HMAV Bounty 1:48 Artesania Latina

ziet er wel goed uit, alleen begrijp ik niet waarom aan het stuurwiel geen blok zit maar gewoon een oog.
Voor mij lijkt dit niet realistisch terwijl je er zoveel werk in gestoken hebt om het waarheids getrouw te maken.

ziet er wel goed uit, alleen begrijp ik niet waarom aan het stuurwiel geen blok zit maar gewoon een oog.
Voor mij lijkt dit niet realistisch terwijl je er zoveel werk in gestoken hebt om het waarheids getrouw te maken.

Ik heb dit om 2 redenen zo gedaan Marc:
- Ik heb dit in eerste instantie gemaakt met blokken. Alleen komt dat blok a.g.v. de haak bijna zo hoog als haverwege de as van het stuurwiel. Hier speelt de schaal een rol, ik kon de haken niet klein genoeg maken om dit te voorkomen. Om die zelfde reden heb ik ook geen tweede oog tussen de dekringen en haken van de overige blokken gemaakt.
- Ik zie het op meer modellen van de Bounty zo opgelost.

Zie de foto hieronder

8FF55EA7-8A90-4C23-8F40-BBDBA12AF9E7.jpeg

Ik ben bezig met de palen waarop de swivelguns gemonteerd moeten worden. In totaal komen er 10 stuks tegen de verschansing. Nu twijfel ik tussen het toepassen van het houtsoort: linden of noten. Het is voornamelijk een esthetisch vraagstuk. Ik heb twee proefstukken gemaakt. Hieronder enkele foto’s. Jullie menig word (zoals altijd) gewaardeerd.

Laatst bewerkt:
Het linden hout en dat iets donkerder beitsen is in mijn beleving de mooiste Eric..........
Maarruh ook dit ziet er allemaal geweldig mooi uit :worship::worship:
Gr Koos

Ik vind ze allebei mooi Erik, maar ik denk dat mijn keus toch naar het noten gaat, omdat ik dat qua kleur beter vind passen bij de rest van je model en dat vooral om dat ze aan de buitenkant gemonteerd worden. Over smaak valt echter niet te twisten en als je voor het linden kiest is dat natuurlijk ook OK.

Back