Hij Wist het niet :-) 600 euro

Discussie in 'Multicopters' gestart door freijn, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Ook 300 euro waarschijnlijk.

2. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Dat komt ervan als je filmpje wordt overgenomen/gelinkt door nieuws-website met aardig wat bezoekers...je kon er gewoon niet meer omheen, daar hoef je YT niet voor af te struinen.

Behoorlijk kortzichtig..."ik wist het niet"...je zou je zomaar eens -vooraf- in iets verdiepen, da's toch wel erg veel gevraagd :confused:

Mwaahhh, alleen het hinderen van een politieheli (min 3:05)...<sarcasm> je bent een kniesoor als je daar op let</sarcasm>
    Niet de handigste uitspraken (en handelingen) van hem!

3. nander

nander

Lid geworden:
    21 sep 2012
  4. Afiso

Afiso

Lid geworden:
    19 nov 2012
    Video's op youtube dus op privé zetten.

Als je in een woonwijk 2 meter boven de grond vliegt, mag dat ook niet?

5. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Zodra los bent van de grond ben je in het luchtruim.
    Dus nee mag niet. Niet eens een milimeter ;)

6. misterx

misterx

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    ben ik het gedeeltelijk mee eens.... je neemt idd wel deel aan het luchtruim maar je bent niet direct in overtreding

zowiso zie ik, als jij testvluchtje doet in je eigen tuin en niet meters boven de schutting uit komt geen politie die jou even door de achterpoort op komt zoeken om 300 euro uit je zak te kloppen.

sterker nog iedereen heeft het over de bebouwde kom, maar dat word niet specifiek verboden. Dit staat in de regels: artikel 2 punt I:

de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie-en havengebieden daaronder begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom;

wat ik hier uithaal is dat het niet verboden is om in de bebouwde kom te vliegen! Dit word namenlijk niet specifiek benoemd, je mag er alleen niet overheen vliegen. Het beste aanknopingspunt hiervoor vind ik dat de bebouwde kom specifiek benoemt word als uitzondering wat wel zou mogen.... namenlijk een 30KM weg.

oftewel, om het nog mooier te maken begrijp ik daaruit, als jij in een 30 KM zone woont mag jij dus ook gewoon op straat even test hoveren!!

Maar ik zie hier wel het grijze gebied in. Ik snap het als mijn buurman het ook niet chill vinden als iemand recht boven de weg opstijgt tot 150 meter hoog, terwijl te dan technisch dan niet BOVEN bebouwing vliegt. maar aan de andere kant hebben ze het wel over een gebied, en het is dus maar de vraag hoe ze dat interpeteren

Ik ga ook meteen mee dat het misschien voor sommige iets teveel grijs gebied en je het beter helemaal kan verbieden!!! Ik zelf vlieg vaak genoeg in een park vlak langs een woonwijk in de bebouwde kom, maar zorg daarbij dat ik niet vlak langs de weg ga en ga ook niet meer als 40/50 meter hoog!

7. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Als ik me niet vergis is de term "bebouwde kom" nog niet zolang geleden vervangen door de omschrijving die nu in de regeling modelvliegen staat, juist omdat er plekken binnen de bebouwde kom zijn zonder aaneengesloten bebouwing etc. (waar je dus zou kunnen vliegen zonder anderen in gevaar te brengen), net zoals er plekken buiten de bebouwde kom zijn waar je juist niet zou moeten vliegen, omdat er wél risico's aan verbonden zijn. Als je er even rustig over nadenkt zitten de regels best logisch in elkaar. Het lijkt er alleen op alsof sommigen er een sport van maken om de boel te ridiculiseren, omdat ze zich gehinderd voelen in het beoefenen van hun hobby op de manier waarop zij het graag zouden willen, ook als de wet dat verbiedt.

Laatst bewerkt: 16 aug 2014
  8. misterx

misterx

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens:D:D het zou een gemoedelijke samenwerking moeten zijn tussen ons als modelvliegers en de mensen in de omgeving. kijk de vele mensen die gewoon van een boer toestemming hebben om over hun land heen te vliegen!

Ik denk dat het probleem zit in de mensen die redeneren dat zij het RECHT hebben om ergens te vliegen! je rijd toch op de snelweg ook niet met 130 op je voorganger in die 120 rijd puur omdat je 130 MAG?!

Ik vlieg vaak bij een strandje hier in de buurt. maar op een mooie zomerdag zijn er gewoon teveel mensen om veilig te vliegen, en dus doe je dat dan ook niet!

Beetje begrip is niet verkeerd in deze maatschappij

9. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Technisch gezien ben je dat dus wel.

10. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    En toen werd het tijd voor een slotje

Verplaats de discussie maar naar het regelgeving topic

Lekker verstopt

11. ikarus

ikarus

Lid geworden:
    25 aug 2013
    ...+1

12. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    FPV'er start topic dat gaat over FPV en regelgeving (FPV'er heeft boete gekregen, omdat hij zich niet aan de regels hield)
    Andere FPV'ers haken er (zoals gewoonlijk) op in door te zeggen dat de regelgeving belachelijk is.
    Vervolgens worden enkele opmerkingen met betrekking tot regelgeving geplaatst die iets verder gaan dan de gebruikelijke Pavlov reacties.
    FPV'ers: "Gooi topic maar dicht en verplaats naar het regelgeving topic"
    Het zou grappig zijn als het niet inmiddels zo voorspelbaar zou zijn. Als jullie niet willen dat anderen zich in jullie "discussies" mengen, moet je lekker ergens in een afgelegen hoekje gaan zitten waar niemand jullie kan zien...

13. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Wie is voorspelbaar hier?

Iets wat ruikt naar regels? Ik zie altijd dezelfde namen...
    Ga lekker verder daar waar veel lezers het zoeken...

14. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    "Ja, maar zij ..."
    Keihard stukje argumentatie waar geen speld tussen te krijgen valt. Verder nog iets?

15. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Nee

Topic: RIP

16. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Je gaat er zonder twijfel van uit dat de wetgeving de waarheid is. Heb je er wel eens bij stil gestaan dat de overheid en de politiek de meeste blunders maken. Niet met de hakken over de sloot, maar gemiddeld 5 keer meer missers dan het bedrijfsleven. De bedragen die hiermee gemoeid gaan zijn significant hoger dan de gemiddelde missers uit het bedrijfsleven. Dan hebben we het nog niet eens over de indirecte financiële gevolgen, het missen van innovatie, het missen van kennis en het gemis van creativiteit. Allemaal door de wet?
    Heb je er wel eens bij stilgestaan dat ze dit keer heel misschien weer een keer de plank misslaan?
    Maar het is wet, is het nooit fout, en je moet het naleven. Gelukkig zijn er de brave burgers, die gewoon blijven betalen, want het moet allemaal bekostigd worden. We gaan vooral geen vraagtekens plaatsen.

Vervolgens was ik uit nieuwsgierigheid benieuwd met welke multicopter jij vliegt, of je fpv aan boord hebt, en bij welke club je lid bent. Een club die fpv binnen de regels toestaat.
    Tot mijn grote verbazing kan ik niet afleiden of je vliegt. En tot mijn grote verbazing gaan al je reacties over alles, behalve inhoudelijk over modelbouw.

Valt er nog wel een normale of modelbouw gerelateerde discussie met jou te voeren? Of moeten we de negeerknop gaan gebruiken?

Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2014
  17. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    +1.

Het grappige is dat je nog altijd niet verplicht bent om een topic te volgen. Laat staan te reageren.

Het zijn altijd dezelfde die het er niet mee eens zijn en dan met slotjes gaan gooien.
    Struisvogel gedrag!

18. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Volgen? Forum vervuiling door herhaling van dezelfde zinnen en argumenten...

19. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Whahaha. Je heb wel gevoel voor humor.
    Over herhaling gesproken

20. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Dank U

Eat - Sleep - FPV - Repeat