hk 500 gt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door andreprins96, 2 dec 2012.

1. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Op die zelfde zender kan je nog wel enkele tientjes besparen zoals bv bij: Mr. Hobby :: Spektrum DX6i DSM X mode II losse zender !!

Maar wat je ook koopt, het is al gauw beter dan die standaard esky zender waarop je praktisch niets kan instellen :) Met zo'n dx6i (of vergelijkbare zender) kan je bv expo en dual rates gebruiken om de heli meer naar wens af te stellen zodat de heli bv wat rustiger stuurt.

Stel je koopt eerst een goede zender, kan je je king2 ook mee vliegen, en dan verder sparen voor een betere heli of zo'n (kleine) heli uit de blade serie die je dan als 'bnf' [bind and fly] koopt want die werken met spektrum zenders. Met een set ben je iets goedkoper uit maar dat moet maar net kunnen natuurlijk Mr. Hobby :: Producten uit categorie: Heli's
    die winkel maar ff als voorbeeld

Ik snap best dat wanneer je het van zakgeld/bijbaan moet doen je niet even 2 a 300 neerlegt voor een zender of een heli (later misschien ook niet vanwege alle andere dingen die je moet betalen :wink: ) maar probeer ook niet te goedkoop te gaan waardoor je later moet upgraden en zo meer geld uitgeeft dan nodig ;)

2. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    ik wilde ook niet mijn esky zender+ontvanger gaan gebruiken hoor! zo gek ben ik nou ook weer niet haha. maar ik had het over de turnigy 9x weet jij daar meer over?

3. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    9x heeft namelijk ook display met zeer veel opties en instellingen en curves... ik heb hem nu voor me liggen ;p kan zo alle opties opnoemen wat je kan veranderen ook al weet ik nogsteeds niet van alle opties waar het nou precies voor is xd

4. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    en vooral een 450 is nog steeds geen speelgoed maar een serieuze hobby die levensgevaarlijk kan zijn........... onthoud 1 ding ook een 450 kan dodelijk zijn of levensgevaarlijk verwonden. !!!!!!!!

5. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    mm ja dus niet meer zo dicht bij vliegen als met me honeybee . dat ging een keer bijna mis bijna op mezelf geland alleen dan niet op de goede manier zegmaar. maar kon nog net corrigeren maar de batterij was dood. dus nou heb ik er maar een battery indicator op zoals je ook hoort op me filmpje

6. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    kijk ook eens na een kds heli een kds450c of zo ,is ook een kloon van align
    ik heb hier ook een jaar mee gevlogen en altijd met plezier
    prijs rond 350euro incl zender
    deze zender is ook geen slechte zender hier kun je bijna net zoveel instellen als op een dx6i
    en ook kun je er meerdere modelen mee vliegen.

en denk ik ook net iets beter kwa kwaliteit als een hk heli

gr Nick

7. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    big lama, kan je ons mischien ook zeggen welke zender je hebt?

8. MikeOscar

MikeOscar

Lid geworden:
    9 jan 2012
    De turnigy 9x is een prima zender voor je eerste heli tot 450 formaat. Ik heb er zelf anderhalf jaar lang mee rond gevlogen met een 250 & 450 en heb nooit enig probleem omtrent de zender gehad. Alle instellingen die je nodig hebt om met een heli rond te vliegen zijn te programmeren. Voor het geld dat je ervoor betaalt is het echt een fantastisch ding.

9. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010

ik had deze maar daar is nu een nieuw type van.

KDS zender

ik heb nu een DX7SE dat is natuurlijk beter , maar ik bedoel wil je je budget laag houden en toch een 450size heli RTF is de KDS450C incl. zender een goede keuze en kwalitatief ook zeer redelijk.
    ik heb er 2 stuks van gehad en altijd met plezier mee gevlogen.
    wil je er hard 3D mee vliegen zou ik er wel andere servo's en gyro opzetten.
    maar om gewoon wat rond te vliegen inverted enzv voldoet de heli prima, ook de onderdelen zijn genoeg te krijgen en niet duur.

m.v.g Nick

10. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    vergis je niet: ook "wij" hebben niet altijd schepen vol geld voor de deur liggen...

