HMS Agamemnon 1/64 Jotika

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door boris279, 17 jun 2014.

  1. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Succes met de bouw Boris we gaan het volgen.
     
  2. boris279

    boris279

    Lid geworden:
    10 jun 2014
    Berichten:
    592
    Locatie:
    J
    Zo dat was even zoeken naar mijn verslag, tijd niet meer gepost in mijn verslag, door drukte van het werk en vele andere dingen die ook tijd vragen, dus niet veel tijd kunnen vinden om te bouwen, maar toch wel elke keer kleine beetjes gedaan, romp is dicht, geschuurd en daar waar nodig iets gevuld, vervolgens een aantal keren in gestreken met water verdunde houtlijm, vervolgens de geschuts poorten uitgetekend middels bijgeleverde mal, maar toch een aantal aanpassingen gemaakt in de locatie van de geschuts poorten daar ik op spanten uitkwam, dus veel nagerekend en gemeten, vervolgens de poorten uitgesneden en voorzien van kaders die vervolgens weer rood geverfd, onder een 3 tal foto's dus zou zeggen oordeel zelf


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
    Dave Bekers en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  3. *Klaas*

    *Klaas*

    Lid geworden:
    13 jul 2014
    Berichten:
    1.777
    Gelukkig, er zijn weer vorderingen;)
    Dat er iets met de poorten geschoven moet worden, is welliswaar zeer minimaal, was bij mij idem, inderdaad de spanten zaten in de weg.
    Ik blijf je volgen hoor!
     
  4. *Klaas*

    *Klaas*

    Lid geworden:
    13 jul 2014
    Berichten:
    1.777
    Zijn er vorderingen Boris, ik heb je nodig hoor!! ;)
    Ik heb even door je album gebladerd, en een vraagje over de Friesland; blijft zij in dit stadium, of komen er nog masten op.
    Ik vraag dit omdat ik het wel mooi vindt zo; een soort Navy Board model...
     
  5. boris279

    boris279

    Lid geworden:
    10 jun 2014
    Berichten:
    592
    Locatie:
    J
    [​IMG] He Klaas nee ik laat haar even zo, heb verder wel alle masten klaar en alle beleggingen zijn gemaakt op het model, ze wordt me met masten en tuig net even te groot, ook als ik haar moet verhuizen Is het allemaal veel te kwetsbaar, vandaar dat ik het even zo laat totdat ik een permanente plaats voor haar heb.

    Met de agamemnon ben ik ook weer een stukje verder alle geschutspoorten zijn nu uitgesneden
    Dus kan nu zo langzamerhand gaan beginnen te denken aan de tweede beplanking
    Gaat allemaal langzaam maar toch steeds voorwaards
    Hieronder een aantal foto's van de stand van zaken
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
    Dave Bekers vindt dit leuk.
  6. *Klaas*

    *Klaas*

    Lid geworden:
    13 jul 2014
    Berichten:
    1.777
    Ik was daar benieuwd naar, omdat ik de huidige stand van haar bouw wel mooi vindt:cool:
    Eigenlijk loop ik met Aggy tegen hetzelfde probleem aan hoor, dus of ze alle tuigage gaat krijgen weet ik eerlijk gezegd ook nog niet.
    Dat is de reden waarom ik mijn focus zet op de romp en "doorkijkjes" enzo ;)
     
  7. boris279

    boris279

    Lid geworden:
    10 jun 2014
    Berichten:
    592
    Locatie:
    J
    Het geeft me altijd een tweezijdig gevoel aan de ene kant vindt de techneut in mij de opengewerkte modellen helemaal geweldig
    Maar aan de andere kant vindt ik een model in haar volledig tuig ook een streling voor het oog
     
  8. *Klaas*

    *Klaas*

    Lid geworden:
    13 jul 2014
    Berichten:
    1.777
    voor beide mogelijkheden is een goede motivatie mogelijk Boris, het is met dit formaat schepen een kwestie van afwegingen maken...:)
     
  9. boris279

    boris279

    Lid geworden:
    10 jun 2014
    Berichten:
    592
    Locatie:
    J
    Das helemaal waar , en beide afwegingen zijn beide mijns inziens mooi, vindt wat jij aan het doen bent ook zeer zeker heel erg mooi !!, en de Aggy zeer zeker een model is die zich zeer goed leent voor het nog meer gedetailleerde modelbouw.
    Zal het zeker hier niet kunnen doen, mede door dat modelbouw hier niet echt leeft, en zodoende alles mbt modelbouw die wij bedrijven alles uit Nederland of de Verenigde Staten zal moeten halen, wat gewoon veel tijd kost en veel frustratie om er steeds op te moeten wachten. En dan maar hopen dat alles in een keer goed is gegaan met je bestelling als het binnen is.
    Tja dat zijn de problemen van een modelbouwer in de Tropen en ver van Nederland:zon::zon::zon::zon:
     
  10. *Klaas*

    *Klaas*

    Lid geworden:
    13 jul 2014
    Berichten:
    1.777
    Jaja, die zonnetjes hé, hier regen véél wind en vallende bladeren;)
     
  11. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.599
    Locatie:
    noord-holland
    maar hun hebben soms kans op een tornado , wy niet .
     
