pietsan
Forum veteraan
Daar ben ik het helemaal mee eensDus ik (en ik denk met mij vele anderen) hoop dat de @Flying Scotsman weer snel hier op het forum te zien is............
Gr Koos

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar ben ik het helemaal mee eensDus ik (en ik denk met mij vele anderen) hoop dat de @Flying Scotsman weer snel hier op het forum te zien is............
Gr Koos
En Henk, bezig met de laatste loodjes
En dan hoop ik dat je dit verslag weer vlug oppakt want deze mag best wel weer gezien worden als ik zo naar je laatste foto's kijk die je mij stuurde:
Dus ik (en ik denk met mij vele anderen) hoop dat de @Flying Scotsman weer snel hier op het forum te zien is............
Gr Koos
Daar ben ik het helemaal mee eens![]()
welkom terug
Welcome back Henk![]()
Mooi dat je er weer bent Henk![]()
Om de netten strak in de beugels te krijgen is een delicaat klusje Henk, waar je even wat tijd voor moet nemen. Ik gebruik een super dun garen 1/10e mm waarmee ik het net om de beugels naai, met een fijne naald waarbij ik eerst de onderkant van het net vast zet en dan zo naar boven werk. Makkelijk gezegd, maar het blijft een lastig klusje om het net mooi strak om de beugels te krijgen.Heb echter nog wel even een vraag, hoe krijg ik de netten strak tussen de beugeltjes.
Moet je eens bij de Victory van @Jaques kijken Henk, die heeft dat heel aardig laten zien. ik weet zo alleen niet welke post of pagina dat staat![]()
Om de netten strak in de beugels te krijgen is een delicaat klusje Henk, waar je even wat tijd voor moet nemen. Ik gebruik een super dun garen 1/10e mm waarmee ik het net om de beugels naai, met een fijne naald waarbij ik eerst de onderkant van het net vast zet en dan zo naar boven werk. Makkelijk gezegd, maar het blijft een lastig klusje om het net mooi strak om de beugels te krijgen.
Wellicht zijn er nog andere mogelijkheden die hier voorbij komen. Zelf heb ik er in mijn verslag geloof ik niet veel aandacht aan besteed, Koos heeft zoals @Pingu57 hierboven laat weten wel de nodige foto's met tekst geplaats, hier is het één en ander te zien wat de netten betreft; H.M.S. Victory van de Agostini | Pagina 70 | ModelbouwForum.nl
Een handig hulpmiddeltje om de netten netjes tussen de beugels te krijgen is om er een balkje in te leggen waardoor het net op zijn plek blijft terwijl je het aan de zijkanten van de beugels en aan de bovenkant naait,
Bekijk bijlage 488875
succes Henk, neem je tijd en dan komt het ongetwijfeld helemaal goed...![]()