maar we hebben hier een paar discussies lopen:
    - Wat is GOED, en blijft goed
    - Wat is zo goedkoop mogelijk
    - wat is de kwaliteit van goedkoop
    - wat is goed voor jou

je moet er niet zomaar van uitgaan dat als je 2 servo's naast elkaar legt, waar de ene 5 euro kost en de 2e 50 euro, dat die van 50 dus wel zwaar te duur is.
    je mag er toch wel van uit gaan dat die van 50 kwalitatief een stevig stuk beter is. En dus ook langer meegaat, wat erg belangrijk is als je stopt met crashen.

Daarnaast is een goedkope servo in een auto niet zo'n probleem. Als de servo kapot gaat, rijd in het ergste geval de auto tegen een stoeprand.
    Bij een heli kun je meteen een partij reservedelen gaan halen.
    Al stopt maar 1 servo, hij moet eerst nog naar de grond voor jij die ene servo kunt vervangen. En doorgaans heeft de heli zichzelf dan weer tot bouwpakket gedegradeerd.

Nog een ding om over na te denken: als je een kwaliteitsheli samenstelt, kost het frame vaak maar 1/3 van de totale prijs. De rest is electronica, vaak nog zonder de accu's, lader of zender.

Dus wat jij eigenlijk voor jezelf op een rijtje moet zetten:
    - wat is mn budget voor alles (dus heli, lipo, lader zender)
    - wat verwacht ik (moet ie het gewoon goed blijven doen, of is de prijs belangrijker)
    - wat is je buffer qua geld, oftewel, als je crasht, hoeveel kun je op korte termijn ophoesten om de heli weer vliegbaar te maken?
    - simulator?

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hallo allen en met name de Topicstarter.
    Wat leuk en vermakelijk om te lezen hoe de meningen omtrend welke keuze in jouw geval te maken betreffende een heli te kiezen zo uiteenlopen.
    Budget/kloon heli of toch een 'echt' merk heli aan te schaffen.
    Ik denk dat alle schrijvers hier wel een punt van waarheid hebben en dat zal het voor jou vast lastig kunnen maken hoe te kiezen straks.
    Wat ik in elk geval wel zo bedenk na het lezen van al die reacties is dat een 500 size heli voor jou op dit moment niet echt verstandig is.
    De aanschaf van 6S Lipo packs ligt al beduidend hoger dan die van 3S 2200Mah Lipo packs waarmee je een 450 size heli kunt vliegen.

En Crashen met een 500 size heli kost je zelfs met een budget/kloon heli toch de nodige euro's.
    Ik denk dat de meesten hier dat wel met mij eens zullen zijn.
    Een 450 size heli is dan toch echt DE beste keuze voor jou lijkt mij.
    Ondanks dat ik respect heb voor elke mening en ervaring met piloten die dik tevreden zijn met een budget/kloon 450 size heli wil ik toch graag nog even mijn mening ventileren.

Ik heb voorheen de nodige KDS450 heli's gevlogen.
    Ook een aantal HK450GT's gehad.
    Een aantal Walkera HM60B heli's en Esky Belt CP.

Tegenwoordig vlieg ik rond met een Align Trex450Pro V2.
    Heb daarnet weer de nodige vluchtjes buiten gemaakt met deze machine en ik kan toch echt niet anders zeggen dan dat het zoveel fijner, smoother en beter vliegt dan al die andere budget/kloon heli's waarmee ik heb gevlogen.
    Ik weet dat er genoeg piloten zijn die mijn mening en insteek niet delen, maar ik ervaar het toch echt zo op het gebied van de verschillen kunnen proeven tussen de heli's.
    Ik adviseer je toch echt om het idee van het eventueel kunnen overnemen van een tweedehandse Trex 450 size heli op dit Forum niet geheel naast je neer te leggen.
    Oke, een splinternieuw aangekochte Align Trex450 kost behoorlijk wat.
    Dat vind ik ook en helemaal als je dat afzet tegenover een splinternieuwe budget/kloon 450 size heli.
    Maar echt het verschil is merkbaar hoor.
    De keuze om voor een 2e handse Trex heli te kiezen gaat je echt niet tegenvallen.
    Met een budget/kloon heli durf ik dat niet te zeggen.

