraag moeten stellen en dan allemaal een apart bouwverslag moeten openen. Anders houd je niet meer bij wie wat precies doet. Wat denken jullie?

Lijkt mij handig, en om de bouwverslagen uit elkaar te houden ook een naam van de bouwer in de titel.
Om de één of andere reden is dat duidelijker dan dat de naam er standaard onder staat.
Bijvoorbeeld:
Soverereign of the Seas van Jan.
Soverereign of the Seas van Kees
Enz.

Ik neem ook een abbo, ga er voorlopig nog niet aan beginnen eerst de Wasa afmaken en daar kom ik nu nog geeneens aan toe. Verbouwing thuis begint op zijn einde te lopen en daarna maar weer een gaan beginnen aan de scheepsbouw :-)

En daar komt nummer 7 :D:D

Zoals al gezegd begin ik pas als mijn 2 "kleine " modellen af zijn.
En dat kan ook bij mij een paar jaar duren.
Maar ik ga ook alles volgen.
Ben nu al aan het loeren op die Engelse site waarvan Timber een link van heeft geplaatst.
Ben er ook achter dat ze in Engeland de kleuren als 1 pakket kunnen bestellen.
Ik heb in ieder geval opgeschreven wat er nodig is , dus mocht het zover zijn ,kan ik i.i.g beginnen met kleuren :D:D

Grote genade!!!!
6 man die vrijwel direct gaan bouwen en 6 die starten als hun huidige project klaar is
12 SotS in totaal
schrik.gif

Gaat een saaie Duizel-dag worden. Allemaal hetzelfde schip naast elkaar:rolleyes:

Eén voordeel: je wordt er Duizel-ig van:D

Ik heb net even wat gereedschap gekocht die in het eerste nummer nodig zijn.

Nu mis ik alleen nog verf en grondverf.
Ik neem aan dat ik een spuitbus van de plaatselijke knutselwinkel wel kan gebruiken, maar dan weet ik nog niet welke grondverf kleur handig is. Bij hobbys voorheen gebruikte ik altijd zwart, maar wat is voor de SOTS de beste grondkleur?
En iemand nog suggesties welke verf goed is voor dit project? Ga ik dat ook gelijk in huis halen!

als ik een boot beits gebruik ik nooit grondverf.

alleen op myn 2 m groote boot heb ik grondverf gebruikt , op andere schepen nooit

Ik heb net even wat gereedschap gekocht die in het eerste nummer nodig zijn.

Nu mis ik alleen nog verf en grondverf.
Ik neem aan dat ik een spuitbus van de plaatselijke knutselwinkel wel kan gebruiken, maar dan weet ik nog niet welke grondverf kleur handig is. Bij hobbys voorheen gebruikte ik altijd zwart, maar wat is voor de SOTS de beste grondkleur?
En iemand nog suggesties welke verf goed is voor dit project? Ga ik dat ook gelijk in huis halen!

Je kunt verschillende soorten verf gebruiken voor modelbouw. Gebruik bv zelf humbrol enamel voor de kanonnen en wielen. Verder bijts ik het schip. Gebruk bij humbrol geen grondverf. Dekt op zich al erg goed. Admiralty paints ook goed. In andere landen waar het al loopt bieden ze verfset aan met de juiste kleuren. Misschien komt dat hier ook. Grote kans van. Dan gewoon wachten met assembleren van eerste onderdelen van de eerste leverigen die je wil schilderen. Je kunt informeren bij deagostini.

Ik gebruik al een aantal jaren Admiralty Paints en ben daar zeer tevreden over. De juiste kleuren en dekt perfect. Is wel bij uitstek geschikt voor hout.

Ik gebruik al een aantal jaren Admiralty Paints en ben daar zeer tevreden over. De juiste kleuren en dekt perfect. Is wel bij uitstek geschikt voor hout.

Ook ik gebruik voor hout alleen maar Admiralty Paints en vind het perfecte verf maar net wat jij zegt Piet, alleen maar voor hout.

Hallo allemaal,

Ik heb ook het abbo genomen, na 20 jaar geen modelbouw meer gedaan te hebben. Ik vraag mij ook af hoe het met verven zit: transparante beits om hout te laten zien? Dekkende lak in bepaalde kleuren? Deel 1 heb ik inmiddels ontvangen en ik word geacht een en ander te verven al. Nergens wordt gezegd welke verf er nodig is, kan iemand mij hierin helpen?

En kan ik de benodigdheden online bestellen, want ik weet geen winkel in de regio zutphen waar ik terecht kan.

Alvast bedankt

Hallo Vinsoft. Veel succes met de bouw. Wat betreft de verf... Voor hout in het zicht gebruik ik transparante interieurlak van rambo. Die is bij de praxis e.d. ook te krijgen in blikjes van 0,25l. Naturel eiken en rustiek eiken komen dan aardig in de buurt. Wel eerst even testen op wat beschikbaar resthout zodat je weet wat het resultaat gaat worden.
Admiralty paints is b.v. te bestellen bij Scheepsverf Admirality  - http://modelbouwdekombuis.nl

Bedankt voor de antwoorden. Binnenkort even de admiralty paints bestellen.
En aangezien ik begonnen ben met het eerste deel zal ik ook even mijn bouwverslagje openen!

Back