hk450 pro met fbl Tarot ZYX swash probleempje?

Thanx! ;)

Ik merkte de vibraties tijdens bouwen, dus op zolder aan de vloer geplakt. Nu ik denk, ik was de blade-tracking aan het controleren. Toen merkte ik het, maar ik had gekleurde stickers op de rotorbladen. (wel gebalanseerd)

Tijdens de maiden vandaag heb ik weinig gemerkt van de vibraties nu ik er aan terug denk. Ik had wel die stickertjes verwijderd voordat ik naar buiten ging. Misschien dat die de vibraties veroorzaakten.

Ik laat het training kruis nog even zitten zodat ik de boel nog wat beter kan fijn afstellen. Dan maar kijken hoe het gaat...

Maar het was zeker een geslaagde eerste poging!! jihooo haha ;)

Hoi @rcdaan:

bladspinning, bladetracking en balanceren zijn verschillende dingen
bv. heb je bladspinning bij verschillend pitch aan de hoofdbladen,
balanceren doe je de bladen voor het gewicht
en het gewicht aan de juiste plek van je bladen
(heel belangrijk bij 3 D bladen, maar ook bij bladen voor paddelhelis)

groetjes van Heli-Uwe

edit: svp een fbl heli nooit aan de grond vast plakken, dat gaat eens behoorlijk fout !

Laatst bewerkt:
bladspinning ken ik niet.

Ik had die kleurtjes zodat je kan zien welk blad hoger draaid als de ander. (tracking)

Ja misschien zat het gewicht niet op de juiste plek, dat had ik wel verschillend.

Nou ja, lekker prutsen hahaha, het lukt uiteindelijk altijd wel.

Hoi rcdaan. Toevallig op dit draadje beland vanwege een zoektocht betreffende leading edge bij FBL helikopters.

Maar even over jouw eerste foto die je plaatste aan het begin van je topic!! Je hebt 2 bladhouders(foam steun) op elkaar gestapeld en vervolgens jouw bladen mee vastgezet op de tailboom, maar ben je niet bang dat door de spanning de bladen zullen gaan vervormen? Je ziet ze onder spanning staan. Als je gewoon een bladhouder gebruikt kan je simpel je bladen in de steun steken en rustig naar beneden bewegen en vervolgens op de tailboom laten steunen.

Succes verder met jouw heli. Ik lees dat je al wat schade hebt gevlogen, dat is jammer. Zelf ben ik bezig 2 heli's om te bouwen met flybar naar flybarless.

Ik gebruik het ZYX-S 3-Axis Flybarless System van HK, vergelijkbaar met tarot zyx. Voor mij een prima systeem voor een fijne prijs.

Maar ik ga weer verder op zoek naar info op het net.

Grt Helixer

Back