  12. boris279

    boris279

    Lid geworden:
    10 jun 2014
    Berichten:
    592
    Locatie:
    J
    Orkaan seizoen geld meer voor de bovenwinden (Saba, Sint Eustatius en Sint Maarten)
    in dat gebied treken vaak orkanen langs, voor de Benedenwinden (Aruba, Bonaire en Curaçao ) is dat niet echt het geval, wordt alleen ongelooflijk heet omdat dan N.O. wind wegvalt, na genoeg geen windkoeling en puur en alleen de zon.
     
  13. boris279

    boris279

    Lid geworden:
    10 jun 2014
    Berichten:
    592
    Locatie:
    J
    Zo.. zie dat mijn verslag nog steeds bestaat naar al die tijd, kan melden dat de bouw niet gevorderd is, dus kan het verslag zo weer opnemen, :koud:
    Zal binnen kort weer met haar gaan beginnen, nadat ik de Emden waar ik hier geen verslag van heb bij gehouden heb afgemaakt.

    Gr
    Boris.
     
    TIMBERWOLF en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  14. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Hallo Boris,
    Ik heb even de zwenkwielen onder de ligstoel gezet om het ook te gaan volgen, wat ik zag ziet er mooi uit!
    Grz, Chris
     
  15. boris279

    boris279

    Lid geworden:
    10 jun 2014
    Berichten:
    592
    Locatie:
    J
    Nou naar 7 jaar en de nodige waterschade deze maar weer eens onder het stof vandaan gehaald.

    Ben destijds Begonnen aan deze maar door waterschade in het regenseizoen, welke ik heb gerepareerd had ik eventjes geen zin meer aan de Agamemnon,

    in de tussentijd de Sms Emden en Scharnhorst gebouwd, welke beide zijn voltooid, maar weer begonnen met de Agamemnon.


    Doordat de spanten en een gedeelte van de eerste beplanking waren beschadigd, heb ik de nodige vuller moeten gebruiken om enigszins weer de vorm terug te krijgen in de romp, om een goede basis te creëren voor de tweede beplanking.

    de tweede beplanking heb ik in de tussentijd aangebracht en eveneens de berg houten, en de geschutspoorten zijn gemaakt.

    gezien dat de romp wordt voorzien van een kleur, heb ik de romp gespoten in een primer, om vervolgens weer weg te schuren om zo alle oneffenheden te vinden en weg te schuren, zodat er een mooie glade basis is voor de aan te brengen verflaag.

    onder enige foto’s.



    E7533AFE-06A9-4321-ABE4-29D899D07079.jpeg 5C0355BB-40B7-428A-BA55-1DD180AADA3E.jpeg 71A803D1-D1E6-46CE-9321-F0D11431150D.jpeg 189C3B25-070A-4730-9D5C-CE3699E13C9D.jpeg 36CC70BE-65F5-4FF6-925A-C0EA4AC422AE.jpeg
     
  16. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.281
    Locatie:
    Leeuwarden
    Welkom terug Boris, leuk dat je weer aan je Agamemnon begonnen bent. Ik zet de :jan::jan: volgstand aan, want ze ziet er goed uit.
    Die waterschade heb je knap weggewerkt
     
    boris279 vindt dit leuk.
  17. jean41

    jean41

    Lid geworden:
    14 dec 2019
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Valthermond
    Waterschade en dat bij een schip. Fijn dat we weer verder kunnen kijken. Altijd een goed verhaal erbij is ook wat waard. Succes verder.
     
    boris279 vindt dit leuk.
  18. Ptèr

    Ptèr

    Lid geworden:
    9 nov 2021
    Berichten:
    904
    Locatie:
    Thuis
    ik volg je hier verder mr. Curacao. :bye:
     
    boris279 vindt dit leuk.
  19. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.766
    Locatie:
    Tilburg
    Dit is toch ook wel een indrukwekkend schip zo, dus ook hier de volgstand aan gezet :thumbsup:
     
    boris279 vindt dit leuk.
  20. Stephan Kertész

    Stephan Kertész Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.932
    Locatie:
    Ittervoort
    volg
     
    boris279 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina