hms Diana, Engels Fregat uit 1794

De spiegel beplankt met noten latjes,
upload_2016-5-7_15-20-4.png

Onder het rooster een schotjes gemaakt en de wegering aangebracht (beplanking)
upload_2016-5-7_15-30-34.png

De stuurmans zitplaats beplankt met notenhout.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee hoe groot ik mij deze Launch precies moet voorstellen, kun je bij de volgende volgende
foto er eens een pot lijm of schuifmaat erbij leggen Piet om er eens een indruk van te krijgen.
Voor de rest strak werk en het doet mij denken aan mijn 200% Victory- bijbootjes project.

Ik heb geen idee hoe groot ik mij deze Launch precies moet voorstellen, kun je bij de volgende volgende
foto er eens een pot lijm of schuifmaat erbij leggen Piet om er eens een indruk van te krijgen.
Voor de rest strak werk en het doet mij denken aan mijn 200% Victory- bijbootjes project.
Het bootje is 11 cm lang, dus niet zo groot als op de foto,s.

het 1e bootje is gereed, moet uiteraard nog wat worden "aangekleed" zoals roer, roeispanen enz. verder word alleen het onderwater gedeelte wit geschilderd, de rest blijft zoals het nu is, dus blank hout.
upload_2016-5-7_18-24-34.png

Op de kuil, moet nog slechts vast gezet worden,
upload_2016-5-8_17-51-55.png

upload_2016-5-8_17-53-4.png

Nog één bootje, de hangmatnetten en hier en daar een rolletje touw aan de bevestigingspunten van het lopend tuigwerk en ze is gereed!

Mijn broer, (waar de Diana naar toe gaat) kwam met het verzoek of er een zeiltje over het 2e bijbootje kan, zodat het bootje dus afgedekt is. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan, dus dat word een kleine uitdaging.

Ik heb eerst het frame van het bootje opgevuld met balsa hout, daar het binnenwerk straks toch niet meer te zien is. Daar ik nu behoorlijk wat lijmoppervlak heb, is één keer beplanken voldoende.
Inmiddels ben ik aan beide kanten over de helft met het beplanken van de huid,
upload_2016-5-15_14-38-50.png

ook hier worden de latjes bij boeg en achterschip verjongt.
upload_2016-5-15_14-41-5.png

Het 2e bootje is ook zover klaar, op enkele details na. Op dit bootje is een zeiltje gespannen wat ik met houtlijm en kopnageltjes heb vastgezet.
upload_2016-5-17_12-58-43.png

upload_2016-5-17_13-0-12.png

Back