Het aanbod van Freddie en mij om toch eens een kijkje te komen nemen als wij staan te vliegen niet eens zo gek ver van jouw woonplaats is dan ook echt een aanrader.
    Je mag dan vragen stellen zoveel je wilt en dan kun je zelfs de toestellen voelen en bekijken.
    Ik hoop dat ondanks welke keuze jij straks ook zal maken voor een heli jij er veel plezier van gaat krijgen.
    En voor welke heli jij ook zal kiezen het allerbelangrijkste is dat jij er straks tevreden en blij mee bent.
    Of het dan een Esky Belt CP is of een Rave 450 bij wijze van spreken dat doet er dan niet toe.
    Sukses met je keuze voor straks.
    Vr Gr D

12. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Mooie woorden Dylan ! Een 500 is idd een ongelukkige keuze als beginner!
    De 450 kan wel tegen een stootje door zijn lichtgewicht, en nog beter is het om hem zelf te bouwen.
    Het aanbod van Dylan zou ik dan ook ter harte nemen, daar leer je echt veel van !

13. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    ik sluit me hier ook bij aan , maar er word volgens mij vergeten dat de jongen 15 jaar is en dan komen de euries niet aanvliegen hoor!!!!

dus ik kan begrijpen dat de t.s niet veel te besteden heeft maar toch graag wil heli vliegen en als hij dan toch een budget heli wil is een KDS450 echt geen slechte keuze.

als je een tweede hands align wil kopen kom je toch al gauw rnd de 300 euro uit en heb je nog geen zender , lader , enzv

een kds450c rnd 375euro nieuw en compleet met lader accu en zender en 2de hands rnd de 175 tot 300 euro compleet

het is gewoon een kwestie van wat heb je te besteden / ervoor over

grt Nick

14. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    ik kan niet zo heel goed kiezen tussen de 500 en de 450, maar nu heb ik wel weer een paar redenen erbij om voor de 450 te kiezen. ik wil eigenlijk geen tweedehans kopen, want ik wil het liefst een heli waarbij ik weet wat er mee gebeurt is, en ik wilde hem ook heel graag zelf in elkaar zetten.

Ik ben trouwens 16 jaar hoor :) en ik verdien rond de 200 euro per maand dus deze hobby moet met dit geld toch wel te doen zijn als ik een 450-500 serie koop. ik hoop in ieder geval niet dat ik elke maand 100 euro kwijt ben met het repareren van de heli, maar ik heb er wel op gerekend dat er veel onderhoud aan zit als ik een kloon koop.

Ik heb natuurlijk geen rijbewijs, dus ik wil eigenlijk wel heel graag langs komen maar dan zal ik toch eerst mijn vader moeten vragen. is er een manier waarop ik jullie als een soort vriend op het forum kan toevoegen zodat ik contact met jullie op kan nemen?

15. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    hey andre gaan we er n x heen met de trein xd als mijn heli t ook doet..

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi hoi.
    Het feit dat je niet echt goed kunt kiezen tussen een 450 en een 500 size is begrijpelijk.
    Het verschil in getallen 450/500 is klein maar het verschil in formaat toestellen in het echie tussen een 450 size heli en een 500 size is behoorlijk kan ik zeggen.
    Omdat je een beginnend vlieger bent is een 500 size echt af te raden.
    Zoals ik al eerder melde zijn Lipo packs voor een 500 size heli behoorlijk aan de prijs.
    Voor 4 tientjes per Pack ga je dat niet redden.Denk eerder aan 50 tot 80 euro per Lipo pack.
    En ik neem aan dat je straks als jij de heli hebt toch behoorlijk lekker wilt doorvliegen.
    Kijk, als je slechts 1 of 2 keer per week een paar vluchtjes met je heli denkt te maken dan boeit het niet dat die 6S Lipo packs fors aan de prijs zijn.
    Dan heb je aan 2 stuks packs al genoeg.

Maar neem van me aan dat als je bijvoorbeeld net zoals ik vaak vliegt en dan helemaal zomers je echt meerdere Lipo packs mee wilt nemen naar het veld om daar lekker te kunnen oefenen het dan niet gaat lukken met 2 Lipo packjes.
    Je hebt ook geen auto ( ik ook niet) en dan is het opladen van Lipo packs aan de auto-accu geen optie)
    Zelf ga ik dus altijd minimaal met 10 stuks Lipo packs per heli naar het veld.
    Zekers op de mooie dagen, want dan ben je met de vliegmaatjes al snel een 2 a drie uur aan het vliegen.
    Niet constant natuurlijk, maar met de nodige tussenpauzes sta je zo een paar uur op het veld te genieten van de hobby samen met de andere piloten.

Er werd geschreven dat zelfs een 2e handse Trex450 nog behoorlijk aan de prijs is in jouw geval.
    En dat klopt ook wel.
    300 euro ben je zo kwijt en dan heb je vaak nog geen zender/lader en Lipo packs.
    Voor dat geld of met iets centen erbij heb je al wel een komplete budget/kloon heli.
    Wellicht zou een HK450GT of een KDS450SV wel wat voor jou zijn.
    Op die manier kun je ook eens bekijken of het wel datgene is wat je echt leuk en fijn vind zonder gelijk een aantal ribben kwijt te zijn aan euro's.

Met een heli 2e hands kopen van dit Forum kun je ook echt een mooie deal maken.
    Kwestie van goed bekijken en overleggen met de verkopende partij.
    Ik begrijp dat je liever een nieuwe heli wenst en ook een heli die jezelf helemaal kunt opbouwen.
    Maar het is echt geen must hoor zoiets.
    Als je bijvoorbeeld een 2e handse 450 size heli overneemt van iemand op dit Forum dat is de kans groot dan er na je eerste Crash toch gesleuteld moet worden aan de heli en gaandeweg leer je dan ook het toestel kennen qua opbouw van onderdelen.
    Ik begrijp dat het tegenwoordig best lastig kan zijn om bijvoorbeeld in een zelfde formaat heli klasse een keuze te maken.
    Maar met veel lezen en alle goedbedoelde adviezen van andere piloten met elkaar vergelijken en daaruit een conclusie trekken zou het goed te doen moeten zijn voor je.
    Sukses.
    Vr Gr D

17. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Ik heb vaker een gebruikte heli gekocht en eerste wat ik doe is hem helemaal uit elkaar halen en naar mijn eisen terug opbouwen.

Nogmaals ff doorsparen voor een merk heli nieuw of gebruikt. Ik heb zelf ook meer als een jaar verloren door aan het klooien te blijven met clone heli's.

Ik bouwde toen een 450 pro van Align en na 10 seconden hover sloeg ik me voor mijn kop dat ik dat veeel eerder had moeten doen!!!

Maar ik begrijp je natuurlijk wel, je wil zo snel mogelijk vliegen.

Als je dan toch aan de clone heli's gaat vergeet de HK helis en ga voor een Tarot of een ALZRC .

verkrijgbaar bij Ehirobo en RC711 Beide super webshop, erg betrouwbaar met keuze genoeg in kits met alle electronica die je nodig hebt tussen de 200 en 250 euro (zonder zender uiteraard)

en deze site ook de moeite waard Miracle-mart

Gr Gerard

18. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    @gehavo: ik heb eens gekeken op die site en ziet er inderdaad niet duur uit en als jij zegt dat het beter is dan geloof ik dat. maar even één ding, waar zit die winkel? want ik wilde eigenlijk het grootste deel binnen europa halen omdat ik anders weer hetzelfde gezeik krijg met die invoerrechten enzo.

@Dylan: wat nando zei vond ik wel een goed idee. wij zijn vrienden en vinden allebei helicopters leuk. nando heeft een hk450gt. ik wil wel eens een keer zien hoe jullie vliegen en inderdaad met de trein kan dat heel goed. weten jullie zo of jullie dit weekend of volgend weekend gaan vliegen? want dan komen wij eens even een kijkje nemen als alles goed uitkomt.

19. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
  20. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012

Deel Deze Pagina