hk 500 gt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door andreprins96, 2 dec 2012.

1. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Dit snap ik niet helemaal. Je denkt dat je sowieso gaat voor een 450size maar je bent wel aan het zoeken naar een snelle 6s lipo-lader....toch een 500....?
    Is niet verkeerd hoor (een goede lader is nooit verkeerd) maar neem nou aan van al deze jongens dat een HK500 niet verstandig is, ga lekker voor een 450, staan er genoeg te koop hier!
    Wees verstandig want een 500 is in onderhoud een stuk duurder dan een 450....

2. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    +1+1+2!
    En spaar door voor n fatsoenlijke heli. Wees ook nooit te trots om hulp te zoeken of aan te nemen. Je bent hier op t forum voor advies, sla deze dan ook niet in de wind!
    Succes!

3. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Valt wel mee toch? qua onderhoud aan een elektrische heli is het voornaamste wellicht de lagers en dat maakt niet veel verschil.
    Bedoel je met onderhoud herstel na schade dan kan het tegenzitten met een 450 of meevallen met een 500. Bovendien ligt een 450 bij een foutje wellicht sneller op de grond ;) Naarmate de heli groter is kan je gemakkelijker hoger vliegen en herstellen mits je de basis en dat soort dingen onder de knie hebt.

4. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Jep, ik bedoel herstel na schade, onderdelen zijn een stuk duurder bij een 500 of je moet voor HK spares gaan, dan valt het wel weer mee......:D

5. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    ok het word een hk 450 gt. zat nog ff naar de 500 te kijken inderdaad, want stelde ze allebei helemaal samen om te kijken wat het verschil was. ik kom nu op ongeveer 170 euro uit voor de 450!

6. nintendodoterk

nintendodoterk

Lid geworden:
    24 apr 2011
    let op dat je met een hk align upgrades nodig hebt om dat ding goed te laten vliegen.
    er komt dus nog een flink bedrag bij.
    zoals al veel gezegd kijk in de te koop sectie voor een align 450,
    dan heb je een goede heli in handen.

7. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    HK = HK en deze werd eigenlijk afgeraden:confused:

als men dus trex450 trex zegt = dat geen geen HK 450.

Men heeft het hier in eerste instantie over een betere heli en doelde op de align trex serie. Maar zijn jouw centjes niet de onze dus suc6 bij kiezen.

8. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Wil je een goedkope, goedvliegende 450 size helicopter, ga dan niet voor een align, maar gewoon voor een kloon.
    Ja, ik ben het ermee eens dat je beter voor een goed merk kunt gaan, maar niet iedereen heeft het even breed.

Ik wil vooral een goed vliegende helicopter hebben, voor zo min mogelijk geld. De Align Trex 550 en de 600 Pro kosten al meer dan genoeg haha. ;-)

Ik vlieg momenteel met een HK450 Pro TT 3D zonder align parts!!!

Met als setup:
    3x swash servo Turnigy MG90S: $4,99 pst
    1x staart servo Align DS420: € 23,99 (leuke servo voor rondjes vliegen, wil je meer dan zul je groter moeten)
    motor Turnigy 450 H2218: $12,05
    esc Turnigy Plush 40amp: $19,99
    gyro Turnigy TR302AD: $ 24,79

En ik kan je zeggen, die vliegt uitstekend goed, voor een bedrag van net geen 140 euro.

Met de HK500 heb ik minder goede ervaring, dat wil zeggen met de HK500 CMT

Als setup had ik op deze heli staan:

3x op swash Turnigy MG930:
    1x op staart FutabaS9257:
    Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1300KV:
    TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller:
    Als Gyro een Futaba 401.

Probleem wat ik met deze heli ondervond, was de staart en de staartbuis. Die shaked als een bezetene. Een fabricage fout, welke erkend wordt door HK. Oplossing, Align parts toepassen, of voor de TT versie gaan.

Mijn oplossing;
    Nieuwe HK500 TT FBL besteld.

Qua setup hetzelfde als hierboven beschreven, alleen de Gyro vervangen voor een 3GX die ik nog had liggen van mijn Align T-Rex 600 Pro

Succes met je besluit!

9. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    ik zou ook zeker voor een hk 450 gaan! vooral als je ook nog moet sparen voor je brommer ehh hahaha, gewoon goedkoop en als er dan ooit iets kapot is is het ook relatief goedkoop om te repareren. als je alles van trex hebt en dergelijke en je stort een keer neer dan moet je daar ook nog weer behoorlijk voor betalen.

haha spreekjemorgen andre :pp

10. mr. nice

mr. nice

Lid geworden:
    18 mei 2008
    Hoi,

Ik vlieg ook al jaren met de HK450.
    Inmiddels 2 mainframes versleten (Door de incidentele crashes NIET door slijtage)
    Nu het HK450Pro frame gebruikt met de onderdelen van mijn oude HK.
    Keer op keer is men onder de indruk van het gebrek aan speling in deze heli met onderdelen van inmiddels ongeveer 4 jaar oud!
    En voor de duidelijkheid hij wordt gemiddeld 1 maal per week gevlogen, een lipo of 3.
    De heli is volledig HK.
    Het enige "dure" aan deze heli is een logictech 2100 gyro met bijbehoren servo.
    Ik vlieg zelfs nog met HXT900 sevos op de swash. Ook al weer 4 jaar.

Natuurlijk is een align beter maar als die 3 keer zo duur is moet ik er 12 jaar mee doen om dat er uit te halen.........

Voor de duidelijkheid: Ik heb Align & HK heli's. De HK is goed en goedkoop. Zeker als je het aan het leren bent en nog wel eens een onderdeeltje of 2 moet vervangen is een HK zeker aan te bevelen.

Groeten en succes,

Wilbert.

11. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    niemand zegt ook dat een kloon niet vliegt heb zelf 3x copterx 100den vluchten zonder problemen zowel de 250 als de 450 en die 450 stond hier voor 110Euro incl. lipo en verzendkosten op de tafel. Hij moet wel rekening houden dat er ook nog een zender en ontvanger en lader bijkomt en ja, ook ik ben begonnen met een Flysky (aka turnigy, etc).

dus buiten de 140-150euro komt er nog als je het goedkoop wilt houden een zender, ontvanger en lader van +/- 100Euro bij zit je toch al weer op 250Euro

en voor 450 klonen deze zijn er ook genoeg om uit te kiezen tarot, copterx, hk, titan, unbranded, etc net zo als zenders. alleen als je daarna echt verder wilt moet je bedenken dat een iets betere zender nu een besparing kan zijn ipv een uitgave. Bijv futaba, Hitec, Spektrum, Jr, etc, etc

nogmaals suc6 bij de keuze

12. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    @5p1k3: ik zit nog een beetje te kijken of ik turbique tube of belt wil. Maar als ik crash en de staart is krom kost dat dan niet heel veel? En nog iets kan dat ding ook werken met 2.67$ servis die erin passen¿ en ik neem aan dat die servos sowieso niet voor de staart werken.

Groeten.

13. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Alles kan, maar of het ook lekker stuurt.. mijn voorkeur gaat uit naar mg en digitale servos ivm directheid.
    Maar een hk450 doet het ook met hxt900 servos ja. Hxt500 is te licht.
    Op staart zou ik niet teveel bezuinigen. Mijn ervaring daarmee is dat ik constant moest sturen om de heli recht te houden.

14. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    Okl moet thuis ff kijke hoe die servos heetten maar het waren blauwe uit honkong. Maar zitten er verder nog nadelen aan torbique tube? En je hebt dan toch hetzelfde nodig en niks extrasZ

15. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    De belt is zoiezo goed van HK, ik heb gelezen dat je bij de hk450pro de torquetube & gears moet vervangen ?,
    best duur dacht ik zo, zoiezo blijft een belt heel bij een crash.
    Liever zet ik de servo op de tailboom met een belt.

Ik heb nog een Bell206 schaalromp liggen, daarin past de goede servo niet op de tailboom,
    mischien dat ik zelf ook nog een hk450pro ga halen, ik denk met belt, scheelt weer een paar tientjes Align parts.

En die blauwe servos?, beter koop je die met metal gears.

Spartan Quark halen !

16. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    ja bij een harde landing met TT (Torque Tube), is het risico groot dat je de gears stript. Voor beginnen zou ik gewoon een belt aanraden, je kan later altijd converteren naar TT (is geloof ik 25USD ofzo). Voor servos kan je beter de digitale nemen. Ik zelf heb de gotechs (klik erop voor de link) en moet zeggen die bevielen me waanzinnig goed, zowel op de swash als op de staart.[URL="Hier [/URL]een kort filmpje van de servos op een compass rondom. Ze zijn wel duurder geloof 9euro(en metal gear 11) het stuk maar als ze kapot zijn neem ik ze weer. Deze servo kan als staart op 500 en 450pro en op de swash als je een 500 neemt.
    Zou als gyro wel een goeie nemen, wil je besparen dan kan je hem 2de hands overnemen van iemand bijv. futaba GY401 (origineel), spartan Quark, GP780 van align,deze zijn vaak te vinden 2de hands voor ongeveer 40Euro.

suc6

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Juist, een gyro kan niets mis mee zijn dacht ik zo, als die er netjes uitziet.
    Een 2e hands heli is een ander verhaal.

@David
    Die HKS-9257 had ik nog niet geprobeert, wil je me laten weten waneer die het niet meer doet ( zonder crash of met ).
    Ik heb er geen vertrouwen in, ik had het kommentaar eronder ook al gelezen :
    After about 10 hours of flying the servo died during flight.
    Zulkse dingen heb ik vaker meegemaakt, gelukkig op de grond stopten ze er al mee.
    Die Futaba s9257 werkt al jaren nu bij mij, met vele crashes, wel piept ie wat nu.

18. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    you got mail. En ja we hebben het wel over budget spullen op de trexen zitten ook gewoon normale servos;) maar ik zelf vind die gotechs prima werken en geen problemen mee gehad op budget heli.

En dat niet meer werken, ach dat heb ik ook gehad met align servo's en hitec (gelukkig op de grond, bij de check)

19. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    HK heli met een goede gyro en dig staart servo , en redelijke servo's op de swash moet je makkelijk 2 jaar vooruit kunnen.
    de electronica is gewoon het belangrijkste als de staart goed houd is de heli goed te vliegen heb je geen align voor nodig hoor!!!! :p

gr Nick

20. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    haha eindelijk eens iemand die niet zeikt over een budget heli XD

Deel Deze Pagina