HMAV Bounty 1:48 Artesania Latina

E67960B5-3C78-4DEE-A9AB-692EDDF265A0.png
A1AFCB24-AFF9-4B2F-98EE-F7B9FB6C7107.jpeg

1B33BB8D-EBF5-4A3B-B0F0-7C11F5C7389B.jpeg

Laatst bewerkt:
Netjes geworden hoor, mis alleen als kers op taart. Je slotplaten. En op de eerste foto mist bij het tweede geschut een oog ( links achter) maar voor de rest niets meer aan doen, ziet er geslaagd uit !!!

Bedankt voor de scherpe blik en het compliment Boris!

Dat oog had ik al gezien. Die komt er vanzelfsprekend weer op. De slotplaten had ik eigenlijk al opgegeven. Wou niet helemaal naar m’n zin lukken. Maar je hebt wel gelijk, op dit detailniveau horen ze er eigenlijk gewoon bij. Wellicht ga ik nog een poging wagen.

Met de slotplaat had ik ook eerst moeite. Leg een klein boortje op een harde ondergrond en leg daar je messing plaatje op. Druk dan met een tangetje het plaatje om het boortje. Beide kanten tegelijk.

Hoi Erik,

Ik heb heel dun messing plaat gekocht bij de lokale modelbouwwinkel. Dit is van het merk Albion en is 0,12mm dik. (dun dus)
Hiervan kun je smalle reepjes snijden met je hobbymes. Paar keren langs een stalen lineaal en je bent er doorheen.
Deze zijn goed plooibaar en makkelijker te verwerken om je slotplaatjes van te maken.
Ik heb het met een dun rondbektangetje gedaan, maar je kunt ook een boortje gebruiken en het er overheen buigen. Door het te verhitten met een "torch" is het messing nog veel plooibaarder.

succes, gaat je lukken.

Top hoe je kanons er nu uitzien. Het lijkt net of ze gebruikt zijn. Echt héél mooi zo! Ook het touwwerk mag gezien worden.

Back