hk 500 gt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door andreprins96, 2 dec 2012.

1. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Andre er zeikt niemand over een budget heli men geef alleen advies. Want als je goed kijkt zie je in ieder zijn handtekening wel van die budget helis staan. Alleen de electronica is wel een wezenlijk belang in de heli en als je goeie servos en gyro optelt zal je snel tot de conclusie komen dat het verschil tussen hk of ander merk in eens een stuk kleiner wordt.

2. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
  3. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Motor/ESC lijkt me goed.
    Die kit is een (oude) v2 dus ivm onderdelen is dit misschien een betere keuze:
    HK-450GT PRO V2 3D Belt-Drive Helicopter Kit (Align T-Rex Compat.) (NL Warehouse)
    HK-450GT PRO V2 3D Belt-Drive Helicopter Kit (Align T-Rex Compat.) (DE Warehouse)

Of beter nog meteen FBL HK-450TT PRO V2 Flybarless 3D Torque-Tube Helicopter Kit (Align T-Rex Compat.) (DE Warehouse) (zag een beastx te koop voor 110 of anders zo'n tarot / hk fbl gyro die ook best aardig schijnt te werken)
    M'n oude 450 sport vloog na fbl conversie in ieder geval een stuk fijner en minder last van de wind.

4. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
  5. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    50*12=600watt, leuk als een motor dat theoretisch kan dat gebruik je toch niet op een 450 heli.
    Als die 40a plush werkelijk maar 25 a 30a continue kan leveren is dat nog wel voldoende.

6. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    @molen wat voor esc? met die motor bedoel ik en die werkt dus in 450?

7. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    'Zeiken' is heel wat anders dan wat mensen hier doen. Ze nemen de MOEITE om jou te helpen een keuze te maken afgaande op de informatie die je geeft.
    Elk persoon is anders met een ander ervaringsniveau en idem referentiekader.
    Er zijn inderdaad lui met stock prima functionerende klonen.
    Mijn ervaring (indien je interesse hebt):
    (HK500) tijdens tweede testhoover werpt ie een staartblad af MET bladhouder.
    Goddank was dit op een daartoe aangewezen veld, Goddank was dit geen hoofdblad. Voordat ik enig actie kon ondernemen boort ie zich met 2000 rpm het gras in, dat stukje veld was RIP. Ik had al enige cruciale onderdelen vervangen met Align. Bleek: boutje van staartbladhouder afgebroken. WAARDELOZE KWALITEIT BROOS METAAL! Ik heb alle boutjes meteen vervangen.
    Heli weer opgebouwd, hoop schade incl. swash en staartservo.
    2e hoover na wederopbouw : staartservo (nieuw) doet PLOP, ja ook van HK! Heli met weinig schade aan de grond gekregen. Heb een 2e HK kit gekocht daar betere electro opgezet alle essentiele onderdelen vervangen en vergeleken.. Dat is echt n hoop verschil. En ja, ik vlieg ook Align, dat is een nog veel groter verschil.
    Ik kan je garanderen dat Align in ieder geval geen inferieur kwaliteit aan metaal gebruikt. Het is niet het beste, dat niet. Maar je hebt beperkt budget anders had ik Mikado gezegd. Mijn reden voor HK: eens met een kloon klooien. Ik werk niet volgens budget, dus kan ik er 2 of meer opofferen omdat ik weet waarmee ik bezig ben en zelfs dan nog word ik wel eens lelijk verrast.

8. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Die 2215H samen met de Plush, klikken maar!
    Ook ff de program card halen, zodat je de ESC timing enzo in kan stellen.

Lader, Locktite, Schroevendraaiers, etc etc etc.
    Met welke zender ga je vliegen ?, tog geen speelgoedzender ?
    Al met al komen er nog behoorlijk wat kosten bij.
    Goed gereedschap is het halve werk.

9. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    lader: check, schroevendraaiers: heb heel mooi setje uit oostenrijk toen we daar op vakantie waren zitten iets van 40 bitjes bij. locktite weet ik niet waar ik dat kan halen.
    en als zender dacht ik dat de turnigy 9x wel een mooie was. het is wel mode 1 maar dat kan je in 5 minuten veranderen.

10. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Mischien kun je beter een betere zender halen,
    Spektrum DX6i heb ik zelf.
    Futaba is ook een goed merk, maar wel duurder.

Die Spektrum clone ontvangers zijn nog goedkoper dan van de Turnigy.
    Al met al net zo duur dus, dus koop liever die professionele computerzender,
    met beeldscherm en instelmenu.

Die Turnigys zijn zoiezo illegaal hier in NL dacht ik, dat terzijde, het is rommel.

Loctite heb je echt nodig, is vast wel ergens te krijgen,
    ik heb zon dikke pot uit Hongkong van 1 dollar, niet de medium, die plakt niet goed genoeg voor mij.

Oja, goede schroefjes heb je ook nodig!
    Tsja, ik heb een setje RC screws die nog duurder is dan de heli zelf.
    Zonder goeie schroefjes heb je nog geen heli.

11. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    ik heb de 9x ook en ook zo even heel snel omgebouwd kwestie van paar veertjes etc verplaatsen en andere mode instellen.
    de 9x heeft een beeldscherm en menu waar je alles op kan instellen...
    het is misschien niet het allerbeste maar het werkt allemaal prima ;)

12. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    9x heeft ook display en je kan ook echt alles instellen een vriend van mij heeft die ook echt vet handig en werkt precies zelfde als die spektrum hoor. weet eigenlijk niet of het van plastic is maar kan wel :) maar ik zal ook eens naar die spektrum kijken dan

13. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Het gaat ook om de kwalieteit van de potmeters die erinzitten.

Ook zit er in de Spektrum DX6i een monitor optie :
    deze laat alle kanalen zien, mocht er iets trillen, weetje dat er een potje kapot is in de zender.
    Deze optie zouden ze er niet inzetten met goedkope potjes, aangezien die gelijk al storen gaan,
    en ik betwijvel of de Turnigy de monitor optie ook heeft ?

En er zijn nog wel meer redenen, waar ik zo 1 2 3 niet opkomen kan.

14. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    oww okee ik zal es kijke hoe duur die is!

15. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    wordt er wel gelezen door Andre :confused:

16. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    ik denk wel dat hij alles leest.. maar als iedereen met zoveel verschillende meningen komt wat lochies is op forums, dat je dan soms alsnog niet weet wat en hoe..?

17. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
  18. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    @daviddutch jaaa ik zit hier !! maar ik vind het toch wel echt heel duur worden een remote van 158. nogmaals ik wil een budget heli wat niet zo heel veel geld kost, ik snap dat het gewoon wat slechter is allemaal en daar ben ik me ook bewust van, maar ik ben nog maar 16 jaar en ik heb gewoon niet zo veel geld te besteden als jullie.

19. Freddie1

Freddie1

Lid geworden:
    19 sep 2010
    Is dit niets voor jou?
    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Mvg. Freddie

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  20. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    ahww arme jongen hahahaha moet je nogmaar een extra ochtendkrant hebben en smiddags ook nog kranten lopen en savonds oppassen ;pp

als je ook nog brommer wil haha lol
    dure hobby! tja het leven is hard

Deel Deze Pagina