hij is er me t-rex 450xl ccpm +bling + foto,s

om nog ff terug te komen op de uit slagen die de servo maakt zijn 100% ok en kunnen niet door slaan.
ik denk dat dit de setup is voor het niet aan lopen van de kap door de servo.
vanmiddag weer lekker 2 accu,s leeg gevlogen.
ik heb alleen nog problemen dat de regelaar er uit klapt als ik voll pitch geef .
de set-up van de cc35 is gelijk aan die van t-rex tuning weet iemand wat het probleem van het er uit klappen van de cc35 kan zijn .
ik kan nu alleen hoeveren en rond vliegen en vooral niet te gek doen en daar baal ik van :( .

Try experimenting with the end points of your throttle channel. Can you reproduce the problem while holding the heli in your hand? Does the light come on red on the ESC at full pitch and throttle? Are you using governor or fixed throttle mode? Do you have any extreme binding off the servos at full pitch ?

I dont know. Just a few ideas....

ik ben vanavond naar de club geweest en tot de conklusie gekommen dat er geen moer van me setup klopt erg jamer .
de draaitjes hier boven kan ik dus niet meer gerand voor staan toto mijn spijt.
ook mijn servo uit slag komt niet op 45 graden en dat hadden we vanavond pas in de gaten.

erg jamer maar ik boor hem de grond in.
staart buis krom .
staart stuk stuk .
en een set mixing arms.
en de hoofd as.

ik had de set up in me zender extra op geslagen voor de zekerheid en daar is iets mis gegaan en ik kon de set up weer opnieuw instellen.
en dat leek weer ok. maar ik was dus vergeten de servo,s op nul te zetten {erg dom van me}.
ik de lucht in en dan voel je het meteen .dus snel weer landen en het gas dicht draaien kantelde i toch om. het was gebeurt in een poep en een scheet.
dus snel wat spullen besteld en hoop en dat het er morgen is.
de foto's zet ik er later nog wel bij.

michel,

There is a much cheaper solution for this. Simply go to the current overlimit settings of the ESC and change it to first to insensitive. If you still get cutouts then change it to "disabled". I fly 2 cc35's on me CDE kits and i have no problems with it like this and it saves you the money and weight of buying a separate BEC.

Try it and let us know if it works.

Josh

schade foto,s van het in de grondbooren.
normal_IMG_0835.jpg

normal_IMG_0837.jpg

nu nog wachten op de spullen .

Hey hey,

die afgebroken hevels ga je vaker krijgen, daarvan zou ik direct een paar meer mee laten komen (of het betreffende crashkitje).

Dat je die staartrotorbehuizing kapot hebt gekregen vindt ik knap. Na vele crashes nog niet één stuk. Ik stik in de behuizingen inmiddels (want ieder crashkitje heeft wel zo'n ding). Misschien is het wat om eens wat onderdelen te ruilen?

Voor je staartbuis raad ik een koolstoffen aan. Ze zijn wel ongeveer een keer zo duur als de aluminium, echter ze zijn lang niet zo vaak stuk als de aluminium uitvoering. Één tikje tegen de alu, en hij is stuk. De koolstoffen gaat eerst in de lengte scheuren. Een drupje cyano en hij is weer sterk. Zo kan een koolstofstaartbuis bij mij zo'n 4 a 5 keer "crashen" voordat ie helemaal vervangen moet worden. Een bijkomend voordeel is dat je niet alles uit elkaar hoeft te halen, maar na een korte reparatie weer vliegen kan.

Succes, groetjes A.

ik heb inderdaad die koolstof buis besteld en een hoop bling in de hoop dat het daar mee beter gaat ook kwa speling.
aan het einde van de middag kan ik het op het postkantoor ophaalen.

de onderdelen zijn weer binnen en zitten er weer op.
hier wat foto's.

normal_IMG_0838.jpg

alu staart stuk .

normal_IMG_0840.jpg

en nog wat alu voor de kop die nu super strak is.
normal_IMG_0841.jpg

normal_IMG_0842.jpg

bijna weer klaar om de lucht in te gaan

Ziet er inderdaad erg goed uit, dat alu heeft wel wat.
Zon crash is in ieder geval een mooi excuus om er wat bling op te zetten :P

ik wacht nog op de nieuwe alu swashplat die is weer aan gepast .
en de rest van het spul dat had i niet liggen .
de rotor kop is nu wel een stuk stabieler{geen speling}
wat me op viel is dat de groot ere staart as [4 mm langer als standaard }.
geeft het voor deel dat de uit slag groter wordt maar de blad houders kunnen die hoek niet aan daar om is ook de alu blad houder van noot zaak.

deanodizeren nee ik vind het wel mooi zo.

net ff getest en vliegt super stabiel wat een verschil.
alleen met af-toeren hoor ik iets vreemds een soort ratel daar moet ik nog eens naar kijken.
verder kwam ik tot de conclusie dat de regelaar niet goed geprogt was of helemaal niet vreemd maar waar.
tot zo ver maar weer

Hoi MIchel,

oppassen voor dit stangetje,het durft er wel eens uitvliegen en dan ga je zonder fout de grond in :wink:

normal_IMG_0840.jpg

even vast zetten met CA aan beide kanten :wink:

groetjes
Sapca

om nog ff terug te komen op het uit vallen van de bec dat leek weg maar met wat ruiger vliegen klapt de bec er toch weer uit.
dus de regelaar maar op disabled zetten kijken of dat het probleem doet verhelpen.
wat me ook op viel is dat de helikopter en ik vermoed dus ook de servo,s stonde te rammelen en dat de gain de eene keer 100% is en de andere keer dus niet {erg vaag}
het testen is nog niet gelukt door het weer :cry:

heeft er iemand een id hoeveel amp mijn set-up trekt onder zwaar-en belasting.
3 x hs55 .
1 x hs50 .
1 x gy401.
1 x atc micro-6.
1 x cc35.
1 x mega 16-15-3.

ik heb het id dat de 120 graden het probleem is.
3 servo,s die in een keer net ff teveel vragen.

komt tijd komt raad. :?:

Michel,

There are very many flyers out there flying with the same motor and ESC and gyro as you on CCPM and having no probs at all. Have you ever considered that the problems you are having are electro static interference (glitches). One of the guys i fly with has the same setup as you and he kept getting glitches on his throttle channel which resulted in the motor turning off at weird moments in flight. The only thing that finally fixed it was to switch to a PCM receiver.

I also only use PCM receivers and never have any problems at all. Before that it was a nightmare of glitches at the worst moments which really hinders you from progressing because you are always wondering when your heli will glitch next and leave you in a position where you have to think very fast to recover or else crash.

Another thing to keep in mind. On your ESC there are separate components that handle power to the servos and gyro and another set of components that send power to the motor. If you had any kind of issue where there was not enough power the first place you would notice it would be with the servos and gyro cutting out. Not the motor. If you had an issue with heat or current spikes then the whole esc would shut down. This is what i think.

If you are running in governor mode and you were to get a glitche on your throttle channel this would be much more severe and would cut the motor off entirely and then it would have to "slow" spool back up again. You might not notice the issue so much with the ESC set to Fixed throttle mode since the motor cutting out would not cause such drastic results.

Again i will say it, something is wrong somewhere and its not in the individual components you have chosen but much more likely its either glitching or something in the way you have set the heli up. I wish you lived closer so i could look at it personally for you.

If i were you the next thing i would try is a PCM receiver or else a ferrite ring wrapped on your channel three lead from the ESC to the RX. Futaba makes a very nice mini PCM receiver for a very good price.

This one: http://www.mfis.net/microflight/shop/product_info.php/cPath/47/products_id/266

Josh

Back