HMS Bounty

Na een scratch build van het ms Crania en een eerste zeilschip van OCCre de Albatros waarvan ik geen bouwverslag bijgehouden heb ben ik nu begonnen aan de Bounty van oCCre.
Vooral het feit dat het model half opengewerkt is en dus ook een realistische binnenkant heeft trok mij aan.

Om te zorgen dat alles netjes recht bleef geïnvesteerd in een bouwplank.

Na flink schuren, nadeel van lasercut, het eerste spant geplaatst.

Bijlagen

• Image1733485578.342299.jpg
    Image1733485578.342299.jpg
    283,2 KB · Weergaven: 101
Wat mij opviel is dat er geen zuig leiding ingetekend is vanaf de bilge pomp, dat wordt dus een aanpassing. Weet iemand of hier normaal gesproken een pijp loodrecht naar beneden zou moeten lopen? Ik ga er vanuit dat er vanaf de handel een stang naar beneden loopt waar de plunjer zit zodat je het water naar boven pompt en niet van boven aanzuigt.

Bijlagen

• IMG_0162.jpeg
    IMG_0162.jpeg
    180,5 KB · Weergaven: 74
Altijd goed om orginele tekeningen bij de hand te hebben.
Image1734104893.945945.jpg

Intussen het hele frame af en gebeitst, ik zag nadat ik de foto gemaakt had dat ik 1 spant vergeten was intussen gefixt. Verder wat bedrading aangelegd zodat ik wat verlichting kan plaatsten. Het is nog even wachten tot dat de led met kaarslicht functie binnen zijn, eerst maar even kijken of dit een beetje realistisch is, ander maar eens in de bak met gewone ledjes graven. En kijken hoe ik iets wat door kan gaan als olielampjes kan maken.

Met de feestdagen wat meer tijd voor de hobby dus weer een stukje verder. De ledjes met flikkerfunctie zijn binnen en geven een redelijke weergave van een kaars of olielamp dus daar kan ik er een aantal van gaan plaatsten.

Intussen ook de vloeren van het onderdek gemonteerd en de eerste hutten aan de voorkant gereed.

Bijlagen

• Image1734963917.486471.jpg
    Image1734963917.486471.jpg
    369,5 KB · Weergaven: 53
De feestdagen weer achter de rug en flinke stappen kunnen maken.
Image1735833122.983305.jpg

Begonnen met de onderkant van het tussendek, daar waren natuurlijk geen planken voor voorzien, dus maar met potlood wat lijntjes getrokken om toch de juiste indruk te krijgen.
IMG_1013.JPG

Voor de bovenkant waren die er wel, welgeteld 250 stuks op maat mogen snijden.
IMG_1016.JPG

En na twee dagen zwoegen verwerkt tot de bovenkant van het tussendek. Nog een laagje beits er op en we kunnen verder.

De afgelopen tijd door omstandigheden niet zo heel veel gedaan, de luiken en trappen naar het onderdek gereed en de details van het midden dek verder afgemaakt.
Image1737979843.236051.jpg

Ook verder gewerkt aan de verlichting, de knipperende ledjes in oranje geven een aardig effect. Alleen nog geen beeld waar ik de batterij houder ga laten zodat ik er wel bij kan, maar hij niet opvalt.

Image1737979937.455292.jpg

De afgelopen tijd door omstandigheden niet zo heel veel gedaan, de luiken en trappen naar het onderdek gereed en de details van het midden dek verder afgemaakt.
Bekijk bijlage 608094

Ook verder gewerkt aan de verlichting, de knipperende ledjes in oranje geven een aardig effect. Alleen nog geen beeld waar ik de batterij houder ga laten zodat ik er wel bij kan, maar hij niet opvalt.

Bekijk bijlage 608095
Dat ziet er top uit zeg.
Over de batterij houder kan ik je geen info geven. Ik doe alles altijd zonder verlichting. Maar ik heb wel een vraag aan je. Hoe bevalt de "building slip" van HobbyZone?

Ik heb een oplossing gevonden voor de batterijhouder, een laatje onder het onderdek en voor de bediening van de verlichting een magneet schakelaar. Intussen het hoofddoek ook van planken voorzien dus nu is het langzaam tijd om aan de romp te gaan beginnen. Maar met dit weer vraagt de tuin ook aandacht dus dat zal niet zo vlot gaan.
Image1742550141.076969.jpg